هفت درمان خانگی موثر برای سنگ کلیه

[ad_1]

درد به هر شکلی آزاردهنده است. اما بسیاری از مردم فکر می کنند که درد سنگ کلیه با درد زایمان برابر است.

اگر سنگ کلیه دارید یا از آن رنج می برید، می توانید در این مقاله از درمان های خانگی استفاده کنید. با این حال حواستان به هشدارها و دارویی باشد که به جای مقاله برایتان آورده ایم.

1. آب لیمو

یکی از بهترین درمان های خانگی برای سنگ کلیه استفاده از آب لیمو است. می توانید هر چقدر که دوست دارید آب لیموی تازه را به طعم مورد علاقه خود اضافه کنید. لیمو حاوی سیترات است. یک ماده شیمیایی که از تبدیل کلسیم به سنگ کلیه جلوگیری می کند. سیترات همچنین می تواند سنگ های کوچک را خرد کرده و با درد کمتری از بین ببرد.

. آب ریحان

ریحان که خوشبختانه در کشور ما به وفور یافت می شود، علاوه بر طعم و عطر، ویژگی های بسیاری نیز دارد. از جمله آن برای سنگ کلیه مفید است. ریحان حاوی اسید استیک است که سنگ کلیه را تجزیه می کند و به فرد کمک می کند تا راحت تر دفع شود.

جالب است بدانید که از آب ریحان در گذشته برای درمان سنتی مشکلات گوارشی و التهاب استفاده می شده است. امروزه ثابت شده است که ریحان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان دارای خواص ضد التهابی است و بنابراین ممکن است در درمان سنگ کلیه موثر باشد.

می توانید از ریحان خشک یا تازه برای تهیه چای استفاده کنید و روزی چند فنجان از آن بنوشید. همچنین می توانید آب ریحان را به اسموتی ها یا آب میوه ها اضافه کنید.

هشدار: به خاطر داشته باشید که نوشیدن آب ریحان بیش از شش هفته مجاز نیست و می تواند خطر افت فشار خون، هیپوگلیسمی و خونریزی را افزایش دهد.

3. سرکه سیب

اولین موردی که برای درمان خانگی سنگ کلیه معرفی کردیم استفاده از آب لیموی تازه بود. درست است که سایر ترشی ها مانند آبغوره، سرکه سفید و سرکه بالزامیک هر کدام خواص خوب خود را دارند اما سرکه سیب بعد از آبلیمو نقش مهمی در از بین بردن سنگ دانه ها دارد. بنابراین، علاوه بر آب لیمو و آبلیمو، خوب است سرکه سیب را با قیمت مناسب در لیست خود خریداری کنید.

سرکه سیب حاوی اسید استیک است، بنابراین در حل کردن سنگ کلیه موثر است. علاوه بر این، درد کمتری در هنگام ادرار ایجاد می کند. سرکه سیب علاوه بر این که برای همه سیب ها مناسب است، خواص بسیار دیگری نیز دارد که برای بهره مندی از آن کافی است، دو قاشق غذاخوری از این سرکه را در شش تا هشت اونس (175 تا 225 میلی لیتر) آب زلال مخلوط کنید، این محلول را بنوشید. کل روز.

هشدار: مراقب باشید روزانه بیش از یک لیوان 225 میلی لیتری از این محلول ننوشید.

  • می توانید سرکه سیب را مستقیماً به سالاد اضافه کنید.
  • مصرف مقادیر زیاد سرکه سیب می تواند منجر به کمبود پتاسیم و پوکی استخوان شود.
  • افراد مبتلا به دیابت باید مراقب نوشیدن این محلول باشند و قند خون خود را در طول روز به دقت کنترل کنند.
  • اگر انسولین، دیگوکسین یا دیگوکس مصرف می کنید و از داروهای ادرارآور مانند اسپیرونولاکتون استفاده می کنید، نباید سراغ محلول یا آب سرکه سیب بروید.

4. آب کرفس

به نظر می رسد آب کرفس در دفع سمومی که در تشکیل سنگ کلیه نقش دارند نقش حیاتی دارد و سال هاست که به عنوان یک درمان سنتی و خانگی برای سنگ کلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • برای تهیه آب کرفس چند ساقه کرفس را همراه با آب در مخلوط کن بریزید و آب آن را در طول روز بنوشید.
  • اگر فشار خون پایین دارید، در شرف جراحی هستید یا اختلال خونریزی دارید، نباید آب کرفس بنوشید.
  • همچنین در صورت مصرف لووتیروکسین، لیتیوم یا لیتیوم، ضد آفتاب مانند سوترات یا ایزوترتینوئین و آرام بخش هایی مانند آلپرازولام یا زاناکس، نباید آب کرفس بنوشید.

5. آب انار

قرن هاست که از آب انار برای بهبود عملکرد کلیه استفاده می شود. جالب است بدانید که آب انار سموم و سنگ ها را از ادرار دفع می کند. انار سرشار از آنتی اکسیدان است و کلیه ها را سالم نگه می دارد و می تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند. مصرف آب انار همچنین اسیدیته ادرار را کاهش می دهد و کاهش اسیدیته خطر ابتلا به سنگ کلیه را در آینده کاهش می دهد. نوشیدن آب انار در طول روز محدودیتی ندارد. اما اگر از درمان‌های کبد، درمان‌های فشار خون مانند دیورتیک یا کلروتیازید و روزوواستاتین یا کریستر استفاده می‌کنید، نباید آب انار بنوشید.

6. عصاره ریشه قاصدک

قاصدک یک مقوی مناسب برای کلیه ها است که به عنوان محرک برای تولید صفرا نیز عمل می کند. به نظر می رسد این عملکرد قاصدک باعث از بین بردن مواد زائد، افزایش ادرار و بهبود هضم می شود. قاصدک همچنین حاوی انواع ویتامین های A، B، C و D و همچنین مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، آهن و روی است.

  • می توانید چای ریشه قاصدک بخرید یا ریشه قاصدک خود را با پوست پرتقال، زنجبیل و سیب برای طعم دادن درست کنید. توجه داشته باشید که برخی افراد ممکن است پس از نوشیدن این چای دچار سوزش سر دل شوند.
  • اگر از داروهای رقیق کننده خون، آنتی بیوتیک ها، آنتی اسیدها، لیتیوم و دیورتیک ها مانند اسپیرونولاکتون استفاده می کنید، نباید از این دارو استفاده کنید.

هشدار: قبل از استفاده از چای ریشه قاصدک حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این گیاه می تواند با بسیاری از داروهای دیگر تداخل داشته باشد، همچنین می توانید این مقاله را در مورد استفاده، فواید و عوارض آن مطالعه کنید.

7. مصرف بیش از حد مایعات

آب باید در برنامه روزانه افرادی که سنگ کلیه دارند گنجانده شود و به گونه ای نوشیده شود که رنگ ادرار بسیار روشن باشد. در بسیاری از موارد ادرار عمیق نشان دهنده کم آبی بدن است.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما