نکاتی که در طراحی، چاپ تراکت و سربرگ باید بدانید

[ad_1]

اما امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای در جامعه پیدا کرده اند و کسب و کارها به تبلیغات آنلاین روی آورده اند. اما بسیاری هستند که از کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و سربرگ برای تبلیغ و تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. هر شرکتی در تلاش است تا برای چاپ ست اداری خود طرح و سبکی منحصر به فرد و متفاوت داشته باشد که ممکن است شامل سربرگ، کارت ویزیت و غیره باشد و در نتیجه حداکثر مخاطب و هر Live را در ذهن خود جذب کند. بنابراین چاپ حرفه ای این اقلام می تواند بهترین تاثیر ممکن را در معرفی این مجموعه داشته باشد. برای رسیدن به این هدف باید با طراحی، چاپ تراکت و نکات مربوط به آن سر و کار داشته باشید. سرتیتر در آنجا بیشتر بیاموزید. بنابراین توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر تا انتها با ما همراه باشید.

نکاتی در مورد طراحی و چاپ تراکت و سربرگ

هدر و اجزای آن

قبل از رفتن به مهمترین نکات در طراحی و چاپ سرتیتر فرض کنید بهتر است هدر را تعریف کنید. سربرگ یکی از مهمترین اسناد در هر کسب و کاری است که علاوه بر نقش مکاتبه ای، وسیله ای برای معرفی و شناسایی هویت آن کسب و کار می باشد. از هدرها می توان برای تبلیغات و بازاریابی نیز استفاده کرد. برگه ها حاوی موارد مختلفی هستند. اما یک هدر استاندارد باید موارد زیر را داشته باشد:

  • لوگو
  • نام شرکت، سازمان یا موسسه
  • مخاطب
  • شماره، تاریخ و پیوست
  • طراحی گرافیک

نکاتی که در طراحی، چاپ تراکت و سربرگ باید بدانید

نیاز به استفاده از هدر

چاپ سرتیتر این امر برای سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات بسیار مهم و ضروری است، زیرا به فعالیت آنها اعتبار می بخشد و به رسمی شدن مکاتبات کمک می کند. به عبارت دیگر داشتن سربرگ یکی از ویژگی های حرفه ای و قانونی بودن یک فعالیت است و اطلاعات درج شده بر روی سربرگ امنیت و قابلیت اطمینان مکاتبات را افزایش می دهد. بنابراین سربرگ باید به بهترین شکل طراحی و چاپ شود.

نیاز به استفاده از هدر

مهمترین نکات در طراحی و چاپ سربرگ

استفاده و بهره وری از هدپرینتینگ A4 لیتری یکی از پایدارترین و مهم ترین روش هایی است که می توانید از آن استفاده کنید و همچنین مجموعه اداری و اداری شما می تواند مشتریان زیادی را جذب کند. برای این منظور باید از کاغذهای استاندارد و با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید تا با توجه به نیاز خود با توجه به هد لیتری A4 و درج آرم و مشخصات کامل شرکت سازنده خود بتوانید اینگونه و موارد دیگر تبلیغ کنید. پیروزی. از کار خود بیشتر آگاه باشید. نکات کلیدی در طراحی و چاپ سربرگ A4 و … تخصصی و حرفه ای هستند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن لوگو در هدر می تواند کسب و کار شما را معتبرتر کند. این امر به ویژه در مورد سرفصل های کسب و کار صادق است و باید خلاقانه انجام شود تا تأثیر را به حداکثر برساند.

  • بهترین استفاده از فضا

در بیشتر موارد ما طرح هدر را در بالای صفحه می بینیم. اما قوانین خاصی وجود ندارد و می توانید از هر چهار طرف کاغذ برای درج مطالب و اطلاعات هدر استفاده کنید. با ایجاد یک الگوی هماهنگ بین سمت چپ صفحه و پایین صفحه، برند را تقویت کنید.

  • به رنگ هدر دقت کنید.

رنگ یکی از نکات کلیدی است. چاپ سرتیتر و در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد. برای داشتن یک سربرگ حرفه ای و شیک، بهتر است از رنگ ملایم و متناسب با نوع کسب و کارتان استفاده کنید. به علاوه باید هماهنگی خاصی بین رنگ لوگو، متن و طرح گرافیکی وجود داشته باشد. البته گاهی مشتریان بنا به هدف و سلیقه خود سربرگ های سیاه و سفید سفارش می دهند.

اندازه سربرگ باید بر اساس طول متن تعیین شود و سربرگ معمولاً در اندازه های استاندارد A4، A5 و A6 چاپ می شود.

نوع کاغذ سربرگ نیز می تواند زیبایی را تحت تاثیر قرار دهد و بهترین کاغذها برای چاپ سربرگ عبارتند از: سربرگ تحریر 80 گرمی، چاپ سربرگ تحریر 100 گرمی و چاپ سربرگ 120 گرمی.

به چاپ سرتیتر دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. روش دیجیتال زمانی استفاده می شود که تعداد محدودی هدر مورد نیاز باشد. اما اگر هدف چاپ سربرگ در تیراژ بیشتر باشد، روش افست می‌تواند بسیار ارزان‌تر باشد.

  • به تایپوگرافی دقت کنید.

اگر به تب های طراحی کلاسیک علاقه مند هستید، باید طرح های سطح بالا را انتخاب کنید تا زیبا به نظر برسد. این تب ها اطلاعات مورد نیاز کاربر را به زیبایی ارائه می کنند.

  • روی ویرایش و تمیز کردن هدر تمرکز کنید.

یکی بودن سرتیتر شما باید از بین پرینترهای مختلف موجود در بازار چاپگرها، خاص و خاص را انتخاب کنید که می توانید از جلوه های چاپ ویژه استفاده کنید. این چاپگرها به شما امکان چاپ کامل و لبه به لبه را می دهند و یک هدر متفاوت و شیک خواهید داشت.

  • از تصاویر معنادار استفاده کنید.

این روش طراحی باعث می شود تا از خلاقیت فضای مثبت و منفی به بهترین شکل ممکن استفاده شود و تصویری ایجاد کند که اطلاعات کاملی از برند در اختیار مخاطب قرار دهد. معمولا طرح های سفید و قرمز با کنتراست بیشتر می توانند مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار دهند.

  • از علامت یا نماد برجسته استفاده کنید.

در چاپ سربرگ شما می توانید یک برجسته یا نماد برای ایجاد یک گرافیک شخصی داشته باشید. شما می توانید علامت یا نماد را با توجه به سلیقه شخصی خود انتخاب کنید و جذب مخاطب می تواند سرگرم کننده باشد.

  • به محل قرارگیری اشیا توجه کنید.

برای داشتن یک هدر شیک که بهترین توصیف کننده کسب و کار شما باشد، باید هر مورد را به درستی و در جای خود قرار دهید. اما گاهی اوقات مشتریان ترجیح می دهند که اقلام را طبق سلیقه خود به سربرگ منتقل کنند که در این صورت سربرگ باید به گونه ای طراحی و چاپ شود که برگه بتواند تا حد امکان جایگاه خود را حفظ کند. سرتیتر

  • اندازه فونت هدر

هدر هر آیتم فونت های متفاوتی دارد. اما در هدر به طور کلی و استاندارد اندازه فونت باید بین 10 تا 14 باشد.

  • فضای سرصفحه

طراحی و چاپ از هدرهای شلوغ خودداری کنید، زیرا خوانایی مقاله را کاهش می دهند. بنابراین باید طرح هدر را طوری انتخاب کنید که بین سربرگ ها و اندازه و فونت متن فاصله باشد تا فضای کمتری اشغال شود.

  • از واترمارک استفاده کنید

افزودن واترمارک به بخشی از طراحی هدر توجه مصرف کنندگان را بدون استفاده از فضای اضافی به برند شما جلب می کند. توجه داشته باشید که واترمارک باید به اندازه کافی واضح باشد تا امکان نوشتن وجود داشته باشد.

آخرین کلمه

طراحی و چاپ سربرگ یکی از مقرون به صرفه ترین و موثرترین روش ها در تبلیغات است و بخشی از هویت شرکت و سازمان است. بنابراین برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب به بهترین شکل ممکن و رسیدن به اهداف مورد نظر، توجه به نکات فراوان در خصوص چاپ سربرگ حرفه ای حائز اهمیت است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما