کشف آب در مریخ به یک سراب تبدیل شد.

[ad_1]

مطالعات اخیر نشان می دهد که کشف آب در زیر سطح یخ زده در قطب جنوب یک سراب است و این سیاره هنوز برای زندگی مناسب نیست.

با توجه به جزئیات، طبق یک مطالعه علمی جدید، آب مایعی که چند سال پیش در کف قطب جنوب در مریخ کشف شد، نتیجه یک اشتباه است و در واقع هیچ آب مایعی در مریخ وجود ندارد.

به گزارش الجزیره، در سال 2018، دانشمندان انعکاس امواج رادار در لایه های بیرونی پوشش قطبی مریخ را تجزیه و تحلیل کردند و وجود آب مایع در سیاره سرخ را تایید کردند. اما این کشف از همان ابتدا مورد تردید طیف وسیعی از دانشمندان قرار گرفت. او معتقد بود که شرایط خشک منطقه برای تشکیل آب مایع مساعد نیست.

در یک مطالعه جدید، محققان رشته کوه‌های آلپ فرانسه در دانشگاه تگزاس در آستین و گرنوبل در آستین دریافتند که چهار سال پیش، دانشمندان از انعکاس رادار به عنوان شواهدی از وجود آب در مریخ یاد کردند. این در واقع سرابی از گرد و خاک. این پدیده ها با دشت های آتشفشانی سطح سیاره سرخ مطابقت داشت و بر اساس نتایج این تحقیقات جدید، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سنگ های آتشفشانی وجود دارد.

کشف آب در مریخ به یک سراب تبدیل شد.

محققان بر این باورند که آخرین یافته های آنها نسبت به فرضیه آب مایع قابل قبول تر است. سرل گراما، دانشمند سیاره‌شناسی در دانشگاه تگزاس، می‌گوید: «آب مایع در نزدیکی سطح مریخ به جو بسیار شور و منبع گرما قوی نیاز دارد، اما با اطلاعاتی که از این منطقه داریم مطابقت ندارد.» سیاره‌شناس تگزاس، سرل گراما، گفت.

برای دستیابی به این نتایج، نویسندگان مطالعه جدید از داده های جمع آوری شده با استفاده از دستگاه رادار مرسدس در یک دوره سه ساله استفاده کردند. این رادار روی فضاپیمای مارس اکسپرس که در سال 2005 توسط آژانس فضایی اروپا به فضا پرتاب شد نصب شد.

گذشته مریخ خیس است.

اگرچه یک مطالعه جدید نشان می دهد که هیچ آب مایعی در زیر کلاهک قطب جنوب مریخ وجود ندارد، اما همچنین تأیید می کند که مقدار زیادی آب یخ مانند در مریخ وجود دارد که در گذشته مرطوب بوده و به آرامی فرود آمده است. این مطالعه همچنین به یافتن شواهدی از فرضیه‌هایی در مورد چگونگی تسلط اقلیم‌های خشک بر مریخ برای میلیاردها سال کمک می‌کند.

با وجود نتایج ناامیدکننده آب مایع در مریخ، نویسندگان این مطالعه اکنون در حال کار بر روی ماموریت های جدید برای یافتن آب در مریخ با استفاده از رادار هستند. هدف شناسایی مکان های فرود انسان برای ماموریت های آینده و ردیابی حیات باستانی روی زمین است.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما