وزیر راه: به خانواده های سه تا چهار فرزند زمین رایگان می دهیم.

[ad_1]

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 48 درصد هزینه خانوارهای شهری مربوط به مسکن است، گفت: در شهرهای بزرگ این رقم به 60 درصد سبد خانوار می رسد.

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی در مراسم افتتاحیه نهضت ملی مسکن در کرمانشاه از حضور 9 میلیون جوان مجرد در کشور خبر داد و گفت: کمبود مسکن «در این راستا ثبت نام مجردان را در طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی کردیم.

وی همچنین از واگذاری زمین رایگان به خانواده های دارای سه تا چهار فرزند برای ساخت خانه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول برنامه ریزی برای ساخت 2 میلیون مسکن در کشور طی دو سال آینده در چارچوب نهضت ملی مسکن است، افزود: فاز دوم را قبل از اتمام فاز اول آغاز می کنیم. طبیعی است که قدم اول دشوارتر خواهد بود.

وی گفت: ما برای هر استان سقف مسکن مشخصی داریم.

قاسمی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون واحد مسکونی در زمین دولتی مهر ساخته شده است، گفت: در نظر داریم در طرح نهضت مسکن تمامی واحدهای مسکونی را در زمین دولتی بسازیم.

وی تاکید کرد: آماده سازی پروژه مسکن مهر نزدیک به چهار سال به طول انجامید اما در همین چند ماه مقدمات ورود به نهضت تولید مسکن را فراهم کردیم و اکنون بیش از دو میلیون واحد مسکونی در دست ساخت است و آماده و شروع می شود. 1 میلیون عملیات. و برای این منظور چهار هزار هکتار زمین تهیه شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اگر حدود 600 هزار هکتار زمین جدید جدا از مناطق روستایی شناسایی شود، مشکلی برای راه اندازی واحدهای مسکونی در مناطق شهری نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه تامین زمین گام های خوبی برداشته شده و هم اکنون راه اندازی بانک زمین در مراحل پایانی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی باید واقع بینانه و با تمام توان انجام شود و در این زمینه نباید تظاهر کرد. سال آینده در کشور بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با بانک ها برای پرداخت هزینه ساخت این واحدها، گفت: هماهنگی و رایزنی لازم با بیمه و مالیات انجام می شود.

قاسمی با بیان اینکه مشکلات و کاستی های مسکن مهر را در طرح نهضت ملی مسکن رفع کرده ایم، یادآور شد: تراکم مسکن مهر 120 واحد در هکتار بوده که در طرح نهضت ملی مسکن یک سوم کاهش داشته ایم و فاصله بین آنها افزایش یافته است. برای مثال بلوک ها. در شهرهایی که ساختمان چهار طبقه وجود ندارد، اجازه ساخت آپارتمان های چهار طبقه را ندادیم تا هم فضا و هم ساختار شهر حفظ شود و هم فضایی برای تنفس مردم ایجاد شود. آرامش بیشتری داشته باشید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمایت مجلس از صندوق ملی مسکن گفت: به جای مسکن شهر بسازید.

وی گفت: هرکسی که برای رفع نیازهای خود در نهضت ملی مسکن ثبت نام کند، مسئولیم. ما تخمین می زنیم که حدود 500000 نفر از کل نیروهای مسلح بی خانمان هستند، هیچ زمینی وجود ندارد، ما فراهم خواهیم کرد.

به گفته قاسمی، نیروهای مسلح تاکنون در حدود 100 هزار واحد مسکونی عملیات خود را آغاز کرده اند که نشان از توافق جمعی و همکاری در طرح نهضت ملی مسکن دارد.

وی با اشاره به توافق وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی، افزود: همچنین در حال انجام معامله خوبی با سازمان اوقاف و امور خیریه برای همه موقوفات هستیم که در نهضت ملی مسکن، این طرح باید ارائه شود.

قاسمی تاکید کرد: نه تنها تامین زمین برای چهار میلیون واحد مسکونی که برای آینده در دستور کار است و آینده بلندمدت شهرها و استان ها را می بینیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 48 درصد سبد خانوار شهری مربوط به هزینه مسکن است، گفت: در شهرهای بزرگ این رقم به 60 درصد سبد خانوار می رسد.

قاسمی از همه مسئولان استانی خواست تا طرح نهضت ملی را در دستور کار جدی قرار دهند و جلسات مستمر و پیگیری مصوبات شورای عالی مسکن و همچنین تامین زمین مورد نیاز برای پیشبرد این طرح را تامین کنند.

وی افزود: در حال حاضر گام اول برای بارگیری 2 میلیون واحد مسکونی برداشته شده است و اگر با برنامه پیش برویم می توانیم گام دوم را سریع و در زمان مناسب برداریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگران نیاز به وام و تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن نیستیم.

قاسمی با اشاره به راه اندازی 18 هزار و 477 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه، گفت: برنامه ریزی برای ساخت 116 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه تا چهار سال آینده و در صورت وجود امکان ساخت ساختمان های بیشتر وجود دارد. هیچ محدودیتی در این زمینه برای ما وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، ساخت حدود 20 هزار واحد مسکونی دیگر در آینده نزدیک آغاز می شود.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما