نمایشگر گوشی جدید شیائومی با اسکنر تمام صفحه

[ad_1]

در رفتن در سال 2018، معرفی اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، حس بی نظیری را در بازار گوشی های پرچمدار اندروید ایجاد کرد. با این حال، مدتی است که این فناوری توسعه نیافته است، زیرا نوآوری در اسکنر اثر انگشت بسیار دشوار است.

به گزارش فرارو، اخیراً یک منبع چینی به نقل از پایگاه ملی ثبت اختراع چین گفته است که شیائومی اخیراً یک فناوری جدید اسکن اثر انگشت را به ثبت رسانده است که به کاربران امکان استفاده از حسگر اثر انگشت را می دهد.

این خبر بسیار خوبی برای کاربران ثبت اختراع است. در صورت اجرایی شدن این کشف، دیگر کاربر مجبور نخواهد بود چندین بار سعی کند قفل گوشی خود را باز کند و مهمتر از همه، کاربر مجبور نیست انگشت خود را روی محل اسکنر اثر انگشت در پایین صفحه قرار دهد. . اکنون کاربر می تواند از تمام قسمت های صفحه نمایش برای ثبت اثر انگشت استفاده کند.

در این سند ثبت اختراع، شیائومی نحوه عملکرد این فناوری را نشان می دهد. این فناوری شامل مجموعه ای از فرستنده های نور LED مادون قرمز در زیر لایه صفحه نمایش لمسی خازنی و بالای صفحه نمایش استاندارد AMOLED است. مجموعه گیرنده های نور مادون قرمز در بالای فرستنده نور LED مادون قرمز قرار خواهد گرفت. تمامی فرستنده ها و گیرنده های نور LED مادون قرمز، تجهیزات اصلی اسکنر اثر انگشت تمام صفحه هستند.

هنگامی که کاربر می خواهد اثر انگشت خود را روی صفحه نمایش اسکن کند، ابتدا صفحه را با انگشت خود لمس می کند، صفحه لمسی خازنی موقعیت و اندازه نوک انگشت را ثبت می کند، سپس نور LED را با توجه به مجموعه، اندازه و موقعیت مادون قرمز ثبت می کند. فرستنده. آنها نوک انگشتان خود را در سراسر صفحه نمایش پخش می کنند. توجه داشته باشید که فرستنده های نور LED اطراف انگشت نمی تابد و نوری در این حالت دیده نمی شود.

اسکنر اثر انگشت منحصر به فرد شیائومی
در مرحله بعد نور مادون قرمز پس از تماس با نوک انگشتان منعکس شده و نور مادون قرمز به گیرنده ها می رسد. داده های نور مادون قرمز برای ترسیم یک خط اثر انگشت استفاده می شود و سپس با جزئیات اثر انگشت ذخیره شده کاربر مقایسه می شود تا ببیند آیا اثر انگشت با اثر انگشت ذخیره شده یکسان است یا خیر. در صورت لزوم، کاربر می تواند قفل گوشی هوشمند خود را از هر قسمتی از صفحه نمایش باز کند!

لازم به ذکر است که هواوی قبلاً فناوری اسکنر اثر انگشت تمام صفحه را ثبت کرده بود. در آگوست 2020، هواوی فناوری اثر انگشت تمام صفحه خود را در شش بازار بزرگ از جمله چین، اروپا، ایالات متحده، ژاپن، کره و هند به ثبت رساند. با این حال، این فناوری هنوز به طور رسمی معرفی نشده است، که ممکن است به دلیل تایید علیه این شرکت باشد. انتظار می رود شیائومی به زودی این فناوری را وارد بازار گوشی های هوشمند کند.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما