چه نوع خوابی در کاهش درد کمر و گردن موثر است؟

[ad_1]

درد گردن و کمر یکی از شایع ترین دردهایی است که افراد در زندگی خود تجربه می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علت اصلی کمردرد، کم خوابی است. علل کمردرد و گردن درد در صبح را خواهید خواند.

اهمیت نوع خواب

بسیاری از ما در مورد ترسیم تصویری از خود، نگرش آرامی داریم. ما فقط به رختخواب می رویم و یک موقعیت راحت پیدا می کنیم. با این حال، دراز کشیدن به پهلو، به پشت یا روی شکم، همه صندلی ها می توانند تاثیر زیادی بر سلامت شما داشته باشند. نه تنها این، آپنه خواب همچنین نقش مهمی در سرگیجه، رفلاکس اسید معده، سوزش سر دل، آپنه خواب و حتی چین و چروک دارد.

برخی از شرایط خواب وجود دارد که فشار زیادی به گردن، شانه ها، باسن و کمر وارد می کند. همه اینها می تواند منجر به کمردرد و گردن درد شود. یک وضعیت خواب وجود دارد که می تواند درد کمر و گردن شما را بدتر کند.

دراز کشیدن روی شکم

اگر عادت به خوابیدن روی شکم دارید، فوراً آن را متوقف کنید. این وضعیت می تواند به کمر و گردن آسیب برساند. می تواند کمردرد را افزایش دهد و گردن را بچرخاند. اما اگر می خواهید روی شکم بخوابید، برای تسکین یا کاهش کمردرد، بالشی را در شکم یا زیر شکم خود قرار دهید.

خوابیدن در وضعیت جنینی

این وضعیت خواب توسط کسانی که در کنار آنها می خوابند ترجیح داده می شود. اما کسانی که از کمردرد و گردن درد رنج می برند باید از این وضعیت اجتناب کنند. هنگامی که به پهلو دراز می کشید و زانوهای خود را به سینه خود می آورید، در وضعیت جنینی قرار دارید.

چه نوع خوابی در کاهش درد کمر و گردن موثر است؟

خوابیدن در وضعیت جنینی می تواند باعث شود پشت و گردن شما در هنگام خواب قوس پیدا کند. همچنین باعث تنش عضلانی در هنگام خواب می شود. اگر همچنان در این حالت می خوابید، دست های خود را زیر بالش جمع کنید و سر خود را در این حالت نگه دارید.

با دستانتان زیر سر بخوابید

تخت می تواند راهی راحت برای خوابیدن باشد. اما گذاشتن دست زیر سر بهترین راه برای آرامش نیست. این می تواند به اعصاب دست فشار بیاورد و باعث بی حسی و گزگز شود. به این اختلال بازوی ماهی مرده نیز می گویند. با این حال، زیر بالش دراز بکشید یا پاهای خود را به سمت بالا دراز کنید. این می تواند به طور مستقیم به شانه ها و گردن آسیب برساند.

به پشت دراز بکشید

اگر کمر و گردن درد دارید و می خواهید آن را درمان کنید، باید به پشت بخوابید. وزن ستون فقرات را به طور مساوی توزیع می کند و بنابراین بهترین شرایط برای سلامت ستون فقرات شما محسوب می شود. چون پشت صاف می ماند. این کار فشار روی دیسک را کاهش می دهد و در نتیجه از درد گردن و کمر جلوگیری می کند.

این حالت رفلاکس اسید را کاهش می دهد و چین و چروک صورت را کاهش می دهد. برای حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات می توانید یک بالش زیر زانو قرار دهید.

صاف بخوابید

راست خوابیدن به طور طبیعی سالم یا ناسالم نیست. تا زمانی که می توانید استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید، وضعیت عمودی ممکن است بهترین گزینه باشد. دراز کشیدن یا دراز کشیدن درد کمر و گردن را تسکین می دهد. بیشتر افراد با صاف خوابیدن یا به پشت دراز کشیدن از گردن درد و کمردرد تسکین می یابند. این وضعیت در زنان باردار مبتلا به کمردرد بیشتر دیده می شود.

دراز کشیدن به پهلو

می توانید به پهلو دراز بکشید و پاهای خود را کمی خم کنید، دست ها را دراز کرده و سر را در مرکز قرار دهید. این وضعیت خوابیدن می تواند برای مقابله با کمردرد مفید باشد. از یک بالش ضخیم برای حمایت از سر خود استفاده کنید. زیرا می خواهید انحنای طبیعی گردن را حفظ کنید. این وضعیت خوابیدن می تواند از خروپف نیز جلوگیری کند. سعی کنید هر چند ساعت یکبار طرف خود را عوض کنید تا از درد کمر و گردن جلوگیری کنید.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما