چگونه افسردگی را بفهمم؟

[ad_1]

یک روانشناس در پاسخ به این سوال که «چگونه علائم افسردگی را تشخیص دهیم؟» اختلال بر عملکرد افراد و فعالیت های روزمره آنها تأثیر می گذارد.

به گزارش ایسنا، زهرا تیموری افسردگی را یکی از شایع ترین اختلالات روانی عنوان کرد و گفت: نقاط قوت و ضعف آن در افراد مختلف متفاوت است.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی، شایع ترین بیماری ها را در جهان شناسایی کرده است، افزود: افراد بیشتری دستگیر شده اند اما سازمان بهداشت جهانی در شیوع این بیماری دخیل بوده است. چهار بیماری عمده عفونی، ویروسی و میکروبی در هر سال، از جمله بیماری قلبی و افسردگی.

این روانشناس ادامه داد: با توجه به پیش بینی های سازمان جهانی بهداشت، تا دو سال آینده افسردگی دومین بیماری شایع در جهان خواهد بود.

تیموری با بیان اینکه کسانی که احساس افسردگی می کنند و خود را تحقیر می کنند آموخته اند: نیت افسردگی ندارد، بلکه سه عامل بیولوژیکی، اجتماعی و روانی بر افسردگی تأثیر می گذارد.

وی همچنین با اشاره به وجود افسردگی در برخی افراد، خاطرنشان کرد: افرادی که از افسردگی رنج می‌برند بیشتر به این اختلال مبتلا می‌شوند، اما در شرایط مساعدتری مانند بیکاری، فقر، شکست، طلاق و… دچار این اختلال می‌شوند.

این روانشناس، ترافیک، آلودگی های محیطی، زندگی صنعتی، سبک تغذیه و نژاد انسانی برای ورود به عرصه های تحصیلی، اقتصادی و اداری و … شادی و خوشبختی را فراموش کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای خانواده از بهترین رفاه برخوردارند، اما افسردگی را دوباره تشخیص دادند، افزود: مسائل عاطفی ندارند و با آن سروکار دارند.

تیموری با اشاره به نگاه منفی به افراد افسرده در زندگی عنوان کرد: افراد افسرده شکم نیمه خالی را می بینند و کاستی ها را تکرار می کنند و نمی خواهند مردم خود را گیج کنند.

این روانشناس خوددرمانی را برای افسردگی مناسب ندانست و ادامه داد: گاهی افراد افسرده برای نجات خود به درمان نادرست متوسل می شوند و برای نجات خود از داروهای خواب آور و مصرف ویتامین ها استفاده می کنند اما وضعیت بدتر می شود.

وی در پاسخ به این سوال که «چگونه علائم افسردگی را تشخیص دهیم؟» بر اعمال افراد و فعالیت‌های روزمره آنها تأثیر می‌گذارد.

تیموری تضعیف روابط اجتماعی و میل به انجام فعالیت های روزمره و بدتر شدن رابطه با اعضای خانواده، کم خوابی و خواب آلودگی، افزایش و کاهش وزن و سایر علائم افسردگی را تشدید کرد و ارزش و پوچی را کمتر تشخیص داد. انرژی از دست می رود

وی با بیان اینکه مغز انسان به علائم بیماری حساس است و نسبت به آن حساس است، افزود: افسردگی بر خود مغز تاثیر می گذارد و بنابراین فرد نمی تواند این اختلال را تشخیص دهد. اطرافیان شما علائم افسردگی را شناسایی می کنند و پیشنهاد می کنند به روانشناس یا روانپزشک ارجاع دهید، معمولاً فرد افسرده را می پذیرند، اما اگر این اختلال شدید باشد، طرف مقابل بیماری را نمی پذیرد.

این روانشناس اما از اطرافیانش خواست نسبت به علائم افسردگی حساسیت بیشتری نشان دهند و گفت: افسردگی عوارض زیادی دارد که یکی از خطرناک ترین آنها خودکشی است.

وی با اشاره به اینکه زنان نسبت به افسردگی حساسیت بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: باید به روانشناس و روانپزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنیم، البته برای پیشگیری از افسردگی ورزش و تغذیه لازم است اما درمانی ندارد.

تیموری با اشاره به پیش بینی افسردگی یادآور شد: افراد باید خود را برای یک زندگی سخت و پر چالش آماده کنند و زندگی واقعی را با تولد و مرگ بپذیرند و تسلیم شوند، بنابراین باید تحمل و نگاه را افزایش دهیم، زندگی مثبت و خوش بینانه داشته باشیم.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما