منتظر سیبزمینی – هزار تومن باش!

[ad_1]

نایب رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان دلیل افزایش قیمت سیب زمینی را کشت سنتی سیب عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، علی مهرکش به دلیل افزایش قیمت سبزمینی اظهار کرد: موضوع اصلی این است که متاسفانه سبزمینی در پایان فصل جایگاه و مسئولیتی ندارد.

وی با بیان اینکه اصفهان پیش از این یک زمین سه ماهه در اختیار کشور قرار داده است، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل مشکل آب و کمبود در اصفهان، تولید زمین در اصفهان بسیار کم بوده است. یا حتی صفر.”

نایب رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان ادامه داد: متأسفانه در اوج زمان و تحمل نتوانسته ایم از اردیبهشت تا اردیبهشت ماه هیچ توجهی به این محصول در کشور داشته باشیم و به خارج از کشور صادر شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه تولید محصولات کشاورزی سرانه مصرف، واردات، کشت و … مشخص نشده است و دلیل صنعتی نشدن کشاورزی کشور کشاورزی است، گفت: تولید محصولات کشاورزی به صورت سرانه مصرف می شود.

مهرکش ادامه داد: در این شرایط باید اطمینان حاصل کنیم که کل تقاضای کشور کمتر از چهار انبار است که کمتر از یک هزارم کل نیاز کشور است و باید توجه داشت که این میزان انبارداری نیست. احتکار ولی برای نیاز شب عید انبارداری و نگهداری.

وی گفت: اگر مواظب سیب های انبارها نباشیم باید سیب شب عید را 5 هزار تومان بخریم.

به گفته نایب رئیس اتحادیه میوه و میوه اصفهان قیمت هر کیلوگرم سیب در میدان میوه و میوه اصفهان امروز بین 2 تا 3 هزار تومان خواهد بود که قیمت تمام شده تولید به دلیل روش قدیمی کشت است. و تحمل و تلورانس 5 تا 6 هزار تومانی در زمینه میوه و تره بار.

وی افزود: متاسفانه مغازه ها توجهی به عدم شناسایی مشتری ندارند، سیب نو یا کهنه در بازار موجود است.

مهرکش گفت: با پیش‌بینی قیمت سیب در بازار، تا پایان زمستان سیب‌های جدید با افزایش وزن و استقامت به بازار اضافه می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در ابتدای فصل تابستان به بازار سیب بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه دیگر خواهان افزایش قیمت سیب نیستیم، گفت: در گذشته سیب به عنوان یک فرآورده گوشتی محسوب می شد که لابه لای گوشت پخته می شد.

نایب رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه کمبود سیب در بازار وجود ندارد، افزود:

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما