مقصر برنج گران واقعی است

[ad_1]

در رفتن این مقام مسئول با بیان اینکه در حالی که قیمت کالاهای اساسی در روزهای اخیر افزایش سرسام آور داشته، قیمت برنج و رشد آن افزایش یافته است، گفت: نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی گفت: برنج خارجی نیم بها خریداری و عرضه می شود. بازار برنج خارجی 2000 تومنی تو بازار نیست.

به گزارش فرارو، علیرضا عباسی با اشاره به اجرای این قانون با محوریت وظایف جهاد کشاورزی و سلب اختیار تجارت کالا در این وزارتخانه، گفت: وزارت جهاد کشاورزی فاقد توان مدیریت بازار و نظارت بر هزینه ها نیست. ما این موضوع را در مجمع داریم.

مقصر اصلی قیمت برنج است.  دولت یا دلالان؟دلایل افزایش قیمت در بازار
علی قنبری کارشناس مسائل اقتصادی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت برنج از سوی دولتی دلایل مختلفی دارد، گفت: در حال حاضر تنها برنج نیست که با افزایش قیمت مواجه نیست، بلکه گوشت، مرغ، لبنیات، روغن، شکر و … مسکن، خودرو و …» همچنین با توجه به افزایش قیمت ها، در شرایطی که سطح عمومی قیمت ها با افزایش شدید رشد مواجه است، باید علت را در ساختار اقتصاد ایران جست و جو کنید.

وی افزود: به دلیل اینکه اقتصاد ایران محصول توجه است، صرفا با تکیه بر صادرات نفت، اصولاً تورم دارد، نرخ آن بسیار بالا محاسبه می شود، اما در حال حاضر با توجه به تورم، شاهد وضعیت مارپیچ اقتصادی هستیم. بسیار بالاتر از آن زمان است.

قنبری گفت: عوامل متعددی در رشد قیمت ها به ویژه از نظر مایحتاج اولیه و مایحتاج اولیه مردم دخیل هستند که بپذیریم در اکثر مواقع این موضوع تاثیر بسزایی در تولید کالاهای نهایی داشته است. .

وی افزود: ثانیاً به دلیل ساختار ناکارآمد اقتصاد ایران، قیمت تمام شده کالاها و خدمات تمام شده بسیار بالا است، در حالی که مشکلات اقتصادی دو برابر شده است، در بازار با توجه دلالان و واسطه ها انجام می شود. تعداد انگشت شماری کالا به گردش در می آید و سپس در بازار توزیع می شود و به همین دلیل است که قیمت آن بسیار بالا رفته است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: به عنوان مثال در مورد برنز شاهد بوده ایم که اگر برنز به صورت مستقیم به بازار و واحدهای خرده فروشی عرضه شود در نهایت 2 تا 3 درصد بالاتر از قیمت خرید محصولات کشاورزی است که فینالیست فوت کرده است. اما متاسفانه با حضور دلالان قیمت برنز به همان میزانی که به مردم فروخته شد در حال افزایش بوده است.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: در دور بعدی نیز سیستم توزیع در کشور تحت هیچ عنوان مکانیزه نمی شود و کالا در کشور توزیع نمی شود، در صورت توزیع سیستم توزیع در کشور مسلم می تواند کالاهای اساسی را زودتر تهیه کنید، اما با توجه به اینکه سیاست های اقتصادی در کشورهای مختلف تحت هیچ عنوانی وجود ندارد و همین سیاست ها منجر به قیمت گذاری اشتباه شده است، با روش سنتی توزیع کالا در کشور، هزینه ها چند برابر می شود. در بازار افزایش بسیار بیشتر خواهد بود.

قنبری تصریح کرد: بنابراین ناکارآمدی اقتصادی نیز باعث شده مردم روز به روز قدرت خود را از دست بدهند، رفت و آمد آنها نیز کوتاه شده است، بنابراین نیازمند اصلاح ساختاری در حوزه حکمرانی اقتصادی و همچنین اصلاحات سیاسی هستیم تا بتوانیم برای مدیریت بهتر، این اقدامات حتی در صورت تکرار باید انجام شود، تا زمانی که اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران از زوایای مختلف انجام ندهیم، نمی‌توان منتظر بازگشت بازار به حالت عادی بود. .

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در کنار احیای تحریم ها و رفع تحریم ها باید روابط سازنده و مناسبی با دنیا به ویژه همسایگان ایجاد کنیم تا بتوانیم بازار را کنترل کنیم، مردم نیز بازگشته اند چرا که سرمایه اجتماعی فعلی کشور در پایین ترین سطح ممکن وجود دارد، در چنین شرایطی باید فضای داخل کشور را درک کرد وگرنه با آشفتگی اقتصادی بیشتری مواجه خواهیم شد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما