نماینده مجلس: وزارت امور خارجه نباید وزارت امور خارجه باشد

[ad_1]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه 4200 تومانی گفت: این ارز به معضلی بزرگ تبدیل شده است و چیزی جز رانت، فساد و تبعیض ایجاد نمی کند و در واقع باری بر دوش جدید است. دولت؛” این ارز را در کمیسیون تلفیق قبلی حذف کرده بودیم اما آقای. جهانگیری در نامه ای به رهبری خواستار بازگرداندن موضوع شده بود و مقام معظم رهبری نیز موضوع را به مجلس ارجاع داده بودند اما اکنون دولت می خواهد ارز را پس بگیرد. من این لکه منفی بر بودجه را بدون رضایت مردم انجام نمی دهم.

وحید جلال‌جاده روز چهارشنبه 31 آذرماه در سالن شهریار دانشگاه تبریز با حضور اساتید و دانشجویان بسیجی که به همت سازمان بسیج دانشجویی و بسیج دانشگاه‌های آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: اهداف اسلامی انقلاب بیشتر در حوزه تمدنی و فرهنگی بود. بخش عمرانی و فیزیکی تنها بخشی از هدف بود، اما متاسفانه اکنون شرایط به گونه‌ای است که بیشتر تحلیل‌های داخلی حول محور اقتصاد می‌چرخد، به طوری که اکثر مردم فکر می‌کنند اگر تخصیص را صرفه‌جویی کنید، کشور زنده می‌ماند یا اگر اوضاع در ریاض بهبود می یابد، مشکلات پیش می آید، این موضوع باعث نگرانی از نادیده گرفتن مسائل مهم دیگر می شود.

وی در ادامه گفت: پاشنه آشیل ما آزادراه نیست، حرف ها و قول هایی است که در این 40 سال گفته شده و این حرف ها و وعده ها چقدر محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با اهداف تعیین شده در ابتدای انقلاب راه زیادی در پیش است، ما نیز مانند مارکسیست ها نباید فقط به دنبال نان و سرپناه باشیم.

جلال جاده کمبود برنامه در کشور را مشکل بعدی عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که جوانان و دانشجویان باید توان کار داشته باشند؛ به عبارت دیگر انقلاب اسلامی کم اثرترین است. انقلاب

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 دانشکده و پژوهشکده تخصصی اقتصاد در کشور وجود دارد، افزود: با این حال، دولت ها در ابتدای کار خود همچنان باید برنامه هایی را برای بانک ها، مسکن، اقتصاد و … تدوین کنند.

وی افزود: ما از دموکراسی و صندوق رای استقبال کرده ایم اما متأسفانه هنوز حزب تشکیل نشده است، احزاب دو وظیفه عمده و مهم تربیت نیروی انسانی و ایجاد برنامه دارند اما اکنون بیشتر آن بر اساس کار است. ” اداره می شود و حتی در برخی از سازمان هایی که در ایام انتخابات به صورت فصلی تأسیس می شوند، افراد بر اساس شخصیت خود کار و فعالیت می کنند.

وی همچنین درباره مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای موسوم به 1+5 گفت: در بحث مذاکره ابتدا باید به روند ایجاد برجام اشاره کرد. آقای روحانی از زمان جنگ همواره جزء طیفی بوده که به مسائلی چون استقامت، مقاومت و تکیه بر توانمندی های داخلی اعتقادی نداشته است. این حس آقای در دوره خاتمی هم که آقای روحانی دبیر آن بود ادامه پیدا کرد. شورای عالی امنیت ملی مسئول مذاکرات هسته ای.

وی افزود: این طیف موسوم به باند نیویورک معتقد بودند که هر کشوری باید در اداره جهان نقش داشته باشد و بازیگر نقش اول کشور دیگری است و این باورها به وضوح با کلمات تند بیان می شود.

جلال جاده گفت: به هر حال این روحیه در انتخابات سال 92 پیروز شد و دولت با استفاده از این اصل، علیرغم تمام نکات و توصیه های مقام معظم رهبری، با مذاکره با آمریکا و امضای توافقنامه، هدف خود را حل مشکلات کشور کرد. رهبر.”

روحانی مانع تصویب کمیته تطبیق شد

وی در ادامه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کمیته تطبیق در شورای عالی امنیت ملی گفت: ما یک قالبی را ارائه کردیم و قرار شد این قالب به شورای عالی امنیت ملی ارائه شود و پس از تایید و تصویب رهبر معظم انقلاب – چون مصوبه شورای عالی امنیت ملی باید به تایید ایشان برسد. – اعلام می شود که رئیس با استماع مصوبه کمیته تطبیق اجازه تشکیل جلسه دوم را نداد و خواستار حذف آن از دستور کار (آرزوی) در دولت بعدی شد!

وی افزود: سه ستون را درست کرده بودیم که ستون قرمز شامل مواردی بود که قابل مذاکره نبود، ستون مواردی بود که اگر طرف غربی امتیاز می داد ما هم امتیاز می دادیم و ستون سفید هم مواردی را که گفتیم را در بر می گرفت. تیم مذاکره خواهد کرد.” اگر منصف نباشیم با مشکل شما مبارزه نمی کنیم. به عنوان مثال، طبق قطعنامه 2231، حدود دسامبر سال گذشته باید محدودیت های فروش تسلیحات متعارف خود را لغو می کردیم. آمریکایی ها موافق نیستند.

تعهد جمهوری اسلامی/ وزارت امور خارجه در حال مذاکره برای برجام نشدن برجام باقری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخش دوم سخنان خود گفت: علیرغم همه ایراداتی که به برجام داریم، اکنون صحبت از برجام در جمهوری اسلامی ایران وین است و آقای باقری که قبلاً انتقاداتی را مطرح کرده بود. دولت برجام.هست و حرف می زند.

وی افزود: دلیل مخالفت ما این بود که وزارت خارجه نباید وزارت امور خارجه باشد، متاسفانه در این هشت سال تمرکز ما فقط روی اروپا و آمریکا بود.

یک رئیس مخالف مذاکره برای مذاکره است

وی در خصوص فرسودگی مذاکرات نیز گفت: آقای رئیسی از روز اول تاکید کردند که ما برای مذاکره مذاکره نمی کنیم و به هیچ وجه نمی خواهیم مذاکره کنیم و هدفشان این است که مذاکره هدفمند داشته باشند، بنابراین اگر توافقی با طرف مقابل صورت گیرد. غرب در مذاکرات کنونی در غیر این صورت تصمیم نهایی را تیم مذاکره کننده و هیئت دیپلماتیک خواهد گرفت اما تیم جدید برای حصول نتیجه وارد این مذاکرات شده است و همانطور که گفته شد موضوع دیگری خارج از امنیت سازمان ملل وجود ندارد. شورایی با کشورهای 4+1 تلاش می کنیم بلند شویم و سپس به وظایف خود به عنوان برجام عمل کنیم.

تعداد اعضای تیم اعزامی برای مذاکره معقول بود/ تیم آمریکایی با بیش از ۷۰ نفر در حال مذاکره بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وین مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص کثرت نمایندگان اعزامی به این مذاکرات اظهار کرد: حضور کارشناسان هر حوزه در تیم مذاکره کننده برای موضوعات مختلف و در اختیار داشتن کارشناسان ضروری است. تیم مذاکره کننده با توجه به حساسیت موضوع و نیاز مبرم به اطلاعات و مشکلات در زمینه های مختلف، کارشناسانی از هر حوزه به وین سفر کرده اند و این امر غیرعادی به نظر نمی رسد؛ تیم آمریکایی در آن زمان نیز بیش از 70 کارشناس و عضو داشت. و انتقاد تیم ایران این بود که شما از برخی از آن افراد جلوتر بودید و بعد مشخص شد که آقای ظریف به همین دلیل در مورد ترجمه ها و صحبت های تیم صحبت می کند.

وی تاکید کرد: به عنوان یکی از اعضای ناظر بر عملکرد تیم دیپلماسی این عدد را بسیار منطقی می دانیم و آن را استاندارد می دانیم مگر اینکه موضوعات مختلف به صورت کارشناسی بررسی شود و اطلاعات لازم در اختیار تیم مذاکره کننده قرار گیرد.

کشورهای P4 + 1 نیز در حال مذاکره با ایالات متحده هستند

وی در خصوص نقش آمریکا در این دوره از مذاکرات، خاطرنشان کرد: آمریکا از میز مذاکره خارج است و در جایی که 1+5 با تیم ایران مذاکره می کند، با تیم آمریکایی نیز جلساتی را انجام می دهد، همان طور که با آمریکا مذاکره می کنند. طرف آمریکایی تحت عنوان میانجیگری تیمی (بدون کاغذ) پیام رد و بدل می کند.

جلال جاده همچنین درباره احتمال افزایش سطح مذاکرات در وزارتخانه های کشورها گفت: تا زمانی که توافق مذاکره فعلی آغاز نشود، مذاکرات توسط نمایندگان سیاسی وزرای خارجه کشورها انجام می شود و چنین امکانی وجود ندارد. .

مجلس از دولت حمایت می کند، اما نظارت همچنان باقی است

او در حمایت از ائتلاف آمریکا صحبت کرد، اما گفت که حفظ استقلال برای ایالات متحده مهم است. ما مطالب اولیه را از مجلس خواسته ایم و خیلی صریح و قاطع با آنها صحبت کرده ایم، بنابراین حمایت ما از دولت ربطی به نظارت ما ندارد و مجلس ربطی به پاسخگویی دولت ندارد. ما مدافع منافع ملی هستیم، ما نماینده هستیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آذربایجان شرقی نیز در سخنانی گفت: متأسفانه در این هشت سال بی تدبیری ها مشکلات زیادی را به همراه داشته و عده ای در کشور به دلیل رگبار هشت سال تعلیق شده اند.

رضا محمدی در ادامه گفت: خدا را شاکریم که مردم انتخاب درستی کردند و دولت انقلابی را به قدرت رساندند و خوشبختانه دولت و مجلس به مشکلات مردم رسیدگی می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران نجیب و وفادار هستند، گفت: جامعه دانشگاهی همچنان رضایت کامل ندارند و خواسته‌های آنها برآورده می‌شود زیرا هنوز با ایده‌آل فاصله داریم.

به گزارش ایسنا، در این نشست چند تن از اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

ارز 4200 تومانی جز فساد و رانت چیزی ایجاد نکرد

ارز 4200 تومانی جز فساد و رانت چیزی ایجاد نکرد

ارز 4200 تومانی جز فساد و رانت چیزی ایجاد نکرد

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما