پاسخ رئیس جمهور به درخواست ایالات متحده برای گفتگوی مستقیم

[ad_1]

در رفتن وی گفت: ما فقط به مسائل هسته ای نگاه نمی کنیم، ما در مورد همه چیز صحبت نمی کنیم.

سیدابراهیم رئیسی سه شنبه شب (امشب) در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه گفت: ما در عرصه سیاست بین الملل جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرده ایم. این سیاست در همه زمینه ها متعادل نبوده و در سیاست تجاری و اقتصادی یکسان است. و یک نوع عقب ماندگی داریم. برخی می گویند ما به شرق و روسیه و چین نگاه می کنیم، اما باید سیاست متعادل داشته باشیم، به دنبال سیاست متعادل و جبران عقب ماندگی هستیم.

پرسید چرا به 15 کشور همسایه توجه نمی کنید؟ وی گفت: “از زمان سفر اخیر به تاجیکستان، روابط ما سه برابر شده است. روابط ما در ترکمنستان گسترش یافته است. این امر در مورد روسیه نیز صادق است.”

وی افزود: 3 میلیارد رابطه ما با روسیه می تواند به 10 میلیارد دلار برسد و می توانیم به این کشور صادرات و واردات داشته باشیم. ما می توانیم در زمینه های نفت و گاز، صنعت، کشاورزی و هوافضا با روسیه همکاری کنیم. ما مزایایی را داریم که روسیه به آن نیاز دارد و مزایایی که روسیه دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.»

وی گفت: ما فقط به دنبال مذاکرات هسته ای نیستیم و در مورد همه چیز صحبت نمی کنیم. کشورهایی که به دنبال درگیری هستند، اما ما با آن روبرو هستیم».

وی گفت: این سفر پر از لبخند بود، اما نه فقط خندیدن مردم، تاثیر سفر را باید در همه عرصه های توسعه و کشور احساس کرد.

وی افزود: وزیر امور خارجه پس از دیدار با پوتین به امیر عبداللهیان گفت که آقای پوتین به وزرا دستور داده است که بلافاصله پس از جلسه تصمیمات را اجرا کنند و به مراجع ذیربط نیز دستور داده تا مسائل را پیگیری و اجرا کنند. . در مسائل پولی و اقتصادی قبول داریم که سلطه دلار شکسته شود و بتوانیم با پول ملی کار کنیم، در مسائل مختلف از جمله دفاعی، امنیتی و هوافضا توافق داریم؛ از سوریه تا قفقاز صحبت کردیم.

رئیسی گفت: درخواست مذاکره مستقیم از سوی آمریکا جدید نیست و مدت هاست مطرح شده است، اما هنوز با آمریکا مذاکره نکرده ایم اما اگر طرف مقابل تمایل به لغو تحریم ها داشته باشد، جای توافق وجود دارد. از مذاکرات وین آ

روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا خبر داد و پس از آن وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آماده مذاکره فوری و مستقیم با ایران است.

انتقاد از بانک ها و توضیح قیمت ها

وی با اشاره به نقش بانک ها در تولید و خدمت به مردم و سودآوری بانک ها تصریح کرد: تاکنون نقش اول و دوم بانک ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و اکثر بانک ها برای حفظ منافع خود تلاش می کنند. در جامعه توزیع می شود، مشکل ایجاد می کند و تا نقدینگی مدیریت نشود، مانند سیل است.» نگاه ما این است که امکانات به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: در خصوص تسهیلات قرض الحسنه جلسه ای برگزار کردیم و بر لزوم اجرای این تصمیمات تاکید کردم و گفته ام با هر شرکتی که مصوبات دولت را رعایت نکند برخورد می شود.از بانک ها می خواهم به این تصمیمات عمل کنند. و من این تمایل را در بانک ها دیده ام.”

رئیسی درباره وام عروسی سال آینده گفت: «قطعا وام عروسی وجود خواهد داشت.

وی افزود: «ساخت خانه یک وعده دولت و یک تکلیف قانونی است، ما می خواهیم چهار میلیون خانه در چهار سال بسازیم و من به وعده خود عمل می کنم و دولت ما به وعده خود عمل می کند».

رئیس جمهور در خصوص برنامه دولت برای کنترل اجاره بها گفت: اجاره مسکن دغدغه خانواده هاست و دولت باید کمک کند. اگرچه این تصمیم موقتی راه حل مسکن است، اما کارگروه باید برنامه خود را برای اجرای آن به دولت ارائه کند. مشکل زمین نداریم و مدتی است که زمین آماده است. نکته اصلی این است که برای کنترل قیمت خانه و اجاره بها باید خانه بسازیم. من از پیشرفت مسکن به مردم گفته ام.

وی گفت: ما به راحتی از دولت اموال می گیریم، البته به راحتی اموال را واگذار نمی کنند، هیچ تصمیمی در دولت گرفته نمی شود یا اگر تصمیمی گرفته شود باید به شدت پیگیری شود، الان کار شروع شده است. فرار مالیاتی هم اکنون در حال پیگیری است و مودیان نیز شناسایی می شوند. اما آنها در حال پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان اینکه ساختمان ما برای کنترل تورم است، گفت: در چند وقت اخیر شاهد تورم زیادی بوده ایم. کنترل تورم به مدیریت نقدینگی، رشد اقتصادی و کسری بودجه بستگی دارد. هدف ما از رشد 8 درصدی مدیریت نقدینگی و عدم استقراض از بانک مرکزی است. ما در ماه های اخیر این کار را انجام داده ایم. قصد من این نیست که بگویم چه چیزی دریافت کرده ایم، اما بودجه با هدف رشد اقتصادی تهیه شده است. اکنون نشانه هایی از پیشرفت اقتصادی نمایان می شود. دولت نسبت به این سؤالات حساس شده است».

رئیسی با اشاره به قیمت های بازار گفت: کنترل قیمت ها موضوع مهمی برای ستاد تنظیم بازار است، دولت توانسته قیمت فولاد و سیمان را کنترل کند و قیمت برخی از کالاها کاهش یافته است، بسیاری از کالاها دلاری نشده اند. . گران شده است، اما دولت متعهد است قیمت این کالاها را کنترل کند. دولت استانداری را برای نظارت بر قیمت ها تعیین کرده است.»

توضیح حذف ارز ممتاز و شرایط بورس

وی در پاسخ به این سوال که پیامدهای حذف ارز ترجیحی را چگونه مدیریت کرد، توضیح داد: من سوپرایز دوست ندارم و در فرهنگ لغت من چنین چیزی وجود ندارد و دوست ندارم وارد بازار شوم. ارز 4200 تومانی زمانی ایجاد شد تا مشکلی حل شود، اما مشکلات جدی ایجاد کرده است که باید دو سه سال پیش حل می شد، اما این اتفاق نیفتاد زیرا در این ارز فساد و رانت وجود دارد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در این زمینه باید اجماع نسبی بین دولت و مجلس ایجاد شود، نخبگان و مردم قانع شوند، عواقب ارز 4200 تومانی برای مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه جبران شود. مردم باید هزینه افزایش قیمت را بدهند که به عنوان کارت خرید بهتر است، ما هیچ برنامه ای برای حذف یارانه نان و دارو نداریم، خط قرمز داریم، معیشت مردم اما اصلاحات اقتصادی چیزی است که کشور به آن نیاز دارد و باید انجام شود. سال ها پیش اتفاق افتاده است.”

وی درباره وضعیت بورس و ضرر مردم در بازار گفت: میراث دولت قبل را در این زمینه به ارث برده ایم. خیلی ها با دادن چنین تبلیغاتی به سهامداران خرد وارد بورس شده بودند. تاکید کردم که بورس ابزاری برای پاسخگویی به نیازهای دولت نباشد. راه هایی برای برون رفت از وضعیت بورس پیدا شده است و مردم باید بدانند که دغدغه آنها دغدغه ما نیز هست و تا زمانی که مردم احساس آرامش کنند برای رفع مشکل اقدام خواهیم کرد. تیم اقتصادی دولت به این نتیجه رسیده اند که وزیر دارایی فردا صبح راه حل مشکلات بورس را اعلام کند.

وی گفت: «دولت قبلاً لایحه تعدیل حقوق را تصویب کرده بود، اما منابع آن مشخص نیست. چرا این لایحه در ماه های پایانی دولت قبل تصویب شد؟

او گفت: «مردم حق دارند که می گویند حقوقشان کافی نیست. یکی از راه ها این است که هر بخش برای حل مشکلات کارکنان خود تلاش کند. ما تیمی را برای توسعه یک سیستم پرداخت هماهنگ استخدام کرده‌ایم، اما نه مانند سیستم هماهنگ قبلی، که ناسازگارتر بود. سیستم باید شفاف باشد. اگر این سیستم عادلانه را ندارید، پس باید روش چانه زنی را در پیش بگیرید. درست است که حقوق اقشار مختلف کم است، اما به همه گروه ها و کارمندان دولت می گویم که ما از مشکل نظام پرداخت ناعادلانه آگاه هستیم و به همین دلیل لایحه ای در این زمینه در حال تدوین است.

محرومیت از انتصابات خانوادگی در دولت

رئیس جمهور با بیان اینکه من گفته ام در این زمینه باید آسیب شناسی شود، گفت: آلودگی هوا یک دغدغه عمومی است و از سازمان برنامه و بودجه خواست تا توجه ناوگان حمل و نقل شهری را در اولویت قرار دهد. هوای پاک حق بشری است که باید رعایت شود. از استاندار و دستگاه های مسئول می خواهم به این موضوع رسیدگی کنند. من خواهان نوسازی ناوگان حمل و نقل هستم.

او در حمایت از ائتلاف آمریکا صحبت کرد، اما گفت که حفظ استقلال راه حل نیست.

وی افزود: «برخی از اعضای دولت در کابینه جلسه داشتند و از قبل عضو حزب و گروه مشترک نبودند. از آنها خواستم نام 5 نفر را بگویند که زمان ملاقات با آنها فرا رسیده است، اما آنها پاسخ دادند که رسانه ها به آنها گفته اند. به دولت های قبل نگاه کنید و این دولت را با دولت قبل مقایسه کنید. یکی از نقاط قوت دولت حساسیت نسبت به انتصابات غیر خانوادگی است. البته اگر تذکر داده شود باید رعایت شود».

رئیسی با انتقاد از سفر استانی خود گفت: “از تعامل با آقایان لذت ببرید. من از رفتن از کرملین به کرملین لذت می برم.”

وی ادامه داد: دولت ما متعلق به مردم است و آنها می خواهند با مردم ارتباط برقرار کنند و یک روحیه در دولت وجود دارد، اما برخی در مورد قوت دولت می گویند چرا به استان رفتید چرا که اطلاعات چند برابر شده است. آنجا بود. وی گفت: تیم مالی هماهنگ نیست، اما تیم هماهنگ است، ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد، اما وقتی تصمیمی گرفته می شود همه آن را اجرا می کنند، من انتقاد از اینکه چرا انتصاب ها انجام می شود را قبول دارم. باید استخدام شود و هرکس که پایه گذار شرایط فعلی است استخدام شود.

وی افزود: «دولت ما اعضای دولت قبل را دارد زیرا آنها افراد شایسته ای هستند. ما از انتقاد استقبال می کنیم، اما شرایطی را که در آن دولت قدرت را در دست گرفت، در نظر خواهیم گرفت. من نمی خواهم در مورد شرایطی که دولت در آن روی کار آمد صحبت کنم زیرا این موضوع نگرانی عمومی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز به لطف خداوند و کمک های مردمی، بیماری های قلبی و مرگ و میر بسیار کاهش یافته است، این یک دستاورد بزرگ برای دولت و مردم است و باید خدا را شکر کرد و او را حفظ کرد. “اگر دستورالعمل ها رعایت نشود، مجبوریم دوباره تحریم ها را اعمال کنیم، زیرا احساس می کنیم در خطر هستیم. جان و نان مردم برای ما مهم است. مردم باید دستورالعمل ها را رعایت کنند.”

وی خطاب به مردم و جوانان گفت: از مردم و جوانان می خواهم که خوش بین باشند چون روزنه های امید زیادی وجود دارد، احساس باز و خوش بینی می کنم، وظیفه ماست که به مردم خدمت کنیم، با قدرت پیش می رویم و ما هیچ مانعی را تشخیص نخواهیم داد.”

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: به تیم ملی فوتبال تبریک می گویم و به بانوان جوان به دلیل داشتن حجاب در مسابقات بین المللی و موفقیتشان تبریک می گویم.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما