یک واکسن چقدر به تنیس نزدیک است؟

[ad_1]

ضرر اولین تنیسور جهان پس از اخراج از استرالیا و محرومیت از حضور در مسابقات آزاد استرالیا چند میلیون دلار است. اما تاثیرات درازمدت این رسوایی بر چهره و درآمد آن از طریق اسپانسری می تواند بیشتر باشد.

به گزارش بی بی سی، سفر جنجالی نواک جوکوویچ به ملبورن و لغو روادید و در نهایت اخراج او از استرالیا احتمالا بیش از آنچه در نگاه اول می بیند برای تنیسور صربستانی هزینه خواهد داشت.

اول از همه باید درآمدهایی را که جوکوویچ از کاخ پول نقد برای اولین تورنمنت گرند اسلم دریافت می کند در نظر بگیرید. به عنوان مرد اول جهان تنیس، دفاع از عنوان قهرمانی و قهرمانی در مجموع؛ در این دور از مسابقات، در مسابقات امسال نیز یکی از مدعیان اصلی بود. جوکوویچ 1 1.5 میلیون در فینال اوپن استرالیا و ه 1.5 میلیون در فینال برد.

حادثه دیگر مستقیم است، زیرا تنیسور صرب سفر به استرالیا را تحمل کرد. جوکوویچ با اخراج از استرالیا باید تا 6000 بال نقدی جریمه بپردازد و هزینه های جوکوویچ حدود 225 5000 خواهد بود.

علاوه بر این هزینه ها هزینه پرواز و برگشت و تیم به همراه سه نفر را نیز باید اضافه کرد. آنها در «فرست کلاس» از مالاگا به دبی و از آنجا به ملبورن پرواز کردند. پرواز برگشت از ملبورن به بلگراد از طریق دبی، چون این بخش را نداشت، هواپیمای «کلاس بیزینس» امارات بود. هزینه قبض 45 5000 برآورد شده است.

جوکوویچ ز علیرغم این واقعیت که برای همه بازیکنان شرکت کننده در مسابقات گرند اسلم یک هتل برای شرکت کنندگان رزرو شده است، جوکوویچ برای خود خانه ای اجاره می کند. هزینه یک چنین خانه ای در ملبورن به مدت سه هفته با ده هزار دلار آرام است.

با در نظر گرفتن این هزینه ها و واردات احتمالی که جوکوویچ در مسابقات آزاد استرالیا از دست داد، مجموع ضرری که وی متحمل شد 31.5 میلیون برآورد شد.

به روز رسانی حامیان

اما شاید مهمتر از این ضرر مستقیم، آسیب اساسی است که نواک جوکوویچ به این رسوایی وارد می کند. بخشی از هموطنان جوکوویچ و مخالفان واکسیناسیون کرونا، حجم انتقادات از سراسر جهان که جوکوویچ را به بی مسئولیتی و خودخواهی متهم می کنند، بی سابقه است.

این اثرات منفی بر واردات و از طریق قراردادهای مالی با حامیان مالی تأثیر بسزایی خواهد داشت. شرکت های حامی که در این قراردادها سرمایه گذاری می کنند مکان و شهرت ورزشکار را به دقت بررسی خواهند کرد.

در قراردادهای اسپانسر، نظرات و ممنوعیت های ورزشی مکرر وجود دارد، در صورت اختلافات اخلاقی، اخبار منفی ورزشی و رفتار نامناسب ورزشکار، اسپانسر ممکن است به نفع At risk در قرارداد تجدید نظر کند، حتی ممکن است قرارداد را فسخ کنید.

قراردادهای تجاری بخش عمده ای از سود تنیس بازان را تشکیل می دهند و درآمد حاصل از کشف جوایز نقدی در مسابقات در مقایسه با این درآمدها نسبتاً ناچیز است. بر اساس گزارش فوربس که هر ساله برترین ورزشکاران جهان را در زمینه واردات ورزشی و تجاری رتبه بندی می کند، واردات جوکوویچ سالانه 38 1 میلیون برآورد شده است.

از این مبلغ فقط یک پنجم جوایز نقدی دریافت کردند. علیرغم اینکه پارسال یکی از موفق ترین فصل های جوکوویچ را انجام داد و در هر چهار دوره عنوان قهرمانی را کسب کرد. جوکوویچ سالانه 8 میلیون پار از جوایز نقدی دریافت کرد. اما ۳۰۱ میلیون دیگر تنها از طریق حمایت های تجاری تامین شد.

از جمله این حامیان می‌توان به خودروساز فرانسوی پژو، بانک اتریشی «رایفیزن»، ساعت‌ساز سوئیسی لوکس «هوبلو»، شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی «یوکیجی»، شرکت فرانسوی اسپرت «اسپانسر» تامین‌کننده کفش‌ها و همچنین شرکت اتریشی “Hid” تامین کننده موشک.

روزنامه اقتصادی آلمانی “هندلزبلات” پس از حادثه در استرالیا و تمامی اخبار منفی در مورد جوکوویچ، به دلیل اطلاعات نادرست در مورد PCCR و واکسن نزدیک و اخراج از این کشور، این شرکت ها را ردیابی کرد و گزارش داد که برخی از آنها هنوز مفقود هستند. گرفته شد و خواهان بیشتر از خرگوش توضیح داد.

“نگاه انتقادی”

بانک اتریشی Rifesion International که در شرق اروپا بسیار فعال است در واکنش به این دستبند گفت: بر اساس این گزارش، قرارداد این بانک با جوکوویچ پنج سال است که برقرار است.

در این مکان‌ها معمولاً اسپانسرها ابتدا سعی می‌کنند ساکت باشند تا زمانی که شرایط راحت‌تر شود. هر تصمیمی که هر اسپانسر در نهایت بگیرد و چه عواقب قانونی جوکوویچ ممکن است داشته باشد، قرارداد نیز به نفع قرارداد است.

به عنوان مثال، ممکن است جوکوویچ، تا حدی به دلیل انجام ندادن برخی از مسئولیت ها و وظایف خود، از مبلغ قرارداد کسر شود. اما حتی اگر اسپانسرها به سادگی تصمیم بگیرند که قرارداد با جوکوویچ را تمدید نکنند، ضرر مالی قابل توجهی خواهد بود.

شرکت فرانسوی لاکوست نیز بلافاصله پس از اخراج جوکوویچ از استرالیا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «در اسرع وقت با آقای جوکوویچ تماس خواهیم گرفت تا در زمانی که او در استرالیا است، این حادثه را بررسی کنیم.» دلار ارزش دارد و امسال به پایان می‌رسد.

سخنگوی هابل در بیانیه ای گفت که این شرکت همچنین جوکوویچ را ردیابی کرده و منتظر توضیح است. پژو و جوجه تیغی هیچ نشانه ای از موفقیت نشان نمی دهند. ارزش قرارداد جوکوویچ حدود 10 میلیون دلار بود.

عواقب قانونی و تصمیم اسپانسر جوکوویچ به سرعت و بعد از این اتفاقات بستگی دارد. این یک مورد خاص از واکسیناسیون است. با توجه به شرایط فعلی، اگر واکسن کرونا نیز از مصرف این واکسن خودداری کند، به احتمال زیاد از حضور در مسابقات آزاد فرانسه محروم خواهد شد. دومین دوره مسابقات گرند اسلم این ماه در پاریس برگزار می شود. برندگان مسابقات اوپن فرانسه نیز اعلام کرده اند که تنها ورزشکارانی می توانند در این مسابقات شرکت کنند که واکسینه شده باشند.

در استرالیا، جوکوویچ حتی ممکن است تا سه سال محروم شود. در این صورت جوکوویچ ممکن است تا پایان بازی نتواند در مسابقات آزاد استرالیا در ملبورن شرکت کند. محرومیت این شرکت در چنین اثر رقابتی در قراردادهای فعلی و همچنین آتی جوکوویچ با اسپانسرها محسوس است.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما