کرمی که می تواند 30 سال عمر کند و سال ها نمی تواند بخورد!

[ad_1]

در رفتن گفته می شود هنوز هزاران گونه جدید از حشرات در جهان وجود دارد که هنوز شناسایی نشده اند، اما به نظر می رسد که تعداد حشرات شناخته شده هنوز دارای ویژگی هایی هستند که تا به حال نمی دانستیم. پس از سال ها مطالعه روی گونه های ذرات آفریقایی، یک حشره شناس معروف دریافته است که این کرم کوچک می تواند تا 30 سال عمر کند و در کمال تعجب می تواند سال ها بدون خوردن چیزی زنده بماند.

به گزارش فرارو، تحقیقات جدید نشان می دهد که وقتی صحبت از طول عمر و بقای طولانی مدت بدون غذا می شود. آرگوس برامپی خویشاوند آفریقایی رقیبی شکست ناپذیر برای دیگر موجودات زنده روی زمین خواهد بود. جولین شپرد، زیست شناس دانشگاه بینگهامتون در نیویورک، دریافت که برخی از این حشرات تا 27 سال عمر می کنند، در حالی که برخی دیگر 2 تا 3 ساعت زندگی می کنند. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما عجیب‌تر این واقعیت بود که این عنکبوت‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی می‌توانستند بدون غذا تا 8 سال زنده بمانند، رقمی که حتی برای یک موجود آماده برای خوردن غیرممکن به نظر می‌رسید.

اما شگفتی های این ذره آفریقایی به همین جا ختم نمی شود، زیرا جانورشناس دریافت که یکی از کنه های ماده چهار سال پس از مرگ آخرین خویشاوند نر گروه آزمایشی می تواند تخم بگذارد. شپرد می گوید این پدیده احتمالاً به این دلیل است که جفت ماده قادر است اسپرم را بیش از حد معمول ذخیره کند. شپرد با تشریح نتایج تحقیقات خود در مقاله اخیر خود نوشت: «طول عمر این ذرات آفریقایی برای هر خویشاوندی یک رکورد است». تأخیر در تولیدمثل این حشرات کوچک همچنین نشان دهنده توانایی عجیبی در ذخیره اسپرم زنده برای مدت طولانی است که ظاهراً در همه کنه ها یک رکورد است.

کنه های اصلی در سال 1976 به شپرد اهدا شد و او آنها را برای مشاهده در آزمایشگاه خود در شرایط پایدار 21 درجه سانتی گراد یا 69.8 درجه فارنهایت و رطوبت نسبی 81 درصد نگهداری کرد. جالب اینجاست که فرزندان این گروه اصلی هنوز زنده هستند و امروز دوباره متولد می شوند. در سال 1984 بود که منابع غذایی این حشرات کوچک، خرگوش و موش از چرخه زندگی کنه حذف شد تا تحقیقات در مورد ماهیت “گرسنگی” این حشرات آغاز شود. در طی این مشاهده جدید و پس از هشت سال روزه داری، آخرین مرد گروه اصلی در جوانی فوت کرد.

کرمی که می تواند 30 سال عمر کند و سال ها نمی تواند بخورد!

شپرد می گوید: «من همیشه به سازگاری موجودات با محیطشان علاقه مند بوده ام. در این صورت، یک محیط خشک و بدون دسترسی به آب برای مدت طولانی و یک سبک زندگی که باید در فواصل طولانی و بدون غذا و بدون مواجهه با حیوانات میزبان ایجاد شود.» کنه آفریقایی آرگوس یک حشره بزرگ از گروه کنه برامپاتی است که طول آن 20 میلی متر (0.79 اینچ) است. به طور سنتی، آنها اغلب در گودال ها، حمام های گلی یا لانه موریانه ها آویزان می شوند، که حیوانات دیگر (از جمله انسان) به دنبال استفاده از آنها به عنوان میزبان غذا هستند.

اگرچه آنها انسان را گاز می گیرند، اما هیچ بیماری شناخته شده ای ایجاد نمی کنند. این موجودات همچنین دارای پوست نرم و سختی هستند که در گونه های شناخته شده تری از ذرات یافت می شود. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. این ذرات ریز اکنون برای کمک به تحقیقات DNA به آفریقای جنوبی می روند. شپرد می‌گوید: «تحقیق در مورد نحوه برخورد موجودات زنده با چنین چالش‌هایی می‌تواند به ما در درک چگونگی مدیریت زندگی سایر موجودات زنده از جمله ما کمک کند. به عبارت دیگر، شاید با یادگیری این نوع مکانیسم کنه، بتوانیم راه هایی برای افزایش طول عمر و پایداری در شرایط سوء تغذیه انسان پیدا کنیم. نتایج این مطالعه در مجله Journal of منتشر شده است. حشره شناسی پزشکی منتشر شده است.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما