[ad_1]
در رفتن اندی کسلر، سرمایه گذار و تاجر آمریکایی؛ او یک ستون دائمی در وال استریت ژورنال دارد. کسلر به مدت 20 سال به عنوان یک تحلیلگر پژوهشی در زمینه بانکداری، سرمایه گذاری خطرپذیر و مدیریت صندوق های تامینی کار کرده است. او برای وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، فوربس و لس آنجلس تایمز نوشته است. در سال 2019، او جایزه جرالد لوب را برای ستون هایش در وال استریت ژورنال دریافت کرد.
آیا برای یک دنیای مجازی سه بعدی با قابلیت اجتماعی شدن آسان آماده اید؟ تلاش فیسبوک برای دستیابی به این رویا “متاورز” نامیده می شود و به عنوان پلتفرم بعدی گامی جسورانه است، اگرچه تغییر موتور خودرو در سرعت 160 کیلومتر در ساعت دشوار خواهد بود. اپل را بررسی کنید، که از رایانه شخصی به iPad و iPhone تبدیل شده است.
فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت توضیح داد: “ما رویای این را داریم که در کنار افرادی باشیم که از آنها مراقبت می کنیم.” او همچنین قول تجربه های روزانه و همه جانبه در متاورس را داد.
این ایده قبلاً آزمایش شده است. فضای مجازی به نام “زندگی دوم” در سال 2003 راه اندازی شد که در آن می توانید دارایی ها و لباس های دیجیتال را با پول واقعی خریداری کنید و آنها را با آواتارهای دیگر مبادله کنید.
Second Life دنیای مجازی است که در آن کاربران کامپیوتر می توانند یک شخصیت مجازی بسازند و زندگی مجازی را تجربه کنند. این بازی در سال 2003 توسط آزمایشگاه Linden مستقر در سانفرانسیسکو ساخته شد. برای اجرای این بازی کاربران باید در سایت Second Life عضویت داشته باشند و یک تصویر الکترونیکی یا کارتونی به نام «آواتار» بسازند.
برخی افراد آواتارهایی مانند روح واقعی خود می سازند و برخی آنها را کاملاً متفاوت از روح واقعی خود می کنند. مثلا حیوانات با جنس های مختلف و حتی تخیلی و افسانه ای. هنگامی که آواتار خود را ایجاد کردید، به ساکنان این سرزمین مجازی خواهید پیوست و می توانید در تعاملات آنها شرکت کنید. از برخی جهات، این جهان مانند دنیای واقعی است، با خیابان ها و مغازه هایی که آواتار شما می تواند در آنها پرسه بزند.
Metavars انتقال رابط دیگری را پیشنهاد می کند. مانیتورهای متنی سبز و کهربایی جای خود را به رابط کاربری گرافیکی اپل و ویندوز می دهند و استفاده از رایانه ها را بسیار آسان تر می کنند. سپس مودم های کند ما را به اینترنت متصل کردند و از رابطه صفحه جستجوی خشک و خنثی یاهو و گوگل استفاده کردیم.
در نهایت گرافیک های جدید به طور مخفیانه به دست آمد، به خصوص از وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، و ظهور گوشی های هوشمند مجهز به دوربین که بسیاری از اشکالات عکس را ایجاد کردند. سپس ویدیو اضافه شد که امسال با تماسهای «تیک تاک» و «زوم» به اوج خود رسید. هر بار تکرار رابط به این معنی است که فرد زمان کمتری را برای پیمایش رایانه و زمان بیشتری را برای استفاده از انرژی آن صرف می کند.
متاور را به عنوان تغییر دیگری در دیدگاه در نظر بگیرید. بازی های ویدیویی اکنون دنیایی سه بعدی دارند، جهشی بزرگ از تتریس دو بعدی. بازی Fortnight Developer Epic Games بیش از 350 میلیون کاربر ثبت نام کرده است. Roblox بیش از 160 میلیون کاربر فعال برای گیمرهای جوان دارد. گوشی های هوشمند هزاران بازی سه بعدی دارند. تخمین زده می شود که روزانه 2.5 میلیارد نفر با ارزش بازار 150 میلیارد دلار بازی های ویدیویی انجام می دهند.
هیچ کس کتابچه راهنمای بازی های ویدیویی را نمی خواند و با انجام این کار بازیکنان یاد می گیرند که چگونه بازی کنند. همه نسلها یاد گرفتهاند که چگونه با انجام بازیهای ویدیویی با رایانهها تعامل داشته باشند، حتی اگر به معنای واقعی کلمه به یکدیگر شلیک کنند!
در سال 2014، فیسبوک 3 میلیارد دلار به سازنده هدست واقعیت مجازی Oculus پرداخت و انتظار میرود میلیاردها دلار دیگر سرازیر شود. فیس بوک پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی Horizon Worlds را در دستور کار قرار داده است، بستری که افراد می توانند با یکدیگر ملاقات و تعامل داشته باشند و شاید در نهایت با یکدیگر تجارت کنند. بازارهای بالقوه برای تناسب اندام و تمرین بسیار زیاد است.
از زمانی که Tech Pioneer Jeroen Lenier کار خود را در اواخر دهه 1980 شروع کرد، با یک نمونه اولیه واقعیت مجازی بازی کردم. من یک Oculus Rift در سال 2012 و یک کیت برای Google Glass در سال 2013 خریدم. در سال 2019، من سعی کردم از عینک های واقعیت مصنوعی Magic Leap استفاده کنم که فوتون ها را مستقیماً به شبکیه چشم می فرستند تا اشیاء سه بعدی را در دنیای واقعی نشان دهند.
اکنون من یک Oculus Quest 2 با قیمت 299 دلار دارم که شبیه یک جفت عینک اسکی مات است. من به معنای واقعی کلمه ایستگاه فضایی بین المللی و قطب جنوب را کاوش کرده ام. در زندگی واقعی، میتوانم سوار هر قطار هوایی شوم، اما در عرض یک ساعت پس از استفاده از Oculus، حالت تهوع به من دست داد. نگاه کردن به صفحه نمایش در فاصله 2.5 سانتی متری از کره چشم ضروری است. هشدار: مردی را می شناسم که پس از افتادن روی اثاثیه اتاق پذیرایی اش در بیمارستان بستری شد!
ما اکنون در مراحل اولیه هستیم، اما سرعت پیشرفت فناوری هرگز نباید دست کم گرفته شود، در حالی که بازار بزرگ کاهش هزینه وجود دارد. چگونه همه چیز پرداخت خواهد شد؟ تبلیغات. زاکربرگ گفت که تبلیغات احتمالاً بخش مهمی از متافارزها هستند.
بسیاری از مشکلات دنیای واقعی به این دنیای جدید منتقل خواهند شد. یک آزمایشکننده اولیه فیسبوک Horizon Worlds چند هفته پیش در پستی اعلام کرد که آواتار او توسط آواتار دیگری مورد حمله قرار گرفته است. من با هر گونه آزار جنسی مخالفم و اشاره می کنم که برای تعیین قوانین و مرزهای متاستاز باید کارهای زیادی انجام شود.
در نهایت، آیا قرار است شاهد آثار هنری مجازی و توکن های غیر قابل تعویضی باشیم که بر روی دیوارهای مجازی نصب شده اند؟ طرفداران تناسب اندام مجازی چطور؟ آیا توسعه دهندگان املاک و مستغلات دنیای مجازی می خرند؟ همه اینها ممکن است محقق شود، اما من تضمین می کنم که متاور، مانند تمام فناوری های جدید، بسیار متفاوت از آنچه امروز می توانیم تصور کنیم، خواهد بود.
منبع: وال استریت ژورنال
[ad_2]