کلیباف: جای شهید قاسم سلیمانی خالی است

[ad_1]

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز و در این شرایط حساس به فرمانده و فرمانده میدانی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، محمد باکر کلیباف در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهدای مقاومت و 9 دی در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی با بیان اینکه امروز جای شهیدان قاسم سلیمانی در میان ما خالی است، گفت: ” ما به یک فرمانده میدانی و یک فرمانده نیاز داریم، زیرا ما شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی 9 دی را روز بصیرت و حضور مردمی در میدان عنوان کرد و افزود: امروز روز دفاع از ارزش هاست و نه گفتن ناامنی و تئوری توطئه.

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز اگر مشکل اقتصادی، معیشتی، گرانی و آسیب های اجتماعی داریم، بپذیریم که از مردم فاصله گرفته ایم. مردم نقشی در اقتصاد ندارند و ما آنها را تامین نکردیم. با فرصت

وی در ادامه گفت: اگر در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مانند دوران دفاع مقدس به سنت های الهی توجه نکنیم و از مکتب انقلاب، مکتب شهید سلیمانی پیروی نکنیم و پیرو فرهنگ باشیم، انقلاب خواهیم کرد. موفق نمی شود.” امیدواریم بتوانیم برای مردم به ویژه مستضعفان و انقلابی پابرهنه تلاش کنیم تا مدیون امام و شهدا نباشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت ایام نهم دی و شهید سلیمانی گفت: این عملیات زشت، کثیف و غیرانسانی بر خلاف حقوق بشر و تمامی قوانین و مقررات بین المللی انجام شد. امروز گرد هم آمده ایم تا شهادت عزیزانمان سلیمانی و شهید ابومهندس و سایر شهدایی را که با آنها آمده اند تبریک و عزاداریم. جای او در ما خالی است. و همه ما ناراحتیم که فرد مناسب و شایسته و صادق و مدیر و مدبر نداریم.

وی گفت: خلاء شهید سلیمانی را در جبهه مقاومت احساس می کنیم. تربیت روستایی از خانواده ای فقیر توسط فردی چون شهید سلیمانی از افتخارات انقلاب اسلامی است. حاج قاسم گفت تا نوجوانی در روستا کار می کرد و کفش نمی پوشید. کرانتی، امام و مکتب امام چنین افتخاری را آفرید، از این رو جای تقدیر دارد که کرانتی به روستایی صادق فرصت داد و استعداد، توانایی و خلاقیت او را در فضای جنگ به کار گرفت.

وی گفت: شهید سلیمانی می گفت میدان نبرد تکه ای از بهشت ​​است و این شهید در چنین فضای معنوی جوانه زد و سردار سرسختی شد. ما به اسلام و به خود و کشور عزیزمان افتخار می کنیم.

کلیباف با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی فردی بسیار صادق و مردمی بود که فرهنگ محبوبیت را تا آخرین لحظه شهادت خود حفظ کرد و مسئولیت و موقعیت وی هیچ گاه مانع از محبوبیت وی نشد.

وی در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب، حوتمه سلیمانی دست از جهاد نکشید و 40 سال در راه شهید سلیمانی انقلابی جنگید، زیرا هیچ گاه تحولات سیاسی نداشته و بدی ها را از خود نشان نداده است. نقش، عظمت و عظمت تشخیص داده می شود، وقتی می گویم انقلابی بود، یعنی هر موضوع و حرفی که زد برای خدا بود، خداباوری و مردم گرایی دو ویژگی در او بود.

رئیس مجلس در ادامه گفت: شهید سلیمانی حرف غیر منطقی نزد و به تمام معنا زیر نظر استاندار بود. شهید سلیمانی هیچ دغدغه ای برای خدمت به مردم و امنیت مردم نداشت. صبح روز اول که رسیدند همان طور که در زلزله بم دیده بودند در جایی که مردم به آنها نیاز داشتند حضور داشتند. زمان و زندگی شهید سلیمانی تقدیم مردم به تمام معنا بود.

وی گفت: اکثر فرماندهان زمان جنگ متعلق به مردم بودند و بدون هیچ پیش زمینه ای به میدان آمدند. شهید بزرگوار ادامه داد. در جبهه مقاومت هم این باور را دیدیم که شهید سلیمانی در کنار مردم بود که مصداق آن است. در فاطمیان و زنابیان یافت می شود.

وی افزود: شهید سلیمانی در جبهه مقاومت با حضور مردم عظمت کرد و نگذاشت رژیم صهیونیستی و رژیم قاتل و غرورآفرین آمریکا به سلطه خود در منطقه ادامه دهند و از مظلوم دفاع کرد و در کنار ظالمان ایستاد. و از اهل سنت دفاع کرد.

وی سلیمانی را مردی شجاع توصیف کرد و گفت: 40 سال است که با سلیمانی زندگی می کنم، لحظه های سختی بود که او لحظه به لحظه جان باخت. سلیمانی تصمیم منطقی گرفت و با احتیاط در صحنه حاضر شد. او از مرگ نمی ترسید و در تمام شئون زندگی خود معنویت و عقلانیت داشت.

سخنران با اشاره به اولین روزهای شهادت شهید سلیمانی گفت: منطقه نباید اینطور باشد و شهادت ایشان دلیلی بر اخراج آمریکا از منطقه است، امروز ما شاهد وضعیتی هستیم که آمریکایی ها از منطقه خارج شدند.

وی در پایان گفت: سلیمانی همیشه خوشبین بود. چون این یک وعده الهی است، پس کسانی که مکتب شهید سلیمانی را نمی فهمند و به آن معتقد نیستند، به جای تحلیل انقلاب اسلامی در جریان های سیاسی دیگر، مکتب او را بپذیرند. انقلابی که همان مکتب شهید سلیمانی مبتنی بر خداپرستی، مردم سالاری و نفس است. ایمان به معنای «ما می توانیم» است. امیدوارم راه شهدا و راه امام و راه ولایت را ادامه دهیم.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما