یک سال بعد، آتلانتا هشت نفر را به یاد می آورد که در تیراندازی در آبگرم کشته شدند.

[ad_1]


یک بنای یادبود موقت در خارج از یکی از فضاهایی که در تیراندازی 16 مارس 2021 در ورث، گا، هدف قرار گرفته بود ظاهر می شود.

مایک استوارت / AP


زیرنویس ها را پنهان کنید

تغییر عنوان

مایک استوارت / AP


یک بنای یادبود موقت در خارج از یکی از فضاهایی که در تیراندازی 16 مارس 2021 در ورث، گا، هدف قرار گرفته بود ظاهر می شود.

مایک استوارت / AP

کارگران و اعضای جامعه مردی هشت نفر را به قتل رساند که شش نفر از آنها آسیایی تبار بودند، زیرا آنها برای تکمیل یک سال تیراندازی مرگبار در منطقه آتلانتا در آتلانتا آماده می شدند.

این سالگرد در 16 مارس خواهد بود، اما جشن ها روز شنبه با روز یادبود جامعه آغاز شد. تجمع بزرگی علیه نژادپرستی و خشونت آسیایی روز چهارشنبه در پایتخت جورجیا با نام «سکوت را بشکن» برگزار شد. شهرهای دیگر مانند شیکاگو، نیویورک، هیوستون، سانفرانسیسکو و واشنگتن دی سی نیز میزبان نسخه های خود از رالی خواهند بود.

حدود 200 نفر روز شنبه در یک بنای تاریخی در نزدیکی آتلانتا گرد هم آمدند تا به زنانی که در طول جنگ جهانی دوم توسط ژاپن به بردگی جنسی برده شده بودند، تسلیت گفتند. در این مراسم هنر، موسیقی و شعر به مناسبت روز دوشنبه برگزار شد.

فی نگوین، مدیر اجرایی آسیایی آمریکایی، گفت: “ما می خواستیم روز اصلی، 16 مارس را به عنوان یک روز آرام برای تأمل بگذاریم… ما می خواستیم به خانواده ها جایی بدهیم که تا آنجا که می خواهند غمگین شوند.” عدالت در آتلانتا

لانگ تران، یک صاحب کسب و کار که برای نماینده ایالتی در منطقه کاندید شده و در این رویداد شرکت کرده است، به NPR گفت: «در حال حاضر جو طیف گسترده ای از احساسات را شامل می شود.

“من فکر می کنم برای برخی از مردم آنها مانند “اوه مرد، من نمی توانم باور کنم که یک سال گذشته است.” “مدت زیادی می گذرد، کارهای زیادی انجام شده است. ترن گفت و با این حال فکر می کنید هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

یک سال بعد، حملات به زنان آسیایی آمریکایی هنوز یک نگرانی بزرگ است.

حملات به آمریکایی های آسیایی از زمان شیوع این بیماری افزایش یافته است، به طوری که FBI از افزایش جنایات نفرت ضد آسیایی از سال 2019 گزارش داده است.

Group Stop AAPI Hat از مارس 2020 تا دسامبر 2021 حدود 11000 مورد نفرت علیه آمریکایی های آسیایی را ردیابی کرده است که در سال 2021 بیشتر از سال 2020 رخ داده است.

بیشتر این حوادث زنان آسیایی را هدف قرار داده است.

و یک نظرسنجی اخیر که در اوایل این ماه توسط انجمن ملی زنان آمریکایی آسیایی اقیانوسیه (NAPAWF) منتشر شد، نشان داد که 74 درصد از زنان آسیایی آمریکایی و جزایر اقیانوس آرام در سال گذشته نژادپرستی و/یا تبعیض را تجربه کردند. غریبه ها یا کسی که نمی شناختند.

به‌ویژه برای پاسخ‌دهندگان آسیای شرقی، 51 درصد از زنان گفتند امروز نسبت به زمان شروع همه‌گیری احساس امنیت کمتری دارند.

رهبران API می خواهند فشار عمومی را حفظ کنند.

سانگ یون چویمورو، مدیر اجرایی NAPAWF با استناد به نظرسنجی جدید این سازمان گفت: «شما نمی توانید چنین ارقامی را نادیده بگیرید. ما باید با آن مقابله کنیم.»

“من فکر می کنم باید تعهدی از طرف جامعه و رهبران در قدرت وجود داشته باشد تا منابع زندگی در درازمدت را فراهم کنند … سپس می توانیم در مورد آن صحبت کنیم. مواقعی وجود دارد که یک نفر کشته می شود یا آنجا کشته می شود. سالگرد یک حادثه هولناک است.

Choimorrow افزود که بخشی از مبارزه این هفته این است که آمریکایی های آسیایی آمریکایی پس از یک سال جدایی از مراسم، این هفته را ترک نمی کنند. خشونت علیه AAPI در سال گذشته پس از تیراندازی ادامه داشته است.

او گفت: «از آن زمان ما دیگر زنان آسیایی آمریکایی را کشته‌ایم و این برای من واقعاً دلخراش است.

مرک گارلند، دادستان کل این هفته به NPR گفت که پاسخ به افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه سیاه پوستان، آسیایی ها و یهودیان “در DNA وزارت دادگستری” است.

و سال گذشته، پرزیدنت بایدن قانونی را امضا کرد که هدف آن دسترسی بیشتر به گزارش جرایم ناشی از نفرت و اجازه دادن کمک های بلاعوض به دولت های محلی برای برنامه های واکنش به جنایات ناشی از نفرت بود.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما