چگونه دندان های سالمی داشته باشیم؟

[ad_1]

لبخند زیبا، جویدن غذا و دوری از درد و رنج. اینها فقط برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف گذاری هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. روش های آسان برای حفظ سلامت دندان های خود از کودکی تا پیری را بیاموزید.

دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

به گفته WebMD، مسواک زدن دو بار در روز و همچنین نخ دندان کشیدن بعد از هر وعده غذایی نقش کلیدی در حفظ سلامت دهان و دندان دارد. بیماری لثه و پوسیدگی دندان یک مشکل بزرگ برای همه افراد جامعه است، نه فقط افراد مسن. سه چهارم جوانان خونریزی لثه دارند.

مسواک زدن منظم به صورت روزانه به شما کمک می کند دندان های خود را سالم نگه دارید. بهتر است هر سه یا چهار ماه یکبار یک مسواک جدید تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که اگر در مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن مشکل دارید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

بچه ها را به مسواک زدن عادت دهید.

علیرغم بهترین اقدامات انجام شده برای پیشگیری از پوسیدگی دندان، از هر چهار کودک خردسال یک نفر دچار پوسیدگی دندان می شود. نیمی از کودکان 12 تا 15 ساله نیز از مشکلات دندانی رنج می برند.

دکتر کرین سولی، رئیس انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید: به محض ظاهر شدن اولین دندان نوزاد، باید از دندان ها مراقبت کرد. دندان ها را می توان با یک پارچه تمیز و مرطوب یا یک برس بسیار نرم تمیز کرد. در حدود 2 سالگی، می توانید به فرزندان خود اجازه دهید تحت نظارت شما مسواک بزنند.

جرم گیری دندان

یک پوشش محافظ نازک روی سطح دندان می تواند از ایجاد حفره و پوسیدگی در حفره ها جلوگیری کند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، جرم گیری می تواند به طور قابل توجهی پوسیدگی را کاهش دهد.

از فلوراید استفاده کنید.

بزرگترین پیشرفت در سلامت دهان و دندان استفاده از فلوراید است که باعث تقویت دندان و مینای دندان می شود و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. بسیاری از خمیردندان ها، نخ دندان ها و دهان شویه ها حاوی فلوراید هستند، می توانید از این محصولات استفاده کنید. شما می توانید مقدار کمی فلوراید برای کودکان کوچک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این مسواک نباید بیش از یک نخ دندان داشته باشد زیرا استفاده زیاد از آن باعث ایجاد لکه های سفید روی دندان ها می شود.

دهان خود را بشویید و آدامس بجوید

علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، شستن دهان با مواد آنتی باکتریال می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و مشکلات لثه کمک کند، بنابراین حتما روزانه از دهان شویه استفاده کنید. جویدن آدامس بدون قند بعد از غذا نیز می تواند به محافظت از دندان شما کمک کند.

سیگار نکش

تنباکو دندان ها را لکه دار می کند و خطر ابتلا به بیماری های لثه و سرطان دهان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید یا تنباکو می جوید، سعی کنید آن را ترک کنید.

با احتیاط بخورید

در هر سنی، رژیم غذایی سالم برای داشتن دندان ها و لثه های سالم ضروری است. یک رژیم متعادل از غلات کامل، شامل غلات کامل، آجیل، میوه ها و سبزیجات و لبنیات که تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را فراهم می کند. برخی از محققان بر این باورند که چربی‌های امگا 3 که در ماهی نیز یافت می‌شود، می‌تواند از التهاب جلوگیری کند که خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می‌دهد.

مصرف شکر را متوقف کنید.

وقتی باکتری‌های موجود در دهان قندهای ساده را تجزیه می‌کنند، اسیدهایی تولید می‌کنند که مینای دندان را از بین می‌برد و دریچه‌ای را برای پوسیدگی باز می‌کند. نوشیدنی‌های شیرین، از جمله نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های میوه‌ای، تهدیدی جدی برای سلامت دندان‌ها محسوب می‌شوند، زیرا سطح اسید را در دراز مدت افزایش می‌دهند. نوشیدنی های گازدار می توانند وضعیت را بدتر کنند، زیرا کربناته شدن اسیدیته را افزایش می دهد. آب نبات یکی دیگر از مقصران پوسیدگی دندان است زیرا برای مدت طولانی روی سطح دندان می ماند.

دندان های خود را چک کنید

اکثر متخصصان توصیه می کنند که هر 6 ماه یکبار برای معاینه دندانپزشکی به مرکز بهداشت مراجعه کنید. معاینات منظم دندانپزشکی می تواند علائم اولیه مشکلات رایج دندانی مانند پوسیدگی، سرطان دهان، بیماری لثه و احتمال پوسیدگی دندان را تشخیص دهد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما