چرا عاشق بوی بنزین می شویم؟

[ad_1]

برترین ها: ممکن است با فردی آشنا شده باشید که به بوی بنزین علاقه دارد و یا اینکه خودتان بوی بنزین را دوست داشته باشید. افراد زیادی هستند که به بوی بنزین و بوهای مشابه مانند چسب، لاک و غیره علاقه زیادی دارند، از طرفی افرادی هستند که از این بوها ناراحت و تهوع می شوند. امروز در این مقاله قصد داریم دلایل علاقه مردم به بوی بنزین را به شما بگوییم. با ما بمان

بوی بنزین

جالب است بدانید که هنوز دلیل دقیق علاقه به این عطرها مشخص نیست. اما بر اساس برخی مطالعات، میل به بوییدن مواد شیمیایی با بوی تند ممکن است یکی از شایع ترین اختلالات عصر حاضر باشد که در نوجوانان و تا حدودی در بزرگسالان شایع تر است.

بنزن یک سرطان زا شناخته شده است و اگر در غلظت های بالا یا در تماس طولانی مدت استنشاق شود خطرناک است. مرگ ناگهانی به دلیل کمبود اکسیژن بدترین حالت استنشاق بنزین است. حتی اگر بوی بنزین را دوست دارید، حتماً باید از آن اجتناب کنید. روزنامه خراسان می نویسد که این سرگرمی ممکن است نشانه یک اختلال روانی به نام «اختلال پیکا» باشد.

اختلال پیکا

علائم اختلالات محصول را شناسایی کنید

از اختلالات طیف محصول، محققان علاقه به بوییدن یا خوردن مواد شیمیایی مانند لاک ناخن، خاک، بنزین، چسب مایع، صابون ها و حتی رنگ های روغنی را طبقه بندی کرده اند. اختلال پیکا در اثر یک جهش ژنتیکی ایجاد می شود و در کودکان خردسال، زنان باردار، افراد دارای استرس کنترل نشده، افراد دارای مشکلات روانی، افراد مبتلا به زوال عقل، افراد مبتلا به افسردگی، افراد مبتلا به اختلال وید-اجباری، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و . ..

پیکا معمولا در یک یا چند نفر از اعضای خانواده یافت می شود و پزشکان می توانند با مطالعه تاریخچه خانوادگی و عادات رفتاری فرد، این اختلال را تشخیص دهند. آزمایش خون همچنین می تواند عفونت یا کمبود آهن و روی در بدن را نشان دهد.

بوی بنزین

علاقه به بوییدن چسب مایع، بنزین، لاک ناخن و غیره، افزایش ناگهانی جریان خون، احساس شادی کوتاه مدت در فرد ایجاد می کند و البته پس از مدتی فرد احساس سردرد، حالت تهوع می کند. گیجی، تاری دید و غیره شد.

درمان اختلال پیکا چیست؟

برای درمان این اختلال، شرکت در جلسات مشاوره، یادگیری هنرها و سرگرمی های جدید، غذا خوردن، ورزش، شرکت در فعالیت های اجتماعی، ایجاد آرامش در محیط خانواده، کمک به کودک در یادگیری درس های مدرسه و در برخی موارد دارو مصرف کنید، با متخصص مشورت کنید. برای محدوده استاندارد، ضد استرس زیر نظر متخصص می تواند موثر باشد.

اختلالی که در بالا توضیح داده شد به این معنا نیست که اگر به بوی بنزین علاقه دارید، حتماً این اختلال را دارید و درصد افراد مبتلا به این اختلال خیلی زیاد نیست. اما باید بگوییم نگران نباشید، اگر شما هم از علاقه مندان به بوی بنزین هستید، دلایل دیگری نیز برای این علاقه وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

بوی بنزین

بنزین خاطرات را تداعی می کند

عملکرد مغز به گونه ای است که با استشمام یک رایحه آشنا، خاطرات را برای ما بیدار می کند. عطر سوزن کاج شما را به یاد کمپ های تابستانی می اندازد و عطر غذاهای لذیذ شما را به یاد خانه و تعطیلات مادربزرگتان می اندازد. این ارتباط قوی بین بویایی و حافظه «پروست» نامیده می شود. دلیل این نامه اشاره به مارسل پروست نویسنده فرانسوی است که بوی بیسکویت چای را در خاطرات زنده دوران کودکی خود توصیف کرده است.

حالا ببینیم دلیل بوی بنزین چیست؟ خاطرات شیرین و خوشایند را می توان با بوی بنزین یا بویژه بوی بنزین در ذهن ثبت کرد. بوی بنزین در مغز را می توان با خاطرات کودکی از سفرهای دوران کودکی، سفر با قایق موتوری، دوچرخه سواری در جاده های روستایی یا بودن در کنار پدر در حین مراقبت مرتبط دانست. ممکن است با بوییدن بنزین، حس گرم و افسرده کننده مرتبط با حافظه همزمان زنده شود و این دلیل علاقه به بوی بنزین باشد.

بوی بنزین

بوی بنزین مسیرهای پاداش مغز را فعال می کند

بنزین مسیر مزولیمبیک را فعال می کند. بنزن و سایر هیدروکربن ها در صورت استنشاق، اثر سرکوب کنندگی بر روی سیستم عصبی دارند و احساس لذت موقتی را ایجاد می کنند. احساس خوشایندی ایجاد می کند که شبیه الکل یا سایر مواد مخدر نیست.

این به این دلیل است که فرآیند بیولوژیکی بی حس کردن اعصاب شما مسیر مزولیمبیک را فعال می کند که مسیر پاداش مغز نیز نامیده می شود. هر زمان که عصب بویایی شما به بنزن می رسد، سیستم مزولیمبیک تصویر دلپذیری از دوپامین را به شما منتقل می کند. اساساً مغز شما به شما می گوید: “آره، این خوب است. بیشتر از این کار کنید.”

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، مسیر مزولیمبیک یکی از بازیگران اصلی در علوم اعصاب زدایی است. شما به بازی های رایانه ای معتاد هستید، به مواد مخدر معتاد هستید یا نمی توانید از بنزین لذت ببرید. این مسیر مزولیمبیک است که در انجام این کارها احساس شادی را ایجاد می کند. به همین دلیل است که مردم از بوی مطبوع بنزین سوء استفاده کرده و به خود آسیب می رسانند. پس باز هم عمدا بوی بنزین نگیرید.

اما، صادقانه بگویم، اینها تنها برخی از تئوری هایی هستند که توضیح می دهند چرا برخی افراد بوی بنزین را دوست دارند، اما تحقیقات زیادی در مورد این سوال انجام نشده است. قانع کننده، آنها قطعی نیستند. در واقع امروزه دانشمندان در حال یادگیری چیزهای جدیدی در مورد این دانش قدرتمند هستند و شکی نیست که در آینده اسرار جدیدی را کشف خواهند کرد.

بوی بنزین

مضرات بوییدن بنزین

محققان دریافته اند که استشمام بوی بنزین بر رشد کودکان تأثیر می گذارد و رشد آنها را کند می کند. آسیب هایی مانند بوی طولانی و بیش از حد بنزین می تواند شامل آسیب مغزی، مشکلات تنفسی شدید، اختلال در عملکرد سیستم عصبی، لکه های قرمز و کهیر روی بدن، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، درد شکم، نوسانات خلقی، تمرکز و توانایی تصمیم گیری باشد. به بی حسی، گزگز یا مورمور شدن دست ها و پاها، خستگی، کاهش شنوایی و از دست دادن هوشیاری توجه کنید. محققان می گویند بوی بنزین یک پدیده جدی و گسترده در نوجوانان است. مرگ ناگهانی به دلیل کمبود اکسیژن بدترین حالت استنشاق بنزین است. این مواد حتی از برخی داروها مضرتر هستند.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما