محسن رجایی: بودجه هنوز تصویب نشده، می گوید به دلیل تورم است

[ad_1]

معاون رئیس جمهور در خصوص تحولات اقتصادی از اهتمام جدی دولت به جراحی عمیق اقتصادی در بخش های تولیدی و صادراتی خبر داد.

به گزارش تسنیم، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد صادرات اظهار داشت: صادرکنندگان امروز همان مجاهدان دیروز هستند که با خون خود از مرزهای کشور دفاع کردند، صادرکنندگان امروز هم همین خطوط ظریف هستند. ” صادرات منبع اصلی ثروت ملت ایران است. به ویژه در کشور ما، صادرات اثری دوگانه بر اقتصاد کشور دارد و صادرات نقش اساسی در تولید محصولات ملی و سایر ملل از طریق ایران دارد.

وی افزود: کشور ما و تولیدکنندگان ما، اقلیم و نیروی انسانی ما می توانند از تولید داخلی برخوردار شوند و در جهش اقتصادی نقش حیاتی داشته باشند. از سوی دیگر، ایران چهار مسیر مهم در دنیا دارد که حتی اگر تولید داخلی نداشته باشیم، می‌توانیم میلیاردها دلار صادرات مجدد داشته باشیم و وضعیت کشور را بهبود بخشیم. صادرات هم در تولید ملی و هم در تولید ثروت موثر است. ما در حال برنامه ریزی برای جراحی های بزرگ در این دولت هستیم و اولین تجارت را شروع کرده ایم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: حمل و نقل و گمرک برای ما بسیار مهم است، باید بررسی کنیم که بنادر و تجهیزات مختلف کشورمان مانع از صادرات کشور می شود. ما کشوری هستیم که قبل از انقلاب متوقف شدیم و بعد از انقلاب محدودیت های ظالمانه ایجاد کردند و مانع پیشرفت ما شدند.

رضایی گفت: در کنار اصلاحات تجاری، اصلاحات یارانه‌ها و اصلاحات در بخش‌های انرژی و بانکی را آغاز کرده‌ایم و تقویت نظام پولی با اعتبار و مهار نقدینگی لجام گسیخته در دستور کار است که اکثر این موارد را آغاز کرده‌ایم یا به زودی شروع خواهیم کرد. . ما انجام می دهیم اصلاحات عمیق نیازمند عزم ملی است. امروزه در کشور ما محدودیت های داخلی بیش از تحریم های خارجی مانع تولید و تجارت خارجی می شود. مثلاً در گمرکات استاندار و محیط زیست، غذا و دارو و دامپزشکی هر کدام یک نمونه می گیرند و می گیرند و کشتی حامل آن را خیلی معطل می کنند. اینها می توانند انباشته شوند، که شما، بازیگران مالی به آن نیاز دارید. به ما اطلاع دهید

وی افزود: موضوع دوم تحریم های خارجی است، ایران به طور جدی خواستار رفع تحریم های خارجی است، عده ای نگویند این دولت نمی خواهد تحریم ها را بردارد، اتفاقاً ما با تمام توان به این موضوع نگاه می کنیم. می تواند به دنیای باز برسد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: برخی می گویند بودجه هایی که هنوز تصویب نشده است تورم را دامن می زند، ما تمام تلاش خود را کردیم که در بودجه به نفع تولیدکنندگان باشد به عنوان مثال برای تسهیل صادرات به تولیدکنندگان وام با سود پایین می دهیم. ” بنابراین حمایت از صادرکنندگان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه کشور با تنگنای عظیم نقدینگی مواجه است، بیان کرد: در چنین اقتصاد رکودی نقدینگی کمیاب است و البته حمایت مالی از صادرات بسیار حیاتی است. ما به طور جدی در حال بررسی یک شبه برای جلوگیری از قوانین اضافی و دستورالعمل های اضافی هستیم که یک شبه تصویب شده است. مقررات اعلام شده تا کنون در سال آینده کاملتر خواهد شد.

وی گفت: این دولت در تلاش است تا ستاد مالی دولت تمام تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد را جمع بندی کند و یکپارچگی تصمیمات را در دستور کار قرار دهد.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما