fastescobanner

افزایش قیمت نفت مقامات را مجبور به تشکیل جلسه ای برای بررسی “ثبات سازی بازارهای انرژی” می کند.

[ad_1]

اعتبار …سرگئی پونومارف برای نیویورک تایمز

برلین – تحریم های غرب با هدف مجازات ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل حمله به اوکراین، ضربه بزرگی به شرکت های اروپایی که جت های تجاری را به خطوط هوایی روسیه اجاره می دادند وارد کرد.

اکثر هواپیماهای تجاری که توسط شرکت‌های روسی پرواز می‌کنند، اجاره‌ای هستند که بیش از نیمی از آن‌ها از شرکت‌های خارج از کشور هستند. بیشتر این شرکت‌ها در ایرلند، یکی از اعضای اتحادیه اروپا مستقر هستند که شرکت‌های روسی را از فروش یا اجاره هواپیما به عنوان بخشی از بسته تحریم‌ها منع کرده است.

به گفته اشکا، یک شرکت مشاوره متخصص در صنعت هوانوردی، سرنوشت صدها هواپیما به ارزش 12 میلیارد بلیت در خطر است. او گفت که ساکنان ایرلند به ویژه در معرض خطر قرار دارند و روسیه دارای 4 تا 5 و 5 میلیارد هواپیما است.

دولت ایرلند روز دوشنبه تایید کرد که تحریم‌ها به شرکت‌هایی که هواپیما اجاره می‌کنند تا 28 مارس اجازه می‌دهد تا قراردادهای موجود را فسخ کنند.

اما بازگرداندن هواپیماها آسان نخواهد بود. بازگرداندن هواپیماهای اجاره ای معمولاً سال ها قبل برنامه ریزی می شود. خطوط هوایی در روسیه ممکن است همکاری نکنند یا ممکن است توسط آقای. دولت پوتین در حال ایجاد موانع است. چالش دیگر این است که اروپا و روسیه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای یکدیگر بسته اند.

فیل سیمور، یک شرکت مشاوره هوانوردی با IBA که این سوالات را فهرست می کند، گفت: “تدارکات زیادی وجود دارد. ما در مورد صدها هواپیما صحبت می کنیم که باید پرواز شوند.” آیا آنها توپ بازی خواهند کرد؟ آیا از بالا دستوری مبنی بر عدم همکاری داده خواهد شد؟ آنها گفتند.

AerCap، بزرگترین شرکت لیزینگ هواپیماهای تجاری در جهان، روز دوشنبه اعلام کرد که به طور کامل از محدودیت هایی پیروی می کند که باعث می شود اجاره هواپیما به خطوط هوایی روسیه را متوقف کند.

طبق گزارش IBA، مستقر در دوبلین، AerCap احتمالاً با 152 هواپیما به ارزش حدود 2.5 میلیارد در روسیه و اوکراین، با بیشترین تحریم‌ها مواجه خواهد شد. 9 شرکت لیزینگ مستقر در ایرلند نیز در روسیه هواپیما دارند.

AerCap در پرونده ای به سرمایه گذاران اعلام کرد که توافقاتش با خطوط هوایی روسیه که شامل Aeroflot و Rossiya می شود، طبق وب سایت آن، حدود 5 درصد از ناوگان آن را از نظر ارزش در پایان دسامبر تشکیل می داد.

این شرکت در پایان سال اذعان کرد که انجام تجارت در مکان هایی مانند روسیه ذاتاً خطرناک است. AerCap در آن زمان گفته بود که اگر قراردادها به دلیل تحریم های دولت لغو شود، بازیابی هواپیماها دشوار خواهد بود.

این شرکت در بایگانی اوراق بهادار گفت: «ما ممکن است با موانع و هزینه‌های بالقوه قابل توجه و هزینه‌های بازپس‌گیری مواجه شویم.

کارشناسان هوانوردی می گویند که برای شرکت بزرگی مانند AerCap – که در پایان سال 2021 7575 میلیارد دارایی داشت – این ضررها قابل تحمل است. اما این تحریم‌ها می‌تواند به شرکت‌هایی که ناوگان کوچک‌تر و روابط بیشتری با روسیه دارند، آسیب برساند.

حتی زمانی که شرکت های لیزینگ هواپیما با مشتریان تعاونی کار می کنند، گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه می شوند. به عنوان مثال، ممکن است هواپیما دیگر موتورهایی را که در ابتدا نصب شده بود نداشته باشد، زیرا خطوط هوایی به دلیل تعمیر و نگهداری یا دلایل دیگر، دیگران را جایگزین کرده اند.

او گفت: «این ممکن است برای مستاجران بسیار گران باشد. سیمور گفت. او گفت: “معمولاً قبل از بازگشت هواپیما، باید تغییر شکل داده شود، فضای داخلی آن باید بدون لک باشد، و اسنادی که تاریخچه تعمیر و نگهداری آن و هر گونه مشکلی را مستند می کند.”

پاول اودرسکول، مشاور اشکا گفت، اگر شرکت‌های لیزینگ نتوانند هواپیمای خود را بازسازی کنند، تمام خطرات مربوط به هواپیما را متحمل خواهند شد. با لغو این قرارداد، خطوط هوایی روسیه دیگر نیازی به پرداخت هزینه یا نگهداری هواپیما ندارند.

او گفت: «شرکت هواپیمایی داخلی غیرمسئول است. اودریسکول گفت. “شما واقعا گیر کرده اید. باید فلز را آنجا رها کنید.”

نیرج چوکشی کمک در گزارش گیری از نیویورک، و لیز الدرمن از پاریس

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما