پیروان: نمی توانند پرسپولیس را پایین بیاورند

[ad_1]

خبرورزشی: سرپرست تیم پرسپولیس گفت: نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بودیم اما برخوردهایی را دیدیم که می توان تاسف خورد.

این روزها برخی تیم ها و مربیان لیگ برتری نسبت به برنامه بازی های پرسپولیس و سازمان لیگ اعتراض دارند. تیم هایی که معتقدند پرسپولیس تیمی «خاص» است که در مسابقات لیگ برتر هرج و مرج ایجاد کرده و … در این زمینه بد نیست صحبت های افشین پروانی سرمربی تیم پرسپولیس را بخوانید.

آیا شما یک تیم خاص هستید؟!

(خنده) بله، ما تیم خاصی هستیم چون 4 سال متوالی پوکر بازی کردیم و قهرمان ایران شدیم. در آن 4 سال دو بار موفق شدیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم و به نظرم هر تیمی که این جایزه را می گیرد خاص است!

بدون شک اشاره ما به اعتراض برخی تیم ها به طرح سازمان لیگ است که به همین دلیل پرسپولیسی ها …

متأسفانه سال گذشته به نظر نمی رسد چنین باشد. فصل گذشته همه آقایان بسیج شدند تا مسابقات لیگ را به بهانه کرونا تعطیل کنند تا پرسپولیس نتواند قهرمان شود و امسال صحبت های جدید و عجیبی خواهیم شنید. چرا بازی ما با ذوب آهن لغو شد؟ شما بگو؟

تعداد پزشکی قانونی تیم فولاد افزایش یافت.

آیا ما مقصر بودیم؟ ما تازه این پرونده را باخته ایم. بازی رسمی را به موقع انجام دادیم و با آمادگی بیشتری به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفتیم اما نکته عجیب این است که بازی ما با ذوب آهن لغو شد. حالا می بینیم که علیه ما بیانیه نوشته است!

یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟

بله، به گفته سخنگوی و مدیر تیم، آنها 17-18 بازیکن کرونا مقابل شاه راخودرو بازی کردند، اما چگونه می توانند ادعا کنند که بازی آنها با ما لغو شده است، زمانی که آنها فقط 6-5 بازیکن کرونا داشتند؟ دوستان تلاش کردند و مصاحبه هایی وجود دارد که می خواستند مسابقه لغو شود. او نگران بازیکنانش و پرسپولیس بود اما وقتی بازی لغو شد گفت که تیم ما پول پرداخت کرده است و مدیر رسانه اش هم اعلام کرد که این موضوع مرهون تلاش و پیگیری مدیران ذوب آهن است.

پرسپولیسی ها را باید واکسینه شجاعت زد؟

همه ایران فهمیدند ذوبی ها یک بازیکن کرونا را به کمپ خود برده اند تا دیگران متضرر شوند و بازی با پرسپولیس لغو شود. باشگاه باید در مقابل رشادت ها موضع بگیرد و با این حرف ها از موفق ترین تیم باشگاهی ایران در آسیا نام نبرد. شنیدن یا خواندن این گفته ها و صحبت ها واقعا جای تاسف دارد.

در برنامه فوتبال برتر به عقب افتادگی بازی های باشگاهی در اروپا اشاره کردید. میشه بیشتر توضیح بدید؟

حالا می دانید که هفته پانزدهم لیگ اسپانیا است، اما اتلتیکو مادرید 13 بازی انجام داده است. آیا اتلتیکو در اسپانیا حمایت می شود؟ متاسفم برای عده ای که به جای اینکه خودشان را بالا بکشند سعی می کنند پرسپولیس را پایین بیاورند. این آقایان هیچ وقت نمی توانند پرسپولیس را از نردبان موفقیت پایین بکشند و سربلند خواهند ایستاد. پرسپولیس با کادر فنی هوشیار و بازیکنان جنگنده و فداکار راه موفقیت را پیدا کرده است و تحت تاثیر این مسائل جزئی قرار نمی گیرد.

پس از شکست شما در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بازیکنان استیگال چه داستان هایی را ترک کردند که به دستور محمود فکری سرمربی این تیم بلافاصله آن ها را حذف کردند؟

همین بس که داستان رقبا هر چه بیشتر به بازیکنان پرسپولیس روحیه می دهد. ما نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بودیم اما رفتارهایی را دیدیم که می توان تاسف خورد. با این حال، فرزندان ما انگیزه بیشتری برای ادامه رقابت دارند.

آیا تاریخ دربی محل اعتراض لیبرال ها هم بود؟

ما نمی فهمیم دوستان چه می خواهند. او گفت یک روز پرسپولیس باید با ذوب آهن و سپاهان بازی کند و بعد دربی برگزار شود. هنوز هم گفته می شود چرا بلافاصله بعد از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا دربی برگزار نشد؟!

در برنامه فوتبال برتر به افرادی اشاره کردید که می خواهند به نام پرسپولیس از شکست خود جلوگیری کنند. یعنی محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی است؟

من از شخص خاصی نام نمی برم، اما یک ایرانی هرگز از موفقیت ایران و ایرانی عصبانی و ناراضی نخواهد بود. ما ایرانی هستیم و به خودمان اجازه نمی دهیم که علیه سایر ایرانیان الفاظ رکیک به کار ببریم. باشگاه پرسپولیس دشمن نیست و احترام همیشه اولویت اول ما بوده است. رسیدن به فینال آسیا آرزوی همه تیم هاست و خیلی از تیم ها هزینه زیادی کردند و نتوانستند به آن برسند. امیدوارم این تیم به جای زیر سوال بردن دستاوردهای پرسپولیس از کادر فنی و بازیکنانش الگو بگیرد.

حتی برخی بعد از شکست شما گفتند که VAR بالاخره درست شد. نظری ندارید؟!

آنها هنوز فناوری VAR را از نزدیک ندیده اند و علیه پرسپولیس صحبت می کنند. بریم جلو!

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما