همه ابهامات رمز ارز واقعی!

[ad_1]

در رفتن دستورالعمل انتشار بانک مرکزی رمزارز تصویب شد. این خبر را علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: چارچوبی برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی نهایی شده و کارشناسان فنی در حال کار بر روی آن هستند و به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش فرارو، مهران محرمیان، معاون فناوری نوین بانک مرکزی نیز گفت: مرحله آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی به زودی در ارزهای دیجیتال واقعی اجرا می شود و برای استفاده عمومی خواهد بود.

به گفته وی، اگرچه رمز واقعی به صورت اسکناس است، اما در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار عموم قرار می گیرد.

معاون فناوری نوین بانک مرکزی در خصوص استفاده از کد چالان در واردات کالا، اعلام کرد: هیئت وزیران در مردادماه امسال تصمیم به استفاده از کد چالان در واردات کالا گرفته که ضوابط اجرایی و نحوه اجرا و جزئیات آن در حال تهیه است. . این موضوع به زودی اعلام خواهد شد. هدف این است که افرادی که می خواهند از رمز ارز استفاده کنند بدون هیچ زحمتی آن را وارد کنند.

با این حال، جزئیات دستورالعمل و چارچوب کد ارزی بانک مرکزی هنوز منتشر نشده است و مشخص نیست که این ارز دیجیتال چگونه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ابهامات زیادی در طرح ارزهای دیجیتال بانک مرکزی وجود دارد/نباید آن را سهل گرفت

پازل رمز ارز ملی;  آیا رمز عبور واقعی کار می کند؟کامران ندری، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت و گو با فرارو درباره تبعات صدور رمز ارز توسط بانک مرکزی با عنوان رمز واقعی و امکان سنجی آن گفت: اکنون امکان انتشار آن وجود ندارد. یکی از این ارزهای دیجیتال بیت کوین است. ما همچنین ارزهای دیجیتالی داریم که کاملا دیجیتال هستند و آنها را به منابع ارزشمندی مانند نفت متصل می‌کنند. مشابه رمز ارز صادر شده در ونزوئلا. اینکه دولت به دنبال کد ارزی است بسیار مهم است. اما جزئیات هنوز در دسترس نیست و تا زمانی که این جزئیات در دسترس نباشد، نمی توانید تصمیم زیادی بگیرید.

وی افزود: بیشترین ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان، ارزهایی هستند که ربطی به دولت ندارند و بعد بین المللی پیدا کرده اند و دولت ها با آن ها کاری ندارند. این سری از ارزهای رمزنگاری شده به نوعی در مبادلات بین المللی مورد استفاده قرار گرفته و به طور رسمی مورد پذیرش برخی کشورها قرار گرفته و چشم بر روی آنها بسته است. با این حال، افراد می توانند از این رمز عبور استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. بنابراین تا زمانی که جزییات بیشتری در اختیار عموم قرار نگیرد و بگوییم چه تاثیری بر اقتصاد ما خواهد گذاشت و استقبال خواهد شد یا خیر، نمی توان درباره این برنامه بحث و تحلیل کرد.

این کارشناس اقتصادی درباره استفاده از رمز ارز ایران در مبادلات بین المللی نیز گفت: شما رمز ارز را منتشر می کنید و در مورد ارز صحبت می کنید، بعد از پول صحبت می کنید. هرکس این پول را چه به صورت رمز ارز و چه به ارز آن کشور دریافت کند و آن کالا را پرداخت کند، باید بتواند آن را در جایی خرج کند. در این صورت فرد می تواند کد ارزی بانک مرکزی را کجا خرج کند؟ فرض کنید صادرکننده ای از چین یا ژاپن کالای خود را به شما می فروشد و ما در ازای آن این کد ارزی را به او می دهیم. اما این صادرکننده این رمز ارز را کجا باید خرج کند؟ چقدر با ما کار دارد؟ دنیا چقدر با ما معامله می کند؟ اینها همه سؤالاتی است که سیاستگذاران باید به آنها پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه هیچکس در مورد جزئیات طرح رمز ارزی بانک مرکزی صحبت نمی کند، افزود: گفته نشده است، فقط یک سری مشکلات رایج مطرح می شود. در چنین شرایطی که اطلاعات کافی داده نمی شود، هیچکس نمی تواند درباره آن صحبت کند. مزایای طرح و پیامدهای آن

نداری گفت: با رمز ارزی بانک مرکزی نمی توان از تصویب جلوگیری کرد. گیرنده این رمز ارز است و باید آن را خرج کند.” چه کسی پول کالای خود را در ازای دریافت رمز ارزی که در هیچ کجا خرج نمی شود پرداخت می کند؟ در حال حاضر واحد پول شما، ریال، چنین چالشی است. نکته مهم در مورد ریال ما این است که اگر صادرکننده از ما ریال می گیرد کجا و چگونه خرج کند. اما دلار در اکثر کشورهای دنیا قابل استفاده است. در مورد رمز ارز ایران هم می توان همین سوال را مطرح کرد.

وی در ادامه گفت: فرض کنید اعتبار این رمز ارز نفت است، یعنی هرکس این رمز ارز را دریافت می کند می تواند بعدا بیاید و از ما نفت بگیرد. در این مورد، همه چیز به تایید بستگی دارد. آیا با تحریم های آمریکا یک نفر می تواند این نفت را بگیرد؟ از طرفی چرا وقتی با آمریکا مذاکره می کنیم و احتمال لغو تحریم ها وجود دارد باید چنین رمز ارزی داشته باشیم؟ اینها همه سوال است و باید یکی از مراجع ذیربط یا طراح رمز ارز بانک مرکزی را جویا شد و به جای تعمیم، توضیح دقیق تری از این طرح داد. اما به طور کلی این ایده را نباید در نظر گرفت. چون به نظر می رسد طراحی این سوژه ها برای عده ای به یک مغازه پولساز تبدیل شده است.

این استاد دانشگاه درباره استفاده داخلی از رمز ارز بانک مرکزی نیز گفت: در حال حاضر ریال فیزیکی در کشور در حال انجام است و مشکلی نداریم. اگر ریال ارزش خود را از دست بدهد، این روش ها قابل حفظ نیستند. مگر اینکه این کد ارز را با یک منبع ارزشمند مرتبط کنید و این ارتباط یک ارتباط واقعی باشد. به عنوان مثال، یک رمز ارز به طلا اضافه کنید و هر واحد معادل یک ارز خاص است. در نهایت مردم می توانند هر زمان که بخواهند با مراجعه به بانک مرکزی میزان طلای تعیین شده را دریافت کنند. این شرایطی است که طراحان می توانند چنین ایده هایی را پیاده کنند. علاوه بر این، اگر بخواهند ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم بسازند، آنها نیز پشتیبانی ندارند و فقط یک الگوریتم هستند. اما چرا مردم باید بیت کوین را ترک کنند و از رمز ارز ایران استفاده کنند. پس چرا این تغییر؟

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما