در مورد علائم نوع omicron – و شدت – چه می دانیم

[ad_1]


ماسک مسافری برای سفر با اتوبوس در لیورپول. نوع Omicron در بریتانیا رشد کرده است – و اکنون در ایالات متحده نیز غالب است. اکنون داده هایی وجود دارد که نشان می دهد علائم چقدر می توانند شدید باشند.

توسط پل الیس / خبرگزاری فرانسه گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

توسط پل الیس / خبرگزاری فرانسه گتی ایماژ


ماسک مسافری برای سفر با اتوبوس در لیورپول. نوع Omicron در بریتانیا رشد کرده است – و اکنون در ایالات متحده نیز غالب است. اکنون داده هایی وجود دارد که نشان می دهد علائم چقدر می توانند شدید باشند.

توسط پل الیس / خبرگزاری فرانسه گتی ایماژ

زمانی که این موضوع کشف شد، Omicron به دانشمندان هشدار داد.

این نوع ویروس با نسخه‌های قبلی ویروس بسیار متفاوت به نظر می‌رسید – و به سرعت مشخص شد که این جهش‌ها به Omicron توانایی فوق‌العاده‌ای در کنار گذاشتن واکسن‌های ما و انتشار بسیار سریع داده است.

اما کشف آنچه که Omicron تنظیم می کند زمان زیادی می برد بیماری علاوه بر پیشینیانش؟ و مهمتر از همه، آیا این ویروس نسبت به پیشینیان خود یک بیماری کمتر جدی است؟

از آنجایی که شیوع عفونت ها در ایالات متحده همیشه بالاست، اکنون تصویر بالینی در حال جمع شدن است و سایر کشورها شروع به تأیید آنچه یافته اند – مورد رایج Omicron نه تنها کمی متفاوت است، بلکه کمتر احتمال دارد که به طور جدی بیمار شود.

دانشمندان دانشگاه Case Western Reserve شواهد اولیه‌ای دارند که نشان می‌دهد خطر بستری شدن در بیمارستان یا بخش مراقبت‌های ویژه در طول موج Omikron در ایالات متحده، نیمی از خطری است که در طول موج دلتا یافت می‌شود. و منعکس کننده آن چیزی است که پزشکان سراسر کشور در حال حاضر با بیماران خود می بینند.

رئیس مرکز پزشکی اورژانس Mount Sinai Health Systems Dr. برندن کار می‌گوید: «این یک موج متفاوت است – جایی که اورژانس‌ها شلوغ‌تر از حد معمول هستند، اما اکثر بیماران کووید-19 آنقدر بیمار نیستند که بستری شوند.

اما مانند هر نوع SARS-CoV-2، خطر کلی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا واکسینه شده اید یا نه، از جمله سن، سلامت کلی و وضعیت مالی شما.

«به همین دلیل است [nasty] دکتر پاملا دیویس، متخصص ریه در دانشگاه کیس وسترن رزرو و نویسنده ارشد مطالعه جدید، به جای نوع دلتا، می‌گوید.» شما عاری از اسکات نیستید زیرا آلوده هستید. omicron.”

به نظر می رسد که Omicron نسبت به دلتا شدت کمتری دارد، به خصوص در افراد واکسینه شده، که به این معنی نیست که باید به عنوان “خفیف” طبقه بندی شود. گفت روز چهارشنبه، تدروس آدهانوم گابریاس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی. درست مانند موارد قبلی، Omicron مردم را در بیمارستان بستری می کند و مردم را می کشد.

در واقع، طبق آخرین آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی، تعداد بستری‌ها در سراسر کشور اکنون از 126000 نفر فراتر رفته است و از هر چهار تخت آی‌سی‌یو بیش از یک نفر با یک بیمار کووید-19 پر شده است.

وقتی با Omicron بیمار می شوید چه علائمی دارید؟

این اعداد بیمارستان به ما نمی گویند که یک مورد عادی چگونه به نظر می رسد.

مانند انواع قبلی، اکثر افراد آلوده به Omicron دارای ترکیبی از علائم هستند که نسبتاً سریع از بین می روند و نیازی به مراقبت های بیمارستانی ندارند.

و پزشکان بسیاری از این موارد را عفونت های تنفسی فوقانی طبیعی می دانند. به عبارت دیگر، چه چیزی را به عنوان سرماخوردگی فکر می کنید؟

معاون مدیر مرکز تهدیدات ویروسی در حال ظهور در LSU Shreveport، Dr. جان ونتیر می گوید: “بیشتر آبریزش بینی، گلودرد و آبریزش بینی”. [than previous variants]اگر سرفه شدید دارید و تب کمی پایین است.

این با داده های اولیه بریتانیا مطابقت دارد که نشان می دهد تب و سرفه در موارد omikron در آنجا شایع نیست و پنج علامت اصلی عبارتند از آبریزش بینی، سردرد، خستگی، عطسه و گلودرد.

با Omicron، علائم نیز پس از آلوده شدن سریعتر ظاهر می شوند. چندین مطالعه نشان داده اند که دوره کمون – زمانی که طول می کشد تا علائم پس از مواجهه ایجاد شود – حدود سه روز است. در مقابل، دلتا حدود چهار روز طول کشید و نوع اصلی آن بیش از پنج روز بود.

تفاوت دیگری که توسط پزشکان مشاهده می شود: از دست دادن بویایی و چشایی – این یکی از علائم کووید-19 در نظر گرفته می شود – به اندازه عفونت های Omicron رایج نیست. Venture می‌گوید و در بیماران مسن‌تر، بیماران کمتری علائم مرتبط با مشکلات تنفسی کمتر، مانند تنگی نفس را دارند.

در همان زمان، به نظر می رسد – البته در یک مورد – که برخی از علائم در omikron بیشتر از دلتا مشخص است. سه چیزی که توجه من را به خود جلب کرد حالت تهوع، عرق شبانه و کمردرد بود.

دکتر Y. Snyder، استادیار بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی ییل گفت: اما ممکن است پزشکان و بیماران بیش از هر زمان دیگری به این علائم توجه کنند. اسکات رابرتز می گوید.

او می‌گوید: «بسیاری از این‌ها به جای تغییرات آشکار، علائم را در زیر میکروسکوپ تشدید می‌کنند. “Omicron در مقابل دلتاها بیشتر از آنچه واقعا هستند شبیه هستند.”

و درست مانند انواع قبلی، omikron را نمی توان فقط به عنوان یک گروه محدود از علائم تعریف کرد. دکتر کوه سینا. کار می‌گوید مانند مراحل اولیه همه‌گیری، بسیاری از بیماران هنوز از تب، مشکلات گوارشی، درد و درد، تیرگی مغز، ضعف و تنگی نفس رنج می‌برند.

او می‌گوید: «Omicron می‌تواند راه‌های بی‌شماری را ارائه دهد.

رئیس بیماری های عفونی در ProHealth نیویورک و مربی در کلمبیا، دکتر. دنیل گریفین می‌گوید هنوز مشخص نیست که چه تعداد واکسن و عفونت‌های قبلی مسئول برخی از این برداشت‌های بالینی اولیه علائم کاهش‌دهنده میکرورون هستند. دانشگاه.

او می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد افرادی که واکسینه شده‌اند، علائم بسیار خفیفی را در سراسر جهان نشان می‌دهند.

قبل از Omicron هم همین اتفاق افتاد: افرادی که عفونت موفقیت آمیز داشتند نسبت به کسانی که واکسینه نشده بودند علائم کمتر – و علائم خفیف تری داشتند.

بنابراین اگر به Omicron مبتلا شوم، چه خطری دارد که خیلی بیمار شوم؟

با SARS-CoV-2، خطر بزرگ این است که یک بیماری خفیف می تواند به یک بیماری تهدید کننده زندگی تبدیل شود. اگرچه مطمئناً این می تواند با Omicron اتفاق بیفتد، به نظر می رسد خطر کمتر از دلتا باشد.

این مطالعه که در 2 ژانویه به صورت آنلاین منتشر شد، برخی از اولین شواهد قانع کننده را در ایالات متحده ارائه می دهد که احتمال بستری شدن با omikron در بیمارستان نسبت به نوع دلتا کمتر است.

دانشمندان دانشگاه Case Western Reserve سوابق سلامتی بیش از 1.5 میلیون نفر مبتلا به SARS-CoV-2 را در سراسر کشور تجزیه و تحلیل کردند، از جمله 14000 نفر که بین 15 تا 24 دسامبر و 15 دسامبر تا 24 دسامبر به Omicron آلوده شده بودند.

دکتر گفت: “در این مدت، ما هنوز جوامع دلتا در حال پرسه زدن داریم. اما شما بیشتر و بیشتر به انواع Omicron روی می آورید.” پاملا دیویس، که در این مطالعه مشارکت داشت.

سپس محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا بین افراد آلوده در انتهای موج دلتا و افراد آلوده در ابتدای موج omicron تفاوت وجود دارد یا خیر. رونگ جو، دانشمند داده که این مطالعه را در دانشگاه کیس وسترن رزرو انجام داد، گفت: “تفاوت بسیار زیاد بود.” ما نیازی به آمار پیچیده نداریم تا تفاوت را ببینیم.»

ژو و همکارانش دریافتند که در مراحل اولیه رشد omikron، خطر مراجعه به ER از حدود 15٪ افراد آلوده به 5٪ (70٪ کمتر) و خطر بستری شدن در بیمارستان به 4 کاهش یافت. ٪ تا 2٪ (یا تا 50٪).

اگر فردی در بیمارستان بستری می شد، خطر بستری شدن در ICU در پایان دسامبر یا قرار گرفتن در دستگاه تنفس مصنوعی نیز در مقایسه با بیمار مبتلا به دلتا به میزان قابل توجهی کاهش می یافت. به طور خاص، خطر بستری شدن در ICU از 0.8٪ به 0.4٪ (یا حدود 50٪) و شانس قرار گرفتن بر روی دستگاه تنفس مصنوعی از 0.4٪ به 0.1٪ کاهش یافت.

این خطر کم omikron با آنچه دانشمندان در آفریقای جنوبی و بریتانیا مشاهده کرده اند مطابقت دارد.

Xu و تیم او تخمین می زنند که در مطالعه آنها، حدود 60٪ از مردم واکسینه شده بودند. بنابراین برخی از این خطرات کمتر ممکن است به دلیل واکسیناسیون باشد، اما داده ها به طور کلی نشان می دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان با نوع Omicron کمتر از واریانت دلتا است.

به طور خاص، خو و تیم او خطر را برای همه سنین کاهش داده اند، از جمله کودکان زیر 5 سال که واجد شرایط واکسیناسیون نیستند، و کودکان بین 5 تا 15 سال که واکسینه شده اند اما بزرگ نشده اند.

به گفته ژو، این ثبات تا حدی به دلیل کاهش شدت است، تا حدی به دلیل ورودی omecron، و نه فقط به دلیل تغییرات در وضعیت واکسیناسیون.

ژو می گوید: «بنابراین واقعاً چیزی است که بین Omicron و Delta متفاوت است. همانطور که گفته شد، کاهش ریسک به این معنی نیست که Omicron برای همه ملایم خواهد بود. خطر بستری شدن در بیمارستان هنوز برای افرادی که در معرض خطر بیماری جدی هستند، مانند افراد مسن یا کسانی که مشکلات بهداشتی اولیه دارند، قابل توجه است. به عنوان مثال، اگر شما بالای 65 سال سن دارید، خطر بستری شدن با کووید در بیمارستان با نوع Omicron هنوز 5 درصد است، به این معنی که از هر 20 فرد مبتلا در این گروه سنی، 1 نفر در بیمارستان بستری خواهند شد. (در مقابل، با نسخه اصلی ویروس، این میزان 1 در 10 بود.)

پاملا دیویس، همکار ژوچی از Omicron می گوید: “ریسک صفر نیست.” بسیاری از افراد همچنان در ICU بستری خواهند شد و برخی هنوز به تهویه مکانیکی نیاز خواهند داشت.

بنابراین، او می گوید، همه باید واکسینه شوند و تشویق شوند. مانند انواع قبلی، واکسیناسیون شما را از بیماری جدی omicron محافظت می کند. یک مطالعه دولت بریتانیا که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که سه دوز از واکسن خطر بستری شدن در بیمارستان توسط omicron را تا حدود 80 درصد در مقایسه با افراد غیر واکسینه شده کاهش می دهد.

اگر به بیمارستان بروید چقدر بد است؟

اگرچه داده های اولیه نشان می دهد که Omicron خفیف تر از دلتا است، بسیاری از بیمارستان ها شلوغ هستند زیرا تعداد افراد آلوده بسیار زیاد است.

و پزشکان به دنبال یک از تفاوت بین بیمارانی که ترخیص شده اند یا در ER بستری شده اند: بسیاری از آنها مشکل تنفسی ندارند یا در معرض خطر سطوح پایین اکسیژن هستند.

کار می‌گوید: «این دو حالت «ویژگی بیماری اول و دلتا بودند و در omikron تقریباً وجود نداشتند».

در گذشته، در ابتدا گفته می شد که موارد شدید کووید-19 منجر به تخریب ریه، گاهی ذات الریه و التهاب کنترل نشده می شود. اما این تغییر آشکار در بیماری – عفونت جدی ریه – به نظر نمی رسد شایع باشد – به این معنی که افراد کمتری به اکسیژن یا لوله گذاری اضافی نیاز دارند.

رابرتز می گوید: «آنها تنگی نفس ندارند و ریه هایشان واقعاً خوب است. این مشاهدات با تحقیقات آزمایشگاهی که نشان می‌دهد omicron در بافت‌های ریه و همچنین در دلتا تکثیر نمی‌شود، مطابقت دارد.

بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان اغلب برخی از بیماری های زمینه ای دارند یا مسن هستند و در برابر عفونت های ویروسی آسیب پذیرتر هستند. رابرتز می گوید: «آنچه می بینیم واقعاً به این بیماران راهنمایی می کند. به عنوان مثال، عفونت Omicron می تواند منجر به عوارض یک بیماری موجود، مانند دیابت یا نارسایی قلبی شود.

اما رابرتز می‌گوید هنوز به ندرت پیش می‌آید که افرادی که واکسینه شده‌اند به‌شدت با اومیکرون بیمار شوند. حدود 80 درصد از بیماران در بیمارستان Yale New Haven واکسینه نشده اند. و تقریباً همه کسانی که واکسینه شده اند واکسن تقویت کننده دریافت نکرده اند.

در حالی که خبر خوش آمدید این است که omicron برای ریه ها آسان است، دکتر. گریفین می گوید که این مورد برای برخی از بیمارانش صادق نیست. او می‌گوید و در میان کسانی که واکسینه نشده‌اند، عفونت Omicron می‌تواند باعث شود او احساس یک بیماری نابخشودنی کند.

گریفین از کلمبیا می گوید: «اگر بیمار جوانی داریم، اگر بیمار واکسینه شده داریم، اگر بیماری داریم که به تازگی از دلتا بهبود یافته است، بیماری اومیکرون خفیف داریم. “اما برای افرادی که تازه هستند، که ایمنی قبلی ندارند، سخت است که ببینند ویروس خفیف است.”



[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما