کووید نیوز: اتاوا به دلیل اعتراضات وضعیت اضطراری اعلام کرد

[ad_1]

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
تظاهراتی که با کامیون‌دارانی که از دستورات واکسن انتقاد می‌کردند، برای دومین آخر هفته متوالی ادامه یافت، زیرا هزاران نفر در سراسر اتاوا، تورنتو و شهر کبک به دلایل سیاسی اعتراض کردند.اعتباراعتبار …جف رابینز / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

اتاوا – بیش از یک هفته پس از اعتراض به رهبری کامیونداران علیه محدودیت های همه گیر که عملاً مرکز شهر در پایتخت کانادا را تعطیل کرد، شهردار روز یکشنبه وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

شهر اتاوا در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام جیم واتسون، شهردار، “منعکس کننده خطر و تهدید جدی برای ایمنی و امنیت ساکنان ناشی از تظاهرات های جاری است و نیاز به حمایت از سایر حوزه های قضایی و سطوح دولتی را برجسته می کند. . . »

با این حال، اندازه گیری تا حد زیادی نمادین است. این به پلیس شهر هیچ قدرت اضافی برای جابجایی چند صد کامیون و وسیله نقلیه شخصی از خیابان‌های نزدیک پارلمان نداد، و مقررات استانی شهر را محدود می‌کند تا در هنگام برخورد با تظاهرات، مطابق قوانین فعلی خود عمل کند.

این پس از آن صورت گرفت که معترضان در اتاوا و سایر شهرهای سراسر کانادا روز شنبه برای دومین آخر هفته متوالی به خیابان ها آمدند تا به تظاهرات علیه محدودیت های همه گیر ادامه دهند. تظاهرات‌هایی که با کامیون‌دارانی که از دستورات واکسن انتقاد می‌کردند آغاز شد و طیفی از دلایل سیاسی دیگر از جمله مخالفت با نخست‌وزیر جاستین ترودو را در بر گرفت.

در حالی که پلیس و مقامات خود را برای ازدحام جمعیت و خشونت احتمالی آماده می کردند، جو تظاهرات تا ظهر شنبه، اگرچه پر سر و صدا بود، اما عمدتاً آرام و جشن بود.

در اتاوا، با وجود دمای سرد، یک گروه موسیقی در خیابان مقابل پارلمان هیل زیر پرچم کانادا آویزان شده از یک جرثقیل بزرگ ساختمانی اجرا کردند. در همان نزدیکی، چندین قلعه فنری بادی برپا شد و غذاخوری‌های موقت در سرتاسر مرکز شهر به توزیع غذا پرداختند. در پارکینگ استادیوم بیسبال شهرداری که کامیون داران از آن برای استقرار و کمپینگ استفاده می کردند، سه سونا وارد کردند.

در خیابان‌ها، بسیاری از مردمی که به سمت تظاهرات می‌رفتند، با مشت‌های برافراشته و فریادهای «آزادی» از یکدیگر استقبال کردند.

در حالی که تظاهرات به خشونت فیزیکی جدی تبدیل نشده است، با این وجود، مرکز شهر اتاوا را با ترافیک، سر و صدا و شکایات مکرر از آزار و اذیت فلج کرده است.

من صدها ایمیل دریافت می‌کنم – و اغراق نمی‌کنم – صدها ایمیل که به من می‌گویند: «برای خرید مواد غذایی بیرون رفتم، فریاد زدم، مورد آزار و اذیت قرار گرفتم. کاترین مک‌کنی، عضو شورای شهر منطقه، بعد از ظهر پنجشنبه گفت: من را در خیابان تعقیب کردند، خیلی می‌ترسم که نتوانم بیرون بروم.

در سراسر این منطقه، بسیاری از مشاغل در هفته گذشته تعطیل شده اند که منجر به کاهش فروش ده ها میلیون دلاری شده است. آنهایی که باز مانده اند برای اجرای قوانین ماسک استانی تلاش کرده اند.

حدود 200 تا 250 کامیون از تظاهرات شنبه گذشته در مرکز شهر باقی ماندند و رانندگان آنها مرتباً بوق می زدند. حامیان سوخت دیزل را به کامیون دارانی که هیزم را در پارک ها چیده اند و یک ساختمان کوچک چوبی در کنار کانالی ساخته اند که به عنوان پیست اسکیت محبوب در زمستان عمل می کند، تحویل داده اند.

روز یکشنبه، پلیس اتاوا در توییتر اعلام کرد آنها شروع به دستگیری افرادی کرده بودند که قوطی های گازوئیل را برای کامیون داران می آوردند.

در تورنتو، ده‌ها خودرو، وانت بار و کامیون‌های سنگین در امتداد منطقه خرید مرتفع شهر در مرکز شهر تا ظهر روز، در شمال منطقه بسته‌شده قانون‌گذاری، با صدای بوق و فریادهای «آزادی» پارک شده بودند. معترضان تابلوهایی از منشور حقوق و آزادی های کانادا را در دست داشتند و از چوب هاکی به عنوان میله پرچم پرچم های کانادا و پرچم های گاددن استفاده کردند. مردم از یک کامیون کمپرسی بالا رفتند و یک مرد از درختی در نزدیکی موزه سلطنتی انتاریو بالا رفت.

پلیس تورنتو اعلام کرد آنها یک مرد را به جرم حمله با سلاح دستگیر کرده بودند و به مردم گفته بودند که از تظاهرات دوری کنند.

از طریق GoFundMe، برخی از سازمان‌دهندگان 10 میلیون دلار کانادا، حدود 8 میلیون و 800 هزار دلار جمع‌آوری کردند، اما سرویس آنلاین تنها حدود 1 میلیون دلار از آن را به دست آورده است. عصر جمعه، این پلتفرم در بیانیه ای اعلام کرد که پس از صحبت با پلیس، دیگر پول را آزاد نخواهد کرد.

GoFundMe گفت: «اکنون شواهدی از مجریان قانون داریم که نشان می‌دهد تظاهرات مسالمت‌آمیز قبلی با گزارش‌های پلیس از خشونت و سایر فعالیت‌های غیرقانونی به یک اشغال تبدیل شده است.



[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما