وزارت خارجه آمریکا از موشک جدید ایرانی رونمایی کرد

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه موشکی ایران ادعاهایی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از جالینا پورتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا آخرین پاسخ به پرتاب موشک شلیک شده از سوی ایران بوده است یا خیر، گفت: من نمی خواهم وی گفت: با ایران مذاکره کنیم. [ایران]من می خواهم نظر خود را در مورد اینکه آیا تمایل به مذاکره وجود دارد یا خیر بیان کنم. اما آنچه می توانم بگویم این است که تولید و رهاسازی موشک های بالستیک توسط ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است و یک چالش مهم عدم اشاعه است.

پورتر ادامه داد: ما به استفاده از انواع ابزارهای غیرانتشاری برای جلوگیری از برنامه موشکی ایران، توسعه بیشتر آن و امکان انتشار سایر فناوری ها ادامه خواهیم داد.

سخنان پورتر در پ.ن بیان شد که روز گذشته سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز از یکی از پایگاه های هوایی در زمین بازدید کردند. موشک های هوایی “عصب شناسان” از جدیدترین استراتژی این نرو رونمایی کردند.

سومین پرتابگر موشک خیبر پختونخوا یک موشک کنترل از راه دور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که دارای ویژگی های فردی منحصر به فرد است و همین الگو در مورد سومین آرمان و دوره آماده سازی و کم عمقی تا کاهش ششم صدق می کند.

چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت به اهداف در برد و تابش 3 کیلومتر از دیگر قابلیت های این موشک است. تمامی این تجهیزات ایرانی توسط دانشمندان پرتلاش نیروی هوایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

مقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که برنامه‌های نظامی و دفاعی ایران از جمله برنامه موشکی آن قابل مذاکره نیست و مذاکره با قدرت‌های جهانی ایران در وین صرفاً برای لغو تحریم‌های ایران و حل و فصل موضوع برنامه هسته‌ای ایران است. متعهد به انجام تعهدات خود هستند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما