fastescobanner

آقای کارلسون؛ قول رویارویی با یک نابغه در فینال جام جهانی

[ad_1]

به گزارش “ورژش سه” از مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در لایتنینگ ورشو لهستان، دور پایانی این رقابت های تند و سریع شاهد اتفاقاتی بود که باور آن برای شطرنج دوستان واقعی این رشته سخت است.

مگنوس کارلسن، قهرمان بسیاری از تورنمنت های شطرنج جهان، پس از اینکه علیرضا فیروزا، استعداد شطرنج ایرانی، رکورد خود را در رسیدن به سطح بیش از 2800 از دست داد و شش ماه رکورد خود را کاهش داد، در ادامه مسابقات حاضر به شکستن رکورد خود نشد. جهان شطرنج در دور پایانی مسابقات مغلوب فیروزا شد، اما او فرصتی برای رسیدن به تیبریا (دو امتیاز برتر و مساوی در جدول دو مسابقه برای تعیین قهرمان با دو مهره رنگی متفاوت) و فیروزا در برابر فیروزا پیدا نکرد. آرونیان می‌توانست به مدال برنز و تنها با امتیاز کم جواز کسب کند و نتوانست جوانترین قهرمان شطرنج برقی جهان شود و نتوانست رکورد کارلسون را بشکند. هوش ماوراء طبیعی او تا سن 18 سالگی دو عنوان سریع ترین دونده و سومین دونده قدرت جهان را به دست آورده است.

فیروزا که فصل گذشته در مسابقات سریعترین قهرمانی جهان نایب قهرمان شد، پس از بیستم شدن در مسابقه سریع و قدرت، شروع خوبی داشت و کارلسون و مقصودلو را در آخرین دور موتور خود شکست داد. تیبرک این عنوان را به دست آورد. این مسابقه بر بداخلاقی کارلسون غلبه کرد تا انگیزه او برای رسیدن به فینال جام جهانی افزایش یابد و کارلسون بیش از هر زمان دیگری تاج و تخت جام جهانی را تصاحب کرد.

کارلسون مدت کوتاهی پس از بازی مقابل واچه لاگرو، تا حدی توییت کرد: البته هیچ شطرنج دوستی دوست نداشت علیرضا را در پلی آف ببیند و برای دودا و وشیح آرزوی موفقیت کرد.

اتفاقی که مطمئنا در دنیای شطرنج تاثیر بسزایی خواهد داشت و ترس از فیروزا را به کارلسون نشان می دهد و این موضوع برای او بسیار مهم بوده تا علیرضا رکوردش را نزند. کارلسون که چند روز پیش در مصاحبه با روزنامه مارکا گفته بود فیروزا تنها انگیزه دفاع از عنوان قهرمانی جهان است که در طول این سال ها چندین بار از آن دفاع کرده است، حالا باید منتظر حضور علیرضایی باشد که اجازه پیوستن به او را دارد. آنها هشت نفر. میزبان فینال جام جهانی مقابل کارلسون پیروز شد تا پاسخ روشنی از نابغه دنیای شطرنج امروز ببیند. پاسخ ممکن است به قیمت از دست دادن قهرمانی جهان باشد.

رقابت دو نماینده کشورمان با کسب مقام 28 و احسان قائم مقامی 63 به پایان رسید.

در دیدارهای تیبریوس و شیه لاگرو، مرد فرانسوی با غلبه بر نماینده میزبان دودا، عنوان قهرمانی را به دست آورد، هرچند هدیه کارلسون در دور پایانی مسابقات، موقعیت او را خوشایند نخواهد کرد.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما