وضعیت این روزهای بورس؛ نمایه سازی یا رشد متوازن همه نمادها؟

[ad_1]

در رفتن– کارشناسان بورس معتقدند با وجود همه جذابیت های این روزهای بورس، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند، ترجیح می دهند تا زمان نهایی شدن توافق وارد بازار شوند، زیرا ریسک آن بسیار زیاد است.

به گفته فرارو، به عبارت دیگر، بسیاری از مردم ترجیح می دهند با خیال راحت به بازار بازگردند، زیرا در صورت عدم توافق، عواقب این اختلال عظیم خواهد بود و بازارهای مالی با افت قابل توجهی مواجه خواهند شد. برخی از سودهای بالقوه آنها در فضای پس از قرارداد، اما به جای انجام این کار در یک محیط پرخطر، با یک تفکر جمعی در بازار باقی می ماند.

وضعیت این روزهای بورس؛  نمایه سازی یا رشد متوازن همه نمادها؟آیا بازار سهام به رشد خود ادامه خواهد داد؟
کارشناس بازار سهام به طور گسترده ثابت گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه ابهام موجود پیش بینی بازار سهام در کوتاه مدت را بسیار دشوار می کند، گفت: با توجه به اینکه در سه روز اخیر بورس افزایش یافته است، به نظر می رسد عرضه نیز افزایش پیدا کند زیرا بسیاری از افرادی که سهام این بازارها را خریداری می کنند. چند روزی سود را تشخیص می دهند و ریسک معاملات خود را کاهش می دهند، از طرف دیگر کسانی که پول، نقدینگی و بازار خود را از دست داده اند، به نظر می رسد که فروشندگان قدرت را دارند. تجارت در چند سال آینده افزایش می یابد. روزها.

وی افزود: اگرچه گفته می شود بازار تا 22 بهمن ماه به قوت خود باقی خواهد ماند، اما مشخص است که بورس نیاز به افزایش حجم و نقدینگی جدید دارد، بنابراین تا زمانی که منابع جدید وارد بازار نشود، نمی توان انتظار رشد مستمر سهام را داشت. بنابراین هر زمان که ارزش یک معامله از 8000 تا 9000 تومان در روز فراتر رفت، می توان انتظار رشد منصفانه را در بورس داشت.

ثابت گفت: در حال حاضر بورس با مسائلی دست و پنجه نرم می کند که در صورت رفع آنها می تواند بازار را احیا کند، اولین موضوع ابهام بودجه است در حالی که دولت پشتوانه بازار است. شرکت های پتروشیمی نسبت به اروپا قیمت های بالاتری دارند، بنابراین باید ابهامات بودجه برطرف شود، اصلاحیه ای در مجلس به تصویب رسیده است، بنابراین امید است این احکام بودجه مربوط به شرکت های بورسی اصلاح شود تا این ریسک کاهش یابد. بازار سهام.

این فعال بورسی افزود: واقعیت این است که اهالی بورس دائماً اصرار دارند که لایحه بودجه با تمرکز بر حوزه تولید اصلاح شود چرا که چنین مسائلی بر تولید کشور تأثیر می گذارد و این می تواند برای شرکت ها مشکل بزرگی ایجاد کند. این اقدامات باعث افزایش بی اعتمادی در بین سرمایه گذاران و سهامداران شده است.

سباط ازغان گفت: به نوعی مشکل دیگر بورس عدم اعتماد مردم به متولیان بازار سرمایه است در حالی که دولت دوازدهم مردم را در بورس لیست کرد اما حمایتی نشد. این امر در عمل باعث ایجاد بی اعتمادی در بازار شده است. افرادی که به عنوان مثال صندوق های پالایشگاهی را خریداری می کردند، اکنون حدود 25 درصد ضرر می کنند، بنابراین تا زمانی که این روش اصلاح نشود، نمی توان انتظار 100 درصدی را در بورس داشت.

وی افزود: در دولت جدید اگرچه در ابتدای کار قول هایی مبنی بر حمایت از بورس داده شد و حتی رئیس جمهور هم از بورس تهران بازدید کردند اما بعد تصمیماتی را که گرفته شد دیدیم به نوعی رقابت کردند. روند بازار.” تنظیم قیمت خودرو و سیمان که پیش از این انجام شد، بی اعتمادی را افزایش داد. این سیاست ها باید اصلاح شوند تا اعتماد از دست رفته به بازار سهام بازگردد.

بسیاری از موسسات مالی یا سرمایه گذاران واقعی که اکنون پاس آنها نقدینگی دارد، می گویند: «تا زمانی که ابهامات بودجه رفع نشود و کار تحریم ها و تحریم ها روشن نشود، نمی توان از توسعه پایدار بورس صحبت کرد. برای ورود به بازار، بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا این نقدینگی به بازار بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از فعالان بورس نسبت به درج منابع صندوق تثبیت بازار سرمایه تنها در نمادهای بورسی مانند شرکت ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و … اعتراض دارند. “آیا این اعتراض صحیح است؟” آنها گفتند. مشکل دیگری که در بازار وجود دارد این است که فقط برخی از علائم بازار که شاخص هستند حمایت می شوند و از سایر شاخص ها حمایت نمی شود. بلکه بی اعتمادی را افزایش می دهند. عملکرد شاخص یکنواخت در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، زیرا نشان می دهد که آیا این حمایت انجام شده است یا خیر، آیا از سوی تمامی صنایع و شرکت های موجود در بازار انجام شده است یا خیر.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم با چند نماد بازار را سبز کنیم اما از سایر نمادها حمایت نکنیم قطعا نمی تواند برای توسعه بورس مفید باشد بنابراین دولت باید رشد بازار را عادی کند. ادامه دهید، نه آن چیزی که ما می خواهیم، ​​بدون توسعه متوازن کل بازار، افزایش شاخص کل بورس با رشد مصنوعی چند سهم شاخص، از سوی دیگر در این گونه تصمیمات و سیاست ها، منابع موجود را تامین کند. برای حمایت استفاده شود، نه اینکه فقط از چند علامت بزرگ و شاخص دولتی حمایت شود و بقیه علائم بازار به بهبود خود ادامه دهند.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما