کمردرد کمتر که نشانه یک بیماری جدی تر است

[ad_1]

کمردرد یکی از شایع ترین دردها در جامعه مدرن است. کمردرد معمولاً به دلیل تنش یا ضعف عضلانی ایجاد می شود و معمولاً با برخی تمرینات کششی ساده و استراحت تسکین می یابد.

به گزارش DailyHealthPost، با این حال، کمردرد گاهی اوقات می تواند نشانه یک بیماری نادر و جدی تر باشد که باید جدی گرفته شود و در صورت مشاهده آن باید به زودی به متخصص مراجعه کنید.

این گزارش با تمایز بین علائم کمردرد معمولی و کمردردی که دلایلی غیر از آسیب عضلانی دارند، به روشن شدن علائم کمردرد پرداخته است تا در صورت پیدا شدن سریعا به پزشک مراجعه کنید.

علل شایع کمردرد

دو نوع کمردرد حاد و مزمن وجود دارد. کمردرد حاد اغلب به دلیل آسیب یا کشیدگی عضلانی ایجاد می شود. اما کمردردی که بیش از 3 تا 6 ماه طول بکشد بسیار کمتر است. درد در ناحیه کمر می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله کشیدگی عضلات یا رباط ها، پارگی یا پارگی دیسک، آرتریت و بی نظمی های اسکلتی.

کشش عضلانی یا رباط: بلند کردن مکرر یا حرکت ناگهانی اجسام سنگین می تواند عضلات ستون فقرات و رباط های ستون فقرات را تحت فشار قرار دهد. اگر عضلات شما ضعیف هستند، کشش منظم آنها می تواند باعث درد عضلات شود.

بیرون زدگی یا پارگی دیسک: دیسک های ستون فقرات مانند بالش در مهره های ستون فقرات عمل می کنند. داخل این دیسک‌ها نرم هستند و ممکن است در اثر جراحت بیرون بزنند یا پاره شوند. این وضعیت می تواند به اعصاب نخاعی فشار وارد کند. همچنین امکان ایجاد این عارضه بدون کمردرد وجود دارد که برای تشخیص آن نیاز به تصویربرداری با اشعه ایکس است.

– آرتروز: استئوآرتریت می تواند هر استخوانی در بدن، حتی شکم را درگیر کند و باعث کمردرد شود.

– ناهنجاری های اسکلتی: انحنای یک طرفه ستون فقرات (اسکولیوز)، وضعیتی که باعث انحنای ستون فقرات می شود و یکی از علل احتمالی کمردرد شدید است. انحنای یک طرفه ستون فقرات با کمربند طبی قابل درمان است و گاهی نیاز به جراحی اصلاحی است.

علائم کمردرد که ناشی از آسیب عضلانی نیست

علائم این نوع کمردرد فقط عوارض عضلانی نیست و باید جدی گرفته شود. در صورت مشاهده هر یک از علائمی که در زیر توضیح داده شده است، با یک متخصص مشورت کنید.

از دست دادن کنترل روده و مثانه

مثانه در قسمت پایین شکم قرار دارد، بنابراین ممکن است تحت تأثیر اختلالات عصبی مانند سندرم دم اسبی قرار گیرد. سندرم هورستل یک اورژانس پزشکی است که نیاز به مداخله پزشکی فوری در 24 ساعت اول علائم دارد. خوشبختانه این اختلال نادر است و از هر 3300 نفر تنها یک نفر را مبتلا می کند. سندرم هورستل یک بیماری نادر اما جدی است که با فشار بالا در انتهای نخاع و تورم اعصاب مشخص می شود. “دم اسب” (دم اسب) ریشه عصب کمری زیر نخاع است.

به دلیل التهاب ریشه های عصبی در ناحیه دم اسبی یا فشار در ناحیه کمر، فرد کنترل روده و مثانه را از دست می دهد.

در اینجا برخی از علل شایع سندرم هورستل آورده شده است:

  • فتق دیسک ستون فقرات در ناحیه کمر که باعث فشار بر اعصاب می شود (شایع ترین علت آسیب به ریشه های عصبی در ناحیه دم اسبی).
  • آسیب نخاعی یا تومور
  • عفونت نخاع، التهاب، خونریزی یا شکستگی
  • عوارض صدمات جدی کمر مانند تصادف رانندگی، سقوط یا سایر آسیب های جراحی مانند جراحات چاقو
  • نقایص مادرزادی مانند اتصالات غیر طبیعی بین رگ های خونی

در صورت عدم درمان، بیمار ممکن است دچار فلج، از دست دادن کامل کنترل مثانه و روده، مشکل در راه رفتن و سایر مشکلات عصبی و فیزیکی شود.

کمردرد کمتر

کمردرد در شب اغلب با وضعیت نامناسب هنگام خواب یا تنش عضلانی در طول روز همراه است. اما اگر کمردرد بلافاصله پس از خواب شروع می شود و با تغییر وضعیت بدن بهبود نمی یابد، می تواند به دلیل یک مشکل ستون فقرات باشد که ممکن است به دلیل تومور یا عفونت در ستون فقرات شما باشد.

وجود تومور در ستون فقرات می تواند باعث ایجاد کمردردی شود که به طور مداوم در حال افزایش است و اغلب با تغییر در وضعیت و حرکت فروکش نمی کند. تومورهای سرطانی اغلب با دردی همراه هستند که با تحمل وزن، خستگی شدید و سایر علائم افزایش می یابد.

گرفتگی عضلات در صبح

بیدار شدن در صبح با مشکلات مرتبط با افزایش سن همراه است. در حالی که نیازی به نگرانی در مورد کمردرد و ناراحتی پس از بیدار شدن نیست، درد بیش از 30 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب مایه نگرانی است. دردی که به خصوص با حرکت تشدید می شود.

علت احتمالی این درد اسپوندیلیت آنکیلوزان یا آرتریت است.

اسپوندیلیت آنکیلوزان یک بیماری مفصلی پیشرونده، مزمن و خود ایمنی است که بر استخوان های ستون فقرات و لگن تأثیر می گذارد. التهاب و سفتی ستون فقرات می تواند باعث ایجاد «انحنای رو به جلو» در بیمار شود.

همچنین خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد، بنابراین نباید آن را نادیده گرفت.

کاهش قد

کمردرد مکرر می تواند علامت شکستگی ستون فقرات در افرادی باشد که تصادف کرده اند یا از پوکی استخوان رنج می برند.

اگر این بیماری درمان نشود، می تواند منجر به خم شدن و حتی مشکلات تنفسی و گوارشی شود. بنابراین مهم است که برای درمان مناسب این وضعیت با پزشک مشورت کنید. برای درمان این عارضه می توان از بانداژهای طبی، مسکن، فیزیوتراپی و در برخی موارد جراحی استفاده کرد.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما