۷ خوراکی که نباید قبل از خواب مصرف شود.

[ad_1]

خوردن برخی غذاها در آخر شب باعث بی خوابی می شود مثلا کرفس حاوی مقدار زیادی آب است و بهتر است شب ها از مصرف آن صرف نظر کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چیزهای زیادی بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد، از ناراحتی های عاطفی گرفته تا بیماری های جسمی مانند دیابت، بیماری کلیوی یا سوزش سر دل.

همه ما می دانیم که کافئین قبل از رفتن به رختخواب برای افرادی که خوب نمی خوابند مضر است. قبل از رفتن به رختخواب نوشیدن قهوه یا چای را متوقف کنید.

آنچه قبل از خواب می خوریم تأثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب ما دارد، اما مطالعات نشان می دهد که بر انتخاب روز بعد تأثیر می گذارد.

یک رژیم غذایی متعادل معمولا برای حفظ یک الگوی خواب سالم ضروری است. برخی از غذاهای سالم و برخی از غذاهای ناسالم ممکن است پشت بی خوابی شما باشند. در اینجا به هفت مورد از آنها اشاره می کنیم:

غذای تند

قبل از خواب غذاهای تند نخورید زیرا این غذاها باعث ناراحتی معده و سوزش سر دل می شوند. هنگام خواب، سوزش سر دل بدتر می شود زیرا اسید معده در مری تجمع می یابد.

با این حال، برخی مطالعات وجود دارد که نشان می دهد فست فود قبل از خواب می تواند باعث افزایش کابوس ها شود. بیدار شدن مکرر در طول شب باعث حذف ساعات حساس در طول شب و تولید احساسات منفی می شود.

فست فود

هضم فست فود و سایر تنقلات چرب برای بدن دشوار است و اغلب باعث سوزش سر دل می شوند. هر چه در رژیم غذایی خود چربی بیشتری داشته باشید، اسید بیشتری در معده خواهید داشت.

بدیهی است که این وضعیت خواب را دشوار می کند. در این شرایط سعی کنید به سمت چپ بدن خود دراز بکشید تا اسید موجود در مری شما کاهش یابد.

شیرین

یک خوراک خوب و شیرین پس از یک روز طولانی مانند یک پاداش کامل است. متأسفانه آخرین کاری که باید قبل از خواب انجام دهید این است که قند خون خود را بالا ببرید.

دیر خوردن شیرینی باعث هوشیاری و افزایش انرژی می شود. از خوردن شکلات قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید زیرا حاوی کافئین و شکر است.

شکلات حاوی ترکیبی به نام توبرومین است که می تواند ضربان قلب را افزایش داده و به رفع بی خوابی کمک کند.

ترش

میوه به طور کلی یک انتخاب سالم است و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که آن را با هر وعده غذایی مصرف کنید. اما مرکبات بسیار اسیدی هستند و می توانند باعث سوزش سر دل یا ناراحتی معده شوند.

مرکبات همچنین قند زیادی دارند و می توانند انرژی زیادی به شما بدهند. میوه هایی که دیر مصرف می شوند مانند انجیر، کشمش، انگور، سیب، کیوی و پاپایا برای شما بهتر از مرکبات هستند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک غذای سالم است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. با این حال، بروکلی سرشار از فیبر است که هضم آن زمان زیادی طول می کشد. تمام سبزیجات له شده هنگام هضم باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا می شوند. نمونه های دیگر عبارتند از کلم بروکسل، کلم و کلم.

گوشت

گوشت به خصوص گوشت قرمز سرشار از پروتئین و چربی است. بنابراین مدت زیادی طول می کشد تا هضم شود و می تواند شما را بیدار نگه دارد.

خوردن گوشت برای شام مشکلی ندارد اما بهتر است بعد از آن چیزی نخورید و کنترل کنید چند شب گوشت می خورید.

در شب، از گوشت های کم چرب مانند بوقلمون، سینه مرغ یا منابع پروتئینی گیاهی مانند ماست و اسفناج استفاده کنید.

کرفس

اگر بی خوابی شما به گونه ای است که شبانه چندین بار برای دستشویی از خواب بیدار می شوید، از خوردن کرفس خودداری کنید. کرفس حاوی مقدار زیادی آب است و بهتر است آن را برای شام بگذارید.

کرفس به راحتی مثانه شما را پر می کند. غذاهایی مانند هندوانه، خیار و کاهو نیز از این نوع غذاها محسوب می شوند.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما