مهمترین مسابقه ورزشی 2022

[ad_1]

سال 2022 آغاز شده است. از نظر ورزشی، قطر تاثیرگذارترین سال با نام جام جهانی 2022 است. اما امسال مسابقات ورزشی بسیار مهم دیگری نیز برگزار خواهد شد. از المپیک گرفته تا مسابقات جهانی و قاره های بزرگ در رشته های مختلف ورزشی.

در این مقاله به بررسی مهم ترین مسابقات ورزشی سال 2022 می پردازیم.

جام ملت های آفریقا

آیا شیرهای تسلیم ناپذیر کامرون می توانند در خانه قهرمان جام شوند؟ اریک ماکسیم شوپوموتینگ، مهاجم بایرن مونیخ که در سال 2017 قهرمان این مسابقات شد، کامرون حضور نداشت. اما اکنون او و همرزمانش فرصتی برای درخشش در سرزمین خود دارند. این مسابقات که از 9 ژانویه آغاز می شود با حضور 24 تیم و ستاره های بزرگی مانند محمد صلاح، سادیو مانه و ریاض محرز برگزار می شود. الجزایر برنده و برنده قبلی مسابقات 2019 است.

اوپن استرالیا

اولین گرند اسلم تنیس جهان در سال 2022 از 17 ژانویه آغاز می شود. سوال بزرگ این است که آیا نواک جوکوویچ می تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند یا خیر. او از اظهار نظر در مورد اینکه آیا واکسینه شده است یا خیر خودداری کرد. واکسیناسیون علیه کرونا یکی از شروط شرکت در این مسابقات می باشد که البته تنیسورهای حاضر در این مسابقات با شرایط ویژه و یا تخفیف پزشکی پذیرفته می شوند. همچنین در مورد حضور رافائل نادال، اسطوره تنیس جهان که اخیراً به کووید-19 مبتلا شده است، تردیدهایی وجود دارد.

المپیک زمستانی

بازی های المپیک زمستانی 2015 که از 6 فوریه در پکن آغاز می شود، از زمان میزبانی این شهر بحث برانگیز بوده است. ایالات متحده و برخی از متحدانش تصمیم به اعمال تحریم های سیاسی علیه چین به دلیل اتهامات نقض حقوق بشر گرفته اند. شیوع کووید 19 و محدودیت هایی که به همین دلیل برای این ورزشکاران اعمال می شود از دیگر مواردی است که کیفیت المپیک را تهدید می کند.

فرمول یک

مسابقات فرمول یک 2022 از 20 مارس با گرندپری بحرین آغاز می شود. قوانین جدید و تغییرات فنی در این مسابقات اعمال خواهد شد تا فاصله بین تیم های قوی و ضعیف پر شود. البته مسابقات 2021 نیز در اوج هیجان برگزار شد و به پایان رسید و پیش بینی می شود امسال مسابقه نزدیک دیگری بین مکس فیراپن قهرمان فصل گذشته و ستاره بریتانیایی لوئیس همیلتون برگزار شود و شاید راننده سومی نیز وارد این مسابقات شود. مسابقه قهرمانی و دیگران را شکست دهید. .

قهرمان جهان مرد آهنی

به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسابقات جهانی مرد آهنین برای اولین بار از سال 1978 در هاوایی یا اکتبر برگزار نخواهد شد. در عوض، این مسابقه که شامل 3.86 کیلومتر شنا، 180.2 کیلومتر دوچرخه سواری و 42.2 کیلومتر دویدن است، در تاریخ 6 می در ایالات متحده برگزار می شود.

تور فرانسه

صد و نهمین دوره بزرگترین مسابقه دوچرخه سواری جهان از اول جولای در کپنهاگ آغاز شد. دو مرحله بعدی در دانمارک خواهد بود و پس از آن دوچرخه سواران به فرانسه برده می شوند تا 3328 کیلومتر باقی مانده را طی کنند. ترادی پوگاکار قهرمان تور 2021 شد. آیا ستاره اسلوونیایی می تواند در سال 2022 دوباره پیراهن طلایی را در شانزلیزه پاریس بپوشد؟

جام ملت های اروپا زنان

برای دومین بار از سال 2005، انگلیس میزبان جام زنان اروپا از 16 ژوئن خواهد بود. مثل 16 فصل قبل، این بار هم سه شیرها جزو مدعیان قهرمانی هستند. آلمان پس از ناکامی در جام های جهانی زنان یورو 2017 و 2019 به دنبال قهرمانی در این مسابقات است.

مسابقات جهانی دو و میدانی

مسابقات جهانی دو و میدانی قرار است از 16 ژوئن در یوجین اورگان آمریکا آغاز شود و این بار برخلاف سال 2019 که در قطر برگزار شد، هوا مساعد است و انتظار می رود افراد بیشتری در این مسابقات شرکت کنند. البته اعتراضات زیادی به انتخاب یوجین به عنوان میزبان مسابقه وجود داشت، زیرا این انتخاب بدون تشریفات سنتی انتخاب میزبان انجام شد. این همان شهری است که شرکت نایک در آن قرار دارد.

جام جهانی

قطر سرمایه گذاری زیادی در ساخت استادیوم ها و زیرساخت های جدید انجام داده است. اما گروه های حقوق بشری به شدت از امارت انتقاد کرده و به وضعیت اسفناک کارگران خارجی در این کشور اشاره کرده اند که بسیاری از آنها در استادیوم های جام جهانی جان باخته اند. فینال مسابقات 18 دسامبر برگزار می شود.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما