کشتار و جابجایی حیوانات خانگی در لبنان

[ad_1]

در رفتن پس از فروپاشی اقتصادی لبنان، صدها سگ و گربه ولگرد در خیابان ها آواره شده اند.

چند فعال لبنانی حقوق حیوانات در شبکه های اجتماعی از اینکه گربه ها و سگ های لبنانی «حالشان خوب نیست» شکایت کرده اند. وضعیت غیرقابل تحمل است و هیچ راهی برای سازمان های خیریه بین المللی برای نجات این حیوانات وجود ندارد مگر اینکه از کشوری مانند لبنان که گرفتار مشکلات سیاسی، انسانی و اقتصادی است، خارج شوند.

نحفاوی، فعال حقوق حیوانات، به المانیتور گفت: «قبل از انقلاب 17 اکتبر 2019 و قبل از اینکه مردم لبنان با تحولات اقتصادی، گرسنگی و بیکاری دست و پنجه نرم کنند، حقوق حیوانات نیز با کمبود مواجه بودند و در وضعیت خوبی قرار داشتند. گربه ها و عشایر زیاد بودند. سگ ها. برخلاف شهرداری‌های کشورهای توسعه‌یافته، شهرداری‌ها نقش خود را ایفا نکرده و نر و ماده را برای جلوگیری از تولیدمثل عقیم‌سازی می‌کنند که این امر خطراتی را در جاده‌های مناطقی که این حیوانات زندگی می‌کنند، ایجاد کرده است.»

در ماجرای کشتار حیوانات ولگرد در سال 2017، اعضای گردان بهداشت شهرداری «غبیری» در جنوب بیروت به بهانه شکایات مردمی و برای حمایت از شهروندان، سگ های ولگرد را با استفاده از سم کشتند.

نحفوی می گوید: کشتار حیوانات در خیابان ها هنوز هم امری عادی است و هر از چند گاهی چنین اتفاقاتی رخ می دهد، به ویژه به دلیل افزایش تعداد حیوانات خانگی که از خانه هایشان بیرون پرتاب می شوند.

المانیتور سعی کرد با برخی از مقامات شهرداری که قبلاً اقدامات خطرناکی را علیه حیوانات انجام داده بودند تماس بگیرد، اما همه از مسئولیت خودداری کردند و برخی ادعا کردند که در جلسه شرکت کرده اند یا اطلاعات به روز ندارند. المانیتور همچنین با شهرداری طرابلس در شمال لبنان تماس گرفت. شهردار چند ماه پیش به المنار گفت که باید به روش سنتی خلاص شدن از شر سگ ها بازگردد، اما پس از ابراز نارضایتی معترضان از این طرح و اعلام اینکه منتظر اقدامات دیگری است، عذرخواهی کرد.

آمار رسمی از تعداد حیوانات خانگی باقی مانده در خیابان های لبنان وجود ندارد. قبل از سال 2019، این تعداد بین 40000 تا 50000 سگ بود. از زمان آغاز تاج گذاری در سال 2020، صدها حیوان خانگی به دلیل ترس از انتقال ویروس کرونا رها شده اند.

این تعداد قرار است در سال 2021 افزایش یابد و لبنان اکنون تماس زیادی با ساعت های حیوانات دارد، حدود 20 ساعت در روز، عمدتاً به دلیل وخامت شرایط اقتصادی و افزایش هزینه های تغذیه یا درمان حیوانات خانگی.

واقعیت این است که سازمان‌ها نمی‌توانند علت اصلی این پدیده را بیابند و به نجات و پناه دادن هر چه بیشتر حیوانات خانگی کمک کنند و سگ‌هایی که در خیابان‌ها آسیب‌پذیرتر از قلدری و قتل هستند، اولویت دارند.

در ماده 12 قانون لبنان آمده است: «وزارت کشاورزی دستورالعمل‌هایی را برای مدیریت جمعیت سگ‌های ولگرد از جمله روش‌های قابل قبول کنترل تکثیر، حداقل استانداردها برای نظارت بر هاری و پناه‌گاه و اقدامات کنترل بیماری و شهرداری‌ها ارائه می‌کند». آماده و اجرا شود.»

پروژه هایی بین انجمن لبنان و شهرداری در حال انجام است، اما برای ساخت یک پناهگاه و توقف همه سگ های ولگرد 1.6 میلیون دلار نیاز است. ساخت مرکز اورژانس برای مقابله با اورژانس موضوع دیگری است. شهرداری ها حاضر به همکاری هستند اما بودجه مشخصی ندارند.

در ماده 12 نیز آمده است که شهرداری ها باید وضعیت سگ های ولگرد را که در همه جای دنیا وجود دارد تنظیم کنند و شهرداری ها با همکاری وزارت کشاورزی زمین هایی را که به عنوان پناهگاه حیوانات طراحی شده است، اختصاص دهند. سپس این وزارتخانه با کمک دامپزشکان داروها و واکسن های لازم را تهیه می کند و حیوانات برای جلوگیری از تولید مثل عقیم می شوند.

فعال حقوق حیوانات دکتر. دانا ابوحسن ادعای مقامات دولتی را رد کرد و گفت: “افزایش بیکاری، گرانی و کمبود مداوم مواد غذایی از عوامل موثر در افزایش تعداد حیوانات رهاسازی شده است. بیشتر مواد غذایی وارداتی است و به دلار قیمت گذاری می شود. دلار هر هفته در نوسان است. یک کیسه غذای سگ کافی برای یک ماه حدود 22 دلار است، در حالی که حداقل دستمزد در لبنان در حال حاضر 70 دلار در ماه است.

دکتر حسن که پناهگاهی برای 550 سگ دارد می گوید: “هرگز سگ های خود را در خیابان رها نکنید. غذا می تواند راه حلی برای این مشکل باشد. می توانید رژیم غذایی حیوان خانگی خود را با مقداری غذای خودتان مانند سبزیجات آب پز تکمیل کنید.” در منطقه حمانه در شرق لبنان. یا تکه های کوچک گوشت و مرغ را با هم مخلوط کنید، اما قبل از افزودن نمک و شکر، سپس آن را به خوراک دام اضافه کنید. از یک طرف سگ ها و گربه ها غذای سالم می خورند و از طرف دیگر یک کیسه غذا صرفه جویی می کنید. هر ماه.” .

بزرگترین بحران مربوط به مراقبت های پزشکی از این حیوانات چه در خانه و چه در خیابان است. بسیاری از افرادی که حیوانات خود را ترک می کنند نه تنها به دلیل گرانی غذا بلکه به این دلیل که حیوانات مریض می شوند و احساس می کنند بهتر است حیوانات خود را در خیابان رها کنند این کار را انجام می دهند.

وی ادامه داد: دو گروه از حیوانات خانگی در لبنان وجود دارد، گروه اول حیوانات خانگی کوچک را برای تفریح ​​می خرند و وقتی بزرگ شدند آنها را رها می کنند و گروه دوم افرادی هستند که فقط برای محافظت از سگ و گربه خود آنجا هستند. در یافتن واکسن ها مشکل دارند، به عنوان مثال، واکسن هایی که گران هستند.

وی گفت: در روزهای اخیر حداقل 10 قلاده سگ خانگی که برای زندگی در خیابان ها سازگاری نداشته اند به بیمارستان ما آورده شده اند که بیشتر آنها دچار سانحه رانندگی شده اند و وضعیت آنها وخیم و بقیه باردار هستند. دکتر حسن. آنها به جای غذا تکه های پلاستیک می خورند و این سگ ها در خانه های مجلل زندگی می کردند و نمی دانستند چگونه در خیابان ها رفتار کنند.

وقتی گربه ها از محیطی به محیطی دیگر نقل مکان می کنند، شوکه می شوند و قادر به تغذیه نیستند. آنها چیزهای سمی می خورند. هزینه جراحی این حیوانات خانگی بین 40 تا 150 دلار و واکسیناسیون و عقیم سازی برای مردان 25 دلار و عقیم سازی برای زنان حدود 100 دلار است. پرهزینه ترین عمل شامل اتصال یک میله یا اندام فلزی به حیوانی است که از تصادف جان سالم به در برده یا جان سالم به در برده است.

لبنان اکنون در مقطع حساسی قرار دارد، کلینیک ها فاقد تجهیزات و تجهیزات پزشکی هستند و هزینه واردات مواد و تجهیزات بالاست. اکثر شهروندان لبنانی دیگر قادر به تامین هزینه زندگی خود نیستند. در چنین مواردی حتی فکر رفتن به دامپزشکی برایشان دشوار است. در واقع، هجوم عظیمی از کارشناسان از لبنان به کشورهای دیگر صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر هزینه جراحی به صورت اقساطی پرداخت می شود، زیرا افرادی که از حیوانات نگهداری می کنند توانایی پرداخت یکجا را ندارند.

منبع: مانیتور

ترجمه: فرارو

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما