مهمان: اقتصاد کشور نباید معطل شود.

[ad_1]

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم سیاست درستی در حل مسائل اقتصادی است، گفت: بحث اقتصاد کشور نباید به تعویق بیفتد.

به گزارش ایرنا، رامین مهمانپرست با اشاره به ترجیح دولت سیزدهم برای سایت متوازن خارجی به همسایگان، افزود: اگر بورژوازی موفق شد، سریع فعالیت ها را پیگیری کنید.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه افزود: اگر احساس کنیم طرف مقابل نمی‌خواهد به تعهدات خود عمل کند یا می‌خواهد شرایط جدیدی اضافه کند یا از جایگاه بالاتری اغراق می‌کند، عواقب آن را داریم و می‌تواند راه خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه برای رهایی از مشکلات ابتدا باید فشار را ریشه کن کرد و آن را آزمایش کرد، افزود: از مشکلات خلاص شویم فشار

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در بحث بودجه این است که ردیف بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و بیمه ها یک ردیف بسیار بزرگ است که معمولا بیش از دو برابر بودجه عادی دولت است و نشان دهنده ضعف های ساختاری است. ” آنها گفتند.

سفیر سابق ایران در تایلند گفت: اگر دولت می‌خواهد تحریم‌ها را خنثی کند، باید بتواند بدون توجه به برجام در مسیر اقتصادی به آرامی پیش برود و بخش خصوصی را کوچک‌تر و قوی‌تر کند.

وی با تاکید بر اینکه برای تقویت بخش خصوصی باید بر تولید و صادرات تمرکز کنیم، گفت: باید با دیپلماسی اقتصادی قوی نیازهای تولید را برآورده کند.

این دیپلمات باتجربه افزود: علاوه بر این باید بازارهای صادراتی را شناسایی و مزیت های نسبی ورود به بازار هدف را در نظر بگیریم. دیپلماسی اقتصادی حکم می کند که کشورها به ویژه در روابط با همسایگان خود همکاری اقتصادی با خود را ارتقاء داده و از مزیت جغرافیایی کشور خود برای ترانزیت و سوآپ استفاده کنند و کالاهای خود را به کشورهای همسایه ارسال کنند و برای کاهش هزینه ها و افزایش رقابت برنامه ریزی جدی داشته باشند. .

وی گفت: توافقاتی که می توانیم با کشورهای مختلف ببندیم، هم می توانیم روی تعرفه های ترجیحی کار کنیم و هم برای جلوگیری از مالیات مضاعف اقدام کنیم. به این ترتیب در اتحادیه ها و همکاری های منطقه ای، همانطور که در اوراسیا انجام شد، می توانیم خلاقیت ها و همکاری های جدیدی را با کشورها شکل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که کشور و اقتصاد آن وابسته به بحث بورژوازی نیست، باید برنامه‌ای ارائه کنیم تا بتوانیم با کاهش دولت و کاهش هزینه‌های دولت، کسری بودجه را کاهش دهیم. . از سوی دیگر بخش خصوصی را در صادرات کالا و خدمات تقویت کنیم تا بتوانند موفق شوند.

وی گفت: در کنار صادرات کالا، نکته مهم صادرات خدمات است. فعالیت «بسیاری از کارشناسان ما در زمینه های مختلف می توانند مسئولیت کار در خارج از کشور را بر عهده بگیرند و دولت با سازماندهی خوب و همکاری و امضای قرارداد با کشورهای مختلف نیاز بازار کار آنها را ارزیابی می کند و می تواند با اعزام افراد خاص درآمدزایی کند. و همچنین می تواند شغل ایجاد کند.

دیپلمات سابق کشورمان گفت: با بررسی های مختلف می توان فهمید که حلقه مفقوده ای برای دولت برای رسیدن به خواسته های مهم خود وجود دارد. این حلقه گمشده دیپلماسی اقتصادی است.

وی گفت: دیپلماسی اقتصادی با تصمیم گیری و دستورات اداری محقق نمی شود و نیازمند چارچوب است. نقش همه دستگاه ها و وزارتخانه های درگیر در این کار باید در این ساختار مشخص باشد. اصل سازگاری بین این دستگاه ها بسیار مهم است.

همه دستگاه‌های دولتی برای انجام کارهای مشخص نیاز به ساختار دارند و نقش وزارت امور خارجه به عنوان رهبر این ساختار بسیار مهم است تا بتواند یک کار بسیار کارآمد و در این کار را مدیریت کند. به آرامی گفت

سفیر سابق کشورمان در تایلند گفت: اگر دولت تصمیم گرفت اقتصاد کشور را با جرات و سرعت عمل جراحی کند، باید چارچوبی برای دیپلماسی اقتصادی نیز تدوین کند تا وزارت امور خارجه بتواند وارد گفت وگوی اقتصادی شود تا بتواند وارد شود. فعالیت های وزارت خارجه. دولت به بالاترین سطح خود می رسد.

وی افزود: این امر مستلزم ساماندهی است و قطعا باید در ارسال مشاوران بازرگانی تجدید نظر کنیم و صرف اعزام افراد به عنوان مشاور بازرگانی به وزارتخانه نمی تواند ما را به هدف نهایی برساند. ما باید از پتانسیل همه شرکت ها برای ایجاد روابط خوب با سایر کشورها استفاده کنیم.

وی گفت: بنابراین باید این اصل فکری گنجانده شود و جریانی برای دیپلماسی اقتصادی ایجاد شود. توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف قطعا در اولویت این روند خواهد بود و بدون شک اولویت اصلی این کار همسایگان ما هستند که باید از داشتن 15 همسایه حداکثر بهره را ببرند.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما