نحوه تشخیص آجیل کهنه و رنگارنگ

[ad_1]

هنگام خرید به رنگ آجیل توجه کنید. آجیل با لکه های قهوه ای یا کم رنگ ناسالم هستند و باید از لیست خرید خود حذف شوند.

در کنار میوه ها و شیرینی ها، آجیل و آجیل از جمله غذاهایی است که ایرانیان در جشن هایی مانند نوروز و شب یلدا مصرف می کنند. آجیل ها چربی های خوبی برای بدن هستند و وقتی به مقدار مناسب مصرف شوند، بدن به ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر نیاز دارد. بالاخره بزرگترین مشکل ما در خرید آجیل عید، نحوه خرید آجیل با کیفیت است. در زیر نکاتی را برای بهترین و سالم ترین خرید آجیل شب عید به شما می گوییم.

نصف کنید.

مقداری از آجیل هایی که می خواهید بخرید را نصف کنید. اگر سوراخی در داخل مهره ها پیدا شد، این مهره ها بی کیفیت هستند و به اصطلاح قدیمی هستند.

رنگ مهره ای

هنگام خرید به رنگ آجیل توجه کنید. آجیل با لکه های قهوه ای یا کم رنگ ناسالم هستند و باید از لیست خرید خود حذف شوند. آجیل استاندارد باید رنگ طبیعی داشته باشد. بنابراین اگر یک آجیل خیلی براق است، به سالم بودن آن شک کنید. زیرا برخی از فروشندگان انتفاعی برای جذب مشتری از رنگ های غیر مجاز برای صیقل دادن آجیل استفاده می کنند.

از خرید پسته هایی که پوست بسیار زرد و براق یا مغز آنها قرمز است خودداری کنید. دور دانه های پررنگ را خط بکشید. به این شکل مصنوعی رنگ آمیزی شده اند.

آجیل ها را در مشت خود نگه دارید

مقداری آجیل در مشت خود بریزید و کمی صبر کنید. سپس آن را خالی کنید و ببینید آیا رنگ دوباره روی دستان شما آمده است یا خیر.

بازگشت رنگ نشانه ناسالم بودن آجیل است. طبق دستورالعمل های بهداشتی استفاده از هر رنگ حتی رنگ خوراکی در تولید آجیل ممنوع است.

خریدن لب های خندان حرام است.

پسته ها یا به اصطلاح صورتک ها را در قابلمه های آب گرم می گذارند تا باز شوند، سپس در قابلمه های آب سرد می گذارند تا پوستشان بشکند. این اختلاف دمای ناگهانی یا به اصطلاح شوک حرارتی بر کیفیت پسته تاثیر منفی می گذارد و باعث خیس خوردن آن می شود. این پسته ها به سرعت خراب می شوند.

حتی انتخاب خوبی برای خرید یک نشان خندان نیست. هنگامی که هسته بذر در معرض هوا قرار می گیرد، کیفیت و طعم خود را از دست می دهد و سریعتر از انواع بسته پوسیده می شود.

زود خرید کنید

وقتی آجیل را آسیاب می کنید، فقط از تازگی آن می کاهد. پس بیایید واقع بین باشیم. بسیاری از ما در مورد ترسیم تصویری از خود، نگرش آرامی داریم.

چگونه آجیل اقتصادی بخریم؟

آجیل ها معمولاً بافت یکسانی دارند. به جای استفاده از ترکیبات آجیل تکراری، آجیل خود را متنوع کنید. آجیل های شیرین مانند توت خشک، کشمش، انجیر، برگ زردآلو و برگ توت می توانند جایگزین آجیل های شور شوند. استفاده از یک یا دو مغز با یکی از دانه ها با آجیل شیرین یک ترکیب سالم و مقرون به صرفه است.

منبع: خراسان

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما