چرا ترامپ رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد؟

[ad_1]

در رفتن رئیس جمهور سابق آمریکا در تجمعات حامیان خود تجمعات مردمی را مختل کرده و مبالغ هنگفتی را جمع آوری کرده است. وی هنوز به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام نکرده است. با این حال، کارشناسان می گویند که او در صورت انتخاب مجدد می تواند در انتخابات پیروز شود.

به گزارش دویچه وله، در تظاهرات اخیر در تگزاس، دونالد ترامپ در مورد هیلاری کلینتون و اینکه چگونه در انتخابات 2020 تقلب شده و آرای رأی دهندگان به سرقت رفته صحبت کرد.

ترامپ گفت در انتخابات 2020 تقلب شد و همه این را می دانند. اما ادعای آنها کاملا رد شده است. دیوان عالی ایالات متحده که اکثریت قضات محافظه کار منصوب شده توسط ترامپ را در اختیار دارد، درخواست وی برای ابطال نتایج انتخابات در چهار ایالت مورد مناقشه را رد کرد.

چرا ترامپ رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد؟  / وقتی ترامپ دوباره به سمت هوادارانش گوشت پرتاب کرد.

این یک لفاظی آشنا به نظر می رسد و دلیل آن این است که آنچه ترامپ در این روزها در سخنرانی های خود بیان کرده است، بیان سخنان نفرت انگیز او علیه هیلاری کلینتون در جریان انتخابات ریاست جمهوری و توطئه انتخابات 2020 است. به صورت تئوری انجام شده است.

برندن کنرادز، سردبیر بخش سیاسی هیل در نزدیکی کنگره و روزنامه‌نگار سابق دویچه وله، می‌گوید: «ترامپ همیشه برای بازی با هوادارانش همین کار را انجام داده است، مانند بازی با سگ‌ها و پرتاب گوشت به سمت آنها. این یک موفقیت بزرگ تاکنون بوده است.»

ترامپ همچنین به صراحت از حمله هوادارانش به پایتخت آمریکا در 6 ژانویه 2021 حمایت کرد و گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، در صورت لزوم دست اندرکاران را می بخشد.

مایکل کورنفیلد، دانشیار مدیریت سیاسی در دانشگاه جورج تاون به دویچه وله گفت: بیایید آن را قبول کنیم.

این در حالی است که بسیاری از جمهوری خواهان علیه ایده عفو کسانی که به ساختمان کنگره حمله کردند صحبت کرده و علیه ترامپ موضع گرفته اند. لیندسی گراهام، یکی از اعضای ارشد کارولینای جنوبی که متحد برجسته ای است، با انتقاد از مواضع ترامپ، گفت که امیدوار است “جنایتکاران به زندان بروند و کتاب ها را به سمت آنها پرتاب کنند زیرا آنها سزاوار این کار هستند.” کریس سونو، جمهوری خواه نیوهمپشایر نیز با ایده عفو مخالفت کرده است. او در پاسخ به این سوال که آیا شورشیان باید بخشیده شوند به CNN گفت: “اوه خدای من، نه.”

با این حال، ناظران بر این باورند که مخاطبان ترامپ، جمهوری خواهان بلندپایه نیستند. کنرادیس گفت: «ترامپ به انتقاد مقامات ارشد حزب اهمیتی نمی دهد. محبوبیت حامیان او برای او جذاب است و مهاجمان کنگره قطعا بخشی از آن هستند. برای ترامپ مهم است که افرادی را داشته باشد که حامیان سرسخت باشند و مایل به رای دادن به او باشند.

اگر ترامپ تصمیم بگیرد دوباره در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت کند، نزدیک نگه داشتن حامیانش مهم خواهد بود. عباراتی که با «اگر من اجرا می‌شوم و اگر برنده شوم» شروع می‌شود، قطعاً ترامپ را به بازگشت احتمالی تبدیل می‌کند.

کنراد گفت: «بدیهی است که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، اما در شرایط کنونی، ترامپ راه را برای یک نامزدی رسمی هموار می کند. او نمی خواهد مردم او را فراموش کنند. او دوست دارد تحت نظر باشد. او یک شومن است و می خواهد رسانه ها او را پوشش دهند و نام و چهره اش را در رسانه ها مطرح کنند.»

کورنفیلد اما ابراز تردید کرد: «او مرد ماهری در صنعت سرگرمی است و سابقه و پیشینه سیاسی دارد. با این حال، آینده سیاسی آنها معلق و غیرقابل پیش بینی است.»

در هر صورت، اگر ترامپ تصمیم بگیرد که دوباره نامزد شود، اوضاع برای رئیس جمهور سابق خوب به نظر می رسد. نظرسنجی منتشر شده توسط هیل برای اولین بار در اواخر ژانویه نشان می دهد که ترامپ با اختلاف زیادی 57 درصد از هشت نامزد جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2024 پیروز خواهد شد. رون دی سانتیس از فلوریدا با 12 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.علاوه بر این، ترامپ درآمد قابل توجهی داشته است. طبق سوابق فدرال، تنها در نیمه دوم سال 2021، 5151 میلیون نفر جمع آوری کرد و مجموع آن را به 2122 میلیون رساند. بسیاری از این دلارها از سوی اهداکنندگان کوچک یا “شهروندان عادی” ایالات متحده تامین شده است. این به خودی خود نشان می دهد که ترامپ هنوز چقدر از حمایت عمومی برخوردار است.

کورنفیلد خاطرنشان می کند که ترامپ تنها بخش کوچکی از پول خود را صرف حمایت از نامزدهای محلی و ایالتی در انتخابات میان دوره ای نوامبر کرده است. او می‌گوید این زمانی اتفاق می‌افتد که فردی که به دنبال نامزدی برای ریاست‌جمهوری می‌گردد، معمولاً این‌گونه هزینه می‌کند. با این حال، او خاطرنشان می کند که ترامپ به دلیل دیگری در حال پس انداز پول است.

کورنفیلد می‌گوید: «او تا زمانی که ورشکست شود و وضعیتش بدتر شود، بحث می‌کند. او می داند که دفاع حقوقی خوب هزینه بر است.

البته ترامپ همچنان می تواند خوشبین باشد که اگر اوضاع بر وفق مراد او پیش برود، با قاضی روبرو نخواهد شد.

کورنفیلد گفت: «یکی از انگیزه‌های اصلی او برای نامزدی مجدد در انتخابات این است که ادعا کند از پیگرد قانونی برای نامزدی ریاست جمهوری مصون است.

اینکه آیا این اقدام جواب می دهد یا خیر، بحث دیگری است. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. با این حال، اگر این کار را انجام دهد، دموکرات ها با رقابت سختی روبرو خواهند شد.

کنرادیس گفت که ترامپ همچنان همان فردی است که در سال 2016 انتخاب شد. به همین دلیل است که او می تواند دوباره برنده شود.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما