کشف جمجمه با اولین شواهد جراحی گوش

[ad_1]

در رفتن شواهدی از جراحی گوش هنوز در یک جمجمه باستانی کشف شده از یک بنای تاریخی 6000 ساله در اسپانیا وجود دارد که دانشمندان معتقدند اولین شواهد چنین جراحی بر روی انسان است. این کشف شگفت انگیز به طور قابل توجهی اولین شواهد جراحی گوش را معکوس می کند.

به گفته فرارو، باستان شناسان پیشنهاد کرده اند که بیمار ممکن است دارای عفونت شدید در دو طرف گوش میانی باشد که می تواند منجر به درد شدید گوش و تب شود. قبل از درمان، به نظر می رسد مایع در پشت پرده گوش جمع شده است که احتمالاً منجر به ظاهری عظیم در پوست سر، کاهش شنوایی یا التهاب کشنده غشای خارجی مغز می شود.

اگرچه جراحی گوش در حال حاضر روشی رایج و بسیار ساده برای درمان عوارض این قسمت از بدن است، اما باید توجه داشت که قبل از اواسط قرن نوزدهم چنین عمل‌هایی تنها در تلاش‌های مذبوحانه برای نجات جان افراد انجام می‌شد. به عبارت دیگر، جراحی گوش، حتی در نیمه اول قرن نوزدهم، نوعی جراحی بود که فقط برای افرادی که در معرض خطر مرگ بودند، توصیه می شد که اغلب منجر به شکست و از دست دادن زندگی می شد. با این حال، تفاسیر برخی از نوشته های باستانی نیز به مداخله جراحی در گوش در قرن اول پس از میلاد اشاره دارد، اما به سختی می توان شواهد محکمی برای آنها یافت. اما اکنون با کشف این جمجمه جدید در اسپانیا، شواهد این نوع جراحی به هزاران سال پیش برمی گردد.

این جمجمه در یک سایت باستان شناسی به نام Dolmen of El Pendons پیدا شد که در قرن چهارم قبل از میلاد به عنوان محل دفن مورد استفاده قرار می گرفت. نکته جالب در مورد این سایت این است که متولیان این بنا در تلاشی رسمی برای “شکستن فردیت” و همانطور که از اعضای یافت شده مشخص است، سر، اندام و پشت ده ها جسد را تکه تکه کردند و به نظر می رسد او کار بزرگی انجام داده است. کار.

کشف جمجمه با اولین شواهد جراحی گوش

از آنجایی که جمجمه بیمار به صورت جداگانه یافت می شود، نمی تواند چیز زیادی در مورد صاحب آن به ما بگوید. تنها چیزی که در اینجا فهمیده می شود این است که جمجمه متعلق به یک زن است، اما از آنجایی که هیچ دندان یا عضو دیگری به جمجمه متصل نیست، نمی توان گفت که چقدر عمر کرده است. با این حال، بر اساس محل قرارگیری دندان‌ها و تطابق استخوان‌های جمجمه، دانشمندان بر این باورند که این زن ممکن است در سن بیست سالگی و بین 35 تا 50 سالگی باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که او تحت عمل جراحی زودهنگام گوش قرار گرفته است.

عفونت گوشش حتما خیلی بد بوده، چون بدون بیهوشی و جراحی انجام شده که نشان می دهد راه دیگری برای درمانش وجود ندارد. در حین بررسی جمجمه، دانشمندان بر این باورند که جراحی گوش ماقبل تاریخ ممکن است به طور غیرقابل تحملی دردناک بوده باشد، زیرا اثرات جراحی تیز کاملاً قابل مشاهده است. برای ایجاد سوراخ در جمجمه پشت گوش، زن باید گرفته شود و متوقف شود. در دوران ماقبل تاریخ بسیاری از گیاهان دارای اثرات مسموم کننده ای بودند که می شد در این گونه جراحی ها استفاده کرد، اما شاید وضعیت زن به قدری وخیم بود که امکان ساخت چنین دارویی وجود نداشت یا شاید دلیل دیگری برای عدم استفاده از آن وجود داشت. برداشت شد. البته دانشمندان به تنهایی نتوانسته اند چنین شواهدی را شناسایی کنند و امکان استفاده از چنین سرهایی را نیز نمی توان رد کرد.

کشف جمجمه با اولین شواهد جراحی گوش

اما این جراحی گوش انجام شد و شواهد نشان می دهد که جراحی نیز موثر بوده است. استخوان های اطراف گوش او نشانه هایی از آسیب را نشان می دهد که محل عفونت را تایید می کند، اما در زمان مرگ هیچ نشانه ای از عفونت نشان نمی دهد. در واقع ما شاهد بازسازی استخوان در این ناحیه هستیم، زیرا استخوان های جدید که بخشی طبیعی از روند بهبودی هستند، در اینجا به خوبی دیده می شوند. اگرچه ممکن است هر دو گوش نیاز به جراحی داشته باشند، اما فقط سمت چپ جمجمه هنوز اثرات یک چاقوی V شکل را دارد. عدم وجود علائم جراحی در سمت راست نشان می دهد که زخم های این زن در زمان مرگ بهبود یافته است، یعنی باید دو بار در طول زندگی خود جراحی دردناک گوش را انجام داده باشد.

نویسندگان این مطالعه در مقاله خود می نویسند: “بر اساس تفاوت در بازسازی استخوان بین دو شقیقه، به نظر می رسد که این عمل ابتدا بر روی گوش راست انجام شده است. اما در حال حاضر مشخص نیست که او پس از خروج چه خواهد کرد. با این حال، این اولین مدرک مستند از جراحی گوش تا به امروز است. “هر دو استخوان گیجگاهی عمل شده اند، بنابراین این احتمالا اولین ماستکتومی رادیکال شناخته شده در تاریخ بشر است.” نتایج گزارش های علمی در دست اقدام

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما