هرگز این غذاها را فریز نکنید.

[ad_1]

استفاده از غذاهای منجمد مواد مورد نیاز برای پخت انواع غذاها را فراهم می کند، اما اولین قدم در انجماد غذا، چیدمان فضای داخل فریزر است. باید مراقب باشید که کدام غذا را بعداً در فریزر قرار می دهید و کدام غذا را ابتدا در فریزر قرار می دهید. به همین دلیل، بهتر است محتویات قدیمی را جلوی فریزر نگه دارید و محتویات جدید را پایین نگه دارید. این کار از فراموش کردن استفاده از مواد قدیمی در انتهای فریزر جلوگیری می کند. در این مقاله به شما یادآوری می کنیم که این ماده غذایی تا چه زمانی در فریز نگه داشته می شود.

سبزیجات را فریز کنید.

اگر سبزیجات خرد شده مانند کاکائو، زردچوبه و سبزیجات خورشتی را در فریزر نگهداری می کنید، باید بدانید که ماندگاری این سبزیجات حداکثر 2 تا 3 ماه است. البته سبزیجات سرخ شده ماندگاری بیشتری دارند و بهتر از سبزیجات خام هستند. بنابراین بهتر است دانه های کاکائو و زردچوبه را قبل از انجماد کمی تفت دهید.

سبزیجات خام مانند کلم بروکلی، هویج، کرفس، کلم، چغندر و لوبیا سبز یک سال ماندگاری دارند. بنابراین می توانید با خیال راحت این سبزیجات مغذی را فریز کنید.

ذرت منجمد، قارچ و نخود سبز از نظر سن کوتاهتر از سایر سبزیجات هستند. این غذاها تا 8 ماه ماندگاری دارند و قابل استفاده هستند.

لوبیا پخته شده را فریز کنید.

حبوبات پخته یکی از مواد اولیه ای است که در تمام فریزرها یافت می شود، زیرا فرآیند پخت را سرعت می بخشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از له شدن حبوبات، باید همیشه بسته بندی و فریز کنید. حبوبات را می توان تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد.

محصولات لبنی را فریز کنید.

همه ما کره را در فریزر نگه می داریم، اما برخی افراد فکر می کنند که با این کار می توانند کره را برای مدت طولانی نگه دارند، در حالی که کره تنها 9 ماه در فریزر می ماند. پنیر باز نمی شود و بسته بندی آن تا 12 ماه در فریزر قابل نگهداری است. از شیر و خامه منجمد استفاده نکنید.

گوشت و مرغ را فریز کنید.

ماندگاری گوشت قرمز کمتر از مرغ است. با این حال، هر دوی آنها باید به قطعات کوچک بریده شده و سپس بسته بندی شوند. گوشت قرمز 6 تا 12 ماه و مرغ 9 تا 12 ماه در فریزر می ماند. گوشت اردک و غاز را می توان تا 6 ماه در فریزر نگهداری کرد.

ترمیم قلب و کبد

قلب مرغ، جگر، زبان و جگر گوسفند را نیز می توان به مدت 3 تا 4 ماه در فریزر نگهداری کرد.

میوه یخ زده

میوه هایی مانند گیلاس، زردآلو، هلو، هندوانه و گلابی را می توان تا 12 ماه در یخچال نگهداری کرد.

سوسیس و ژامبون

دوام سوسیس بیشتر از ژامبون است. سوسیس به مدت 3 ماه و ژامبون 2 ماه در فریزر سالم می مانند. البته این مواد دارای مواد نگهدارنده شیمیایی قوی در ترکیبات خود هستند. بهتر است از مصرف بیش از حد آنها خودداری کنید.

انواع نان را در فریزر قرار دهید

یخ زدن نان یکی دیگر از کارهایی است که اکثر زنان شاغل انجام می دهند. ماندگاری نان منجمد 2 تا 3 ماه است.

در بالا به غذاهایی که می توان در فریزر نگهداری کرد اشاره کردیم اما برخی از مواد غذایی نیز وجود دارد که برخی خانم ها به اشتباه آنها را در فریزر قرار می دهند. برنج یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی است که بقیه آن نیاز به مراقبت ویژه دارد. انجماد برنج پخته شده طعم، بو و کیفیت غذا را تغییر می دهد. بنابراین بهتر است برنج پخته شده را فریز نکنید. با نگهداری مواد غذایی کنسرو شده در فریزر، آنها بزرگتر می شوند و در نهایت در قوطی می ترکند یا می شکنند. تخم مرغ آب پز، سس مایونز، دوغ، پنیر خامه ای، پودینگ، سالاد، ماکارونی نپخته، غلات، سیب، خربزه، کاهو، سیب زمینی، تربچه و جوانه سبزیجات موادی هستند که هرگز نباید منجمد شوند زیرا سرشار از مواد مغذی هستند و خوش طعم هستند.

منبع: خبر فوری

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما