(گوش دهید) صدای بزرگترین ماه در منظومه شمسی

[ad_1]

در رفتن جونو جونو نام آن از فضاپیمای روباتیک بدون سرنشین ناسا گرفته شده است که در 4 ژوئیه 2016 وارد مدار قطبی مشتری شد. این فضاپیما اخیرا موفق به فرود بر روی ماه شد گانیمد، مشتری و بزرگترین قمر منظومه شمسی، ناسا برای اولین بار این امواج را برای ثبت تصاویر و امواج رادیویی از آنها برای عموم منتشر کرده است.

به گزارش فرارو، این آهنگ صوتی 50 ثانیه ای در 7 ژوئن 2021 با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط Juno Waves Instrument ایجاد شد. ناسا با ویرایش این امواج رادیویی الکتریکی و مغناطیسی یک فایل صوتی ساخته است تا صدا برای انسان قابل درک باشد. جونو در نزدیکترین زمان به گانیمد 1038 کیلومتر از سطح ماه فاصله داشت و با سرعت 67000 کیلومتر در ساعت حرکت می کرد.

(گوش دهید) صدای بزرگترین ماه در منظومه شمسی

فضاپیمای جونو

اگرچه ستاره شناسان در حال حاضر بر روی ماه و مریخ تمرکز می کنند، مهم است که توجه داشته باشیم که مشتری در حال حاضر یک کاوشگر در مدار دارد. هدف کاوشگری به نام جونو درک منشا و تکامل بزرگترین سیاره در منظومه شمسی است. پس از عبور گانیمد از جونو در اوایل سال جاری، این فضاپیما توانست تصاویر و صداهای کمیاب از سیاره و بزرگترین قمر آن را ثبت کند. عکس های سطح غول گازی (مشتری) باورنکردنی است، اما جذابیت واقعی برای علاقه مندان به فضا، صدای گانیمد است که توسط این فضاپیما ثبت شده است.

(گوش دهید) صدای بزرگترین ماه در منظومه شمسی

تصویری از سطح مشتری که توسط فضاپیمای جونو گرفته شده است

در این فایل صوتی با یک جهش ناگهانی صدا در حدود 30 ثانیه مواجه می شویم که علاوه بر هیجان، توجه بسیاری از کارشناسان را به این موضوع جلب کرده است که چرا این تغییر ناگهانی رخ داده است. اسکات بولتون، محقق ارشد در جونو در موسسه تحقیقاتی جنوب غربی سن آنتونیو گفت: “ترک موسیقی آنقدر وحشی است که احساس می کنید در حال بالا رفتن از یک سفینه فضایی گانیمد هستید.” “اگر با دقت گوش دهید، می توانید یک تغییر ناگهانی در فرکانس بالا در نزدیکی مرکز ضبط بشنوید که نشان می دهد فضاپیما در حال ورود به بخش های مختلف میدان مغناطیسی گانیمد است.” محقق دیگری به نام ویلیام کورت گفت که تغییر ناگهانی فرکانس صدا می تواند به دلیل تغییر شب به روز باشد.

هفته گذشته گزارشی از ماموریت جونو ناسا در نشست اتم اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در نیواورلئان ارائه شد. در این جلسه، جک کانری از مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت، مریلند، دقیق‌ترین نقشه‌ای از میدان مغناطیسی مشتری که تاکنون به دست آمده را ارائه کرد. این نقشه توسط جونو با استفاده از داده های جمع آوری شده از 32 مدار گردآوری شده است.

این نقشه بینش جدیدی از نقطه آبی بزرگی که در خط استوای مشتری ظاهر می شود به دست می دهد. در واقع، این نقشه نشان می دهد که بادهای مشتری در حال جداسازی این نقطه آبی بزرگ هستند و این می تواند به این معنی باشد که بادهایی که در سطح سیاره ظاهر می شوند ممکن است به اعماق سیاره رسیده باشند.

تیم جونو همچنین جدیدترین تصویر از حلقه گرد و غبار ضعیف مشتری را منتشر کرد. این تصویر با استفاده از دوربین ناوبری جونو واحد مرجع ستاره گرفته شده است. این تصویر همچنین دست صورت فلکی برسائوس را نشان می دهد. هایدی بیکر، محقق جونو در آزمایشگاه رانش جت ناسا در پاسادنا می گوید: «این شگفت انگیز است که ما می توانیم این ستاره های آشنا را از فضا نیم میلیارد مایل دورتر ببینیم. وقتی از حیاط خلوت خودمان به آنها روی زمین نگاه می کنیم تقریباً همه چیز همینطور است. این یادآوری فوق‌العاده است از اینکه ما چقدر جوان هستیم و چقدر چیزهای زیادی برای کشف باقی مانده است.»

شما را به شنیدن صدای امواجی که از گانیمد قمری مشتری می آید دعوت می کنیم.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما