وین چقدر به معاهده نزدیک است؟

[ad_1]

در رفتن سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت هیات های سه کشور اروپایی 1+5 و پوشش خبری مذاکرات گفت: سال نو جدول زمانی است که توافق جمعی شده است.

فرارو در بیانیه ای به نقل از سه کشور اروپایی گفت: ما از تصمیم بازگشت به تهران برای رایزنی با باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران استقبال می کنیم، اگرچه این امر منجر به اختلال ناامیدکننده ای در مذاکرات خواهد شد. ما آماده ادامه مذاکرات با شرکای چینی، روسی و آمریکایی خود هستیم.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان در واکنش به این بیانیه گفت: ایران در این مقطع نمی خواست مذاکرات را متوقف کند، اما از ابتدا پذیرفتیم که پس از حصول پیش نویس توافق باید استراحت کنیم.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ایران از ابتدا بر ادامه مذاکرات برای دستیابی به پیش نویس توافقی تاکید کرده است.

مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: اگر طرف مقابل دیدگاه ها و موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، دور جدید مذاکرات می تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در اسرع وقت به توافق برسیم.

هرم هرمعلی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل است گفتگوی فرعون وی گفت: “با توجه به اینکه دو طرف در آخرین روز مذاکرات بر سر پیش نویس جدید به عنوان نقشه راه آینده مذاکرات به توافق رسیدند، باید دید آیا دو طرف می توانند بر سر این پیش نویس به توافق برسند یا خیر. اختلافات عمیق.” گفت. خواهد بود.

وی افزود: تهران به آژانس اجازه داده است که دوباره دوربین ها را در محل نیروگاه اتمی تسای کرج نصب کند که به نظر می رسد این اقدامات برای کاهش تنش انجام شده است.

بیگدیل گفت: با توجه به اینکه اختلافات بین دو طرف زیاد است و سطح انتظارات نیز بالاست، برای رسیدن به توافق باید این توافق گام به گام باشد و این بدان معناست که طرفین باید اقدامات متقابلی را انجام دهند.

بیگدی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده فعلی در ایران با دو مشکل اساسی مواجه است، گفت: این موضوع مشکل را تشدید کرده است.بعضی از آنها توانایی دیپلماتیک تیم سابق را ندارند که این یک نقص بزرگ است، از طرفی درایت چندانی به آنها داده نشده و اختیارات لازم را ندارند.در مذاکرات تصمیم درستی بگیرید. “

هرم هرمحمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلک گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه دیدگاه های دو طرف برجام نزدیک به نظر می رسد، گفت: ایران پیش نویس مورد توافق دو طرف را اصلاح کرده و کاستی های آن را برطرف کرده است و به نظر می رسد طرفین بتوانند به اجماع برسند.

تره کی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته حقانیت خود را با سال ها مقاومت ثابت کند، گفت: غرب باید نگرانی های خود را در مورد برنامه هسته ای خود از طریق مذاکره و مذاکره برطرف کند. بنابراین، آنها. به نفع غرب است که بر اساس توافق برجام به کار خود ادامه دهند چرا که در صورت امضا نکردن این توافق بیشترین ضرر را خواهند دید.

وی همچنین درباره مفاد توافق برجام گفت: اگر شرایط تحریم ایران چه در داخل و چه خارج از برجام باید فراهم شود، ایران باید از مزایای لغو تحریم ها به طور کامل بهره مند شود.

وی ادامه داد: در مجموع لغو تحریم‌ها یک امتیاز و اقدام مهم برای کشور ما است، کاری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز که بر عهده دولت و تیم مذاکره‌کننده است.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما