«کمبود داروها یک سیاست مصنوعی و سوداگرانه است»

[ad_1]

فرامرز ایجد، رئیس هیئت مدیره شرکت های بسته بندی دارویی، شیمیایی و دارویی درباره اظهارات کمبود دارو در کشور اظهار داشت: و سازمان دارو.”

به گزارش برنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود دارو طبق آخرین اخبار حدود پنجاه قلم دارو است که بسیار رایج است، افزود: این کمبود دارو در همه جای دنیا وجود دارد.

ایجاد گفت: مدتی پیش حدود 650 قلم دارو در کشور کمبود داشت اما در حال حاضر شایعه کمبود دارو را قبول ندارم.

رئیس هیأت مدیره شرکت های بسته بندی دارویی، شیمیایی و دارویی افزود: ایراداتی در نظام دارویی ایران وجود دارد که کمبود مصنوعی دارو ایجاد می کند.

وی گفت: ما به قانون مشترک متعهد هستیم و اولین کشوری هستیم که این قانون جدید را اجرا می کنیم و اکنون تمام دنیا این کار را انجام می دهند. این موضوع در برنامه پنجم و ششم ما تصویب شده است. مقام معظم رهبری در بند پنجم نظام سلامت تاکید دارند که تجویز دارو فقط با یک نام رایج، یعنی نام علمی امکان پذیر است.

ایجد گفت: پس وقتی دارو را با نام تجاری تجویز می کنی; بسیاری از عیوب مصنوعی هستند. یعنی بیمار به داروخانه مراجعه می کند و برند خاصی از دارو موجود نیست، اما متاسفانه این امر به دلیل اصرار بی مورد و غیرعلمی پزشک است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو می گوید ما مواد اولیه بی کیفیت داریم و اجازه نمی دهیم تولید داخل از مشکلات دارو جلوگیری کند و هیچ مبنای کلی برای مواد اولیه وارداتی وجود ندارد و این موضوع بسیار بی ربط است. ما اغلب از مدیران نظام دارویی و جامعه پزشکی می شنویم که مایه تاسف است و باید به آن رسیدگی شود زیرا نگرانی عمومی است.

نژاد افزود: از آنجایی که مواد و داروهای موثر دارویی در داخل تولید می شود، قانون گذاری دارو باید مطابق قانون و سایر مقررات دارویی باشد، اما غیر از این نیست و فروش به هیچ وجه مجاز نیست.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: رئیس سازمان غذا و دارو سال ها ریاست آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو را بر عهده داشت، چگونه چنین اشتباه بزرگی می کند و می گوید؟ چنین چیزی نمی دانم.

وی با اشاره به اینکه چنین اتفاقاتی نتیجه کمبود مصنوعی دارو است، ادامه داد: جریان واردات و تخریب توسط زنجیره های تولید دارو حمایت می شود.

این اختراع ادامه داد: اینها مشکلات اساسی است که به عنوان کمبود دارو می بینیم. اما بله برخی موارد کم است و دلیل آن متفاوت است.

وی گفت: متأسفانه سیستم ارزی که باید کمیته داشته باشد و مبتنی بر فرآیندهای تولید دارو، تامین دارو و برنامه ریزی ارزی و نیازهای واقعی است، متاسفانه ضعیف است. نیاز به توجه دارد بنابراین تا زمانی که به این مسائل رسیدگی نکنیم، نگرانی مردم از کمبود دارو برطرف نخواهد شد.

رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی درباره وام شرکت های دارویی از داروخانه های دولتی گفت: به ویژه زمانی که داروها گران می شود پتانسیل نقدینگی از بیمه تا داروخانه و از داروخانه تا توزیع است. و شرکت های تولیدی، یک بحران وجود دارد.

وی گفت: «احساس می‌شود بانک‌ها جریان شرکت‌های تولیدی و توزیعی و داروسازی و همچنین مقداری نقدینگی را برای مهار تورم محدود کرده‌اند.

این اختراع ادامه داد: دارو هرگز بدون رعایت ضوابط قانونی ارز دارو را به طور رسمی تغییر نداد و اکنون اتکا به ارز ترجیحی 1401 افزایش یافته است زیرا قرار است ارز دارویی سالم بماند و مردم با رشد مواجه نشوند. قیمت داروها..

وی گفت: بیش از یک سال از رفتار غیرقانونی و سلیقه ای سازمان غذا و دارو می گذرد که بسیاری از اقلام را از ارز کمکی و ترجیحی به ارز نیمایی تغییر داده و رفته و استفاده زیادی کرده است. بالا

اختراع گفت: وقتی تعداد داروها زیاد شود; این فقط برای مردم نیست، البته مخرب ترین چیز این است که مردم در بحران هستند، اما در زنجیره تامین دارو که پیوندهایی با یکدیگر دارند، منابع مالی بیشتری برای گردش کالا می خواهند. هیچ کس آنجا نیست منابع.

وی با اشاره به اینکه دلیل ثانویه و کمبود بیشتر داروها خلاء مالی تا زمان اتخاذ چرخه و افزایش اعتبار بانکی است، خاطرنشان کرد: بنابراین هرگونه رفتاری که غیرمنصفانه و تکان دهنده باشد، بله (مانند افزایش ناگهانی) ارزی) از 4200 تومان تا 30000 تومان) طبیعتا هزاران مشکل پیش رو دارد و هیچ چیز به تغییرات شدید و تکان دهنده پاسخ مثبت نخواهد داد.

ایجد گفت: اگر در سال 1401 تغییری ایجاد شود باید زیرساخت های آن بررسی شود و بسیار سطحی و آرام انجام می شود. متأسفانه بدون مجوز سازمان غذا و دارو و یا دولت، نرخ ارز بسیاری از اقلام را به صورت غیرقانونی افزایش داد. من قبلاً شنیده ام که دفتر رئیس جمهور نسبت به این موضوع حساس شده و دستور استرداد وجه را داده است.

وی با بیان اینکه بازگشت قیمت ها شوک دیگری بود زیرا بسیاری از کالاها با گرانی خریداری شده و قیمت کالاهای آنها مشخص نیست، ادامه داد: برای اعتصاب کاری نمی توان کرد.

این که کارشناسان می گویند ما می خواهیم در یک مکان خاص کار کنیم، برای اقتصاد مردم بسیار خطرناک است، زیرا کلمه جراحی کلمه بسیار خطرناکی است و همه چیز در یک منحنی مطالعه شده با شیب کمی انجام می شود. اختراع هنگامی که تغییرات اقتصادی ناگهانی رخ می دهد و قیمت ها افزایش می یابد و قیمت ها کاهش می یابد، پیامدهای اداری و اقتصادی و در نتیجه پیامدهای اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما