یک انقلاب بزرگ در دنیای فوتبال در راه است

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه” ، فوتبال به کجا می رود؟ طی چند ماه آینده تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد که آینده محبوب ترین ورزش جهان را رقم خواهد زد. به نظر می رسد زمان یک انقلاب بزرگ فرا رسیده است ، اما موفقیت قطعی این تغییرات قطعی نیست. هر گامی رو به جلو همیشه مملو از بحث خواهد بود.

ایجاد یک تغییر کوچک در قوانین همیشه می تواند عواقب بزرگی داشته باشد ، و به عنوان مثال ، یک فرد می تواند وجود را پیش بینی کند جایی که این تاثیر عمیقی بر دنیای فوتبال خواهد گذاشت. فیفا می خواهد خود را به عنوان رهبر جدید فوتبال معرفی کند و اکنون این مهمترین پیشنهاد آنها است. هر دو سال یکبار جام جهانی برگزار می شود. علاوه بر این ، فیفا برای بقیه فصل راه حلی ارائه کرده استبه

اکتبر ماه تیم های ملی است و فیفا برای مسابقات باشگاهی در بقیه سال برنامه ریزی می کند. “اولین فصل فصل باشگاه ها در سپتامبر ، فصل دوم در اکتبر ، فصل سوم در نوامبر و چهارم در مارس خواهد بود. آخرین فصل در ماه ژوئن و فصل در جولای خواهد بود.” اوت و سپتامبر فوتبال باشگاه و اکتبر دوره مقدماتی خواهد بود. این بازی از نوامبر تا پایان فصل دوباره به فوتبال باشگاهی اختصاص داده می شود. “

بدون تصمیم گروه های مختلف فوتبال نمی توان چنین تصمیم بزرگی گرفت. موافقان و مخالفان تقویم جدید هم صحبت کردند و هم واکنش سریع نشان دادند. یوفا مخالف اصلی این پروژه بود و در بیانیه ای موضع خود را روشن کرد. ECA اتحادیه باشگاه های اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: “پیشنهادات فیفا تأثیر مستقیم و مخربی بر فوتبال ملی و بین المللی خواهد داشت. علاوه بر این ، سلامت و رفاه بازیکنان را نیز پیشنهاد می کند.” در خطر. “

با این حال ، طرح انقلابی فیفا با استقبال برخی از بزرگترین بازیکنان جهان فوتبال روبرو شده است. پیشکسوتانی مانند رونالدو ، خاویر ماسکرانو یا پپ گواردیولا صراحتا حمایت خود را از میزبانی جام جهانی هر دو سال یکبار اعلام کرده اند. رئیس شهر گفت: “جام جهانی یک رویداد خارق العاده و بزرگترین مسابقه در دنیای فوتبال است. من به عنوان یک تماشاگر همیشه عاشق تماشای آن بودم و اگر بتوانیم هر دو سال یکبار آن را تماشا کنیم بسیار عالی خواهد بود.”

مربیانی مانند لیونل اسکالونی و البته فدراسیون کشورهایی مانند مکزیک یا مراکش در نظر دارند هر دو سال یکبار با تیم های بیشتری (48 تیم) میزبان جام جهانی شوند. فوزی لکجا ، رئیس جمهور مراکش گفت: “جام جهانی در تاریخ خود تنها هشت بار برنده شده است و همه تیم ها متفق القول هستند که ما برای رقابت جامع تر و فراگیرتر به رقابت نیاز داریم.”

متوقف کردن روند تغییر فوتبال غیرممکن به نظر می رسد. نبرد دیگری برای پروژه سوپرلیگ به رهبری فلورنتینو پرز در اروپا در جریان است. البته اکنون ، پس از اغتشاشات اولیه ، تنها سه تیم رئال مادرید ، باراوا و یوونتوس از مدل جدید دفاع می کنند.

اما در نهایت ، تغییر و استفاده از برنامه جدید لیگ قهرمانان برای ماه مارس برنامه ریزی شده است و در سال 2024 ، کار با تیم های بیشتر و با ظاهری جدید آغاز می شود. از فصل 2024/25 ، 36 باشگاه در لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت و هر تیم چهار بازی بیشتر از قالب فعلی انجام خواهد داد. هر تیم در گروه خود دیگر دو بار مقابل سه حریف بازی نمی کند ، بلکه با 10 تیم مختلف روبرو می شود.

اما تغییرات در فوتبال فراتر از یک مسابقه خواهد بود. استدلال با استفاده از جایی که کاهش نیافته است و هدف جدید فیفا استفاده از راه حل جدید آفساید است. خود آرسن ونگر به تازگی از یک مدل اتومبیل آفرود جدید رونمایی کرده است. وسیله ای فنی که نیازی به چشم انسان برای نشان دادن آفساید بودن بازیکن ندارد. سرمربی سابق آرسنال گفت: “امکانات زیادی وجود دارد. وظیفه من این است که این موضوع را مخفی نگه دارم ، اما این رویداد بعدی در دنیای داوران بسیار متحول خواهد شد.”

با این حال ، به نظر می رسد به زودی شاهد تغییرات بزرگی در دنیای فوتبال خواهید بود و مدیران حاضر در فیفا با بلندپروازی های خود سعی خواهند کرد اوضاع را در سال های آینده بهبود بخشند.

منبع: مجله مارکا

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما