دلار چقدر سقوط خواهد کرد؟

[ad_1]

در رفتندلار طی سه روز گذشته در بازار آزاد روند نزولی داشته و کانال تاریخی از 30 هزار تومان فاصله گرفته است. در مقابل، بانک مرکزی نرخ ارز را به نصف کاهش می دهد و نرخ را از مرز 25 فراتر می برد. هزار تومان.

به گزارش فرارو، همزمانی این دو رویداد حاکی از آن است که به احتمال زیاد این دو نرخ با یک قیمت برخورد خواهند کرد که در نهایت منجر به تثبیت نرخ ارز می شود که بسیاری از اقتصاددانان بر لزوم اجرای آن تاکید دارند. وی گفت: ماهیت مثبت بحث به تحقق این امر کمک کرد.

رمزگشایی تحولات جدید در بازار ارز؛  دلار چقدر سقوط خواهد کرد؟خبر خوب این است که دلار کاهش یافته است
سید کمال سیدعلی، معاون سابق امور خارجه بانک مرکزی گفتگوی فرعون وی با اشاره به تضعیف دلار در بازار آزاد گفت: اخبار مثبت چند روز اخیر از وین باعث کاهش نرخ ارز شده است چرا که هم ایران و هم غرب بر مثبت بودن تاکید کرده اند ماهیت بحث. با توجه به چنین موضوعی، ارزش دلار نیز کاهش یافته است، زیرا خوش بینی نسبت به تجدید حیات بورژوازی افزایش یافته و این عامل به اهرمی برای سقوط دلار تبدیل شده است.

وی افزود: به عبارتی دلار به دلیل کاهش انتظارات تورمی تا 29 هزار تومان کاهش یافت، اما قبل از شروع دور جدید مذاکرات، خبر خوبی از مذاکرات نبود، به طوری که دلار تا 31 هزار تومان افزایش یافت. پیدا شد، اما پس از تغییر شرایط، دلار تغییر جهت داد، بنابراین می توان گفت که اکنون نرخ ارز نسبت به اخبار مذاکرات بسیار حساس است و با هر خبر مثبت و منفی تغییر می کند. برای دلار، و در کوتاه مدت، نرخ تبدیل دلار می تواند بیشتر کاهش یابد.

سیدعلی گفت: از سوی دیگر افزایش نرخ نیما به 25 هزار تومان برای از بین بردن شکاف بین نرخ بازار آزاد و نرخ دلار بین نیما و سامانه یا بازار متشکل ارز است. این سود با در پیش گرفتن سیاست نصف کردن نرخ به دنبال پر کردن شکاف قیمتی است که به جیب برخی افراد می رود.

کارشناسان مسائل ارزی افزودند: در حالی که برخی معتقدند کاهش قیمت دلار ناشی از دخالت بانک مرکزی در بازار ارز است، باید گفت که اگر بانک مرکزی بخواهد در ارز مداخله کند، بازار باید این کار را بکند.” این کار در دوره های مختلف موفقیت آمیز نبوده و در این سال ها همیشه در مدت زمان کوتاهی موثر بوده است، از این رو کاهش قیمت دلار ناشی از واکنش مثبت دلار است. برای مذاکره. اما افزایش نرخ ارز نصف دلیلی است که گفتم.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای برجام، دلار پتانسیل کاهش تا 24 هزار تومان را دارد، افزود. در نظر گرفته شده است، اما در هر صورت، با ادامه مذاکرات دلار، ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند.

معاون سابق بانک مرکزی با اشاره به تاثیر نزدیک شدن نرخ ارز در بازار آزاد به نیم دلار گفت: تنها دلیل این امر در حال حاضر محدودیت توزیع عرضه است و باید توجه داشت که با توجه به شرایط مالی فعلی همچنین برخی از مشکلات، ارز قابل کاهش نیست و بنابراین امکان کاهش ارزش پول وجود ندارد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما