fastescobanner

امکان تغییر در روش تعیین حداقل دستمزد; آیا «دستمزد منطقه ای» در راه است؟

[ad_1]

در رفتن کارگران معتقدند دستمزدهای منطقه ای یا اتحادیه در کشورهای توسعه یافته تعیین می شود که مشکلی برای پرداخت حداقل دستمزد وجود ندارد. از سوی دیگر، منطقه ای شدن دستمزدها نیازمند الزامات و پیش شرط هایی از جمله اصلاحات بانکی و قانونی است.

به گفته فرارو، هر ساله زمانی که صحبت از تعیین دستمزد می شود، صحبت از «دستمزد منطقه ای» می شود، اما این طرح همچنان به تعویق می افتد. مخالفان این طرح معتقدند که دستمزدهای منطقه ای مهاجرت به شهرهای کوچکتر را افزایش می دهد و موافقان این طرح می گویند در صورتی که دستمزدهای منطقه ای کمتر از دستمزد کشوری و اشتغال در شهرهای کوچکتر نباشد، این طرح موفق خواهد بود.فرصت ها و سایر زیرساخت های اقتصادی فراهم شود. .

داستان با تعیین دستمزد بر اساس موقعیت جغرافیایی محل سکونت شروع می شود، زیرا هر چه شهرها بزرگتر باشند، هزینه زندگی در این مکان ها نیز بیشتر می شود. یکی از معیارهای تعیین افزایش حقوق، قیمت سبد خانوار است. برخی معتقد بودند که قیمت سبد خانوار در نقاط مختلف کشور یکسان نیست و دستمزدها باید بر اساس منطقه تعیین شود.

امکان تغییر در روش تعیین حداقل دستمزد;  چی شرایط تعیین دستمزد منطقه چیست؟
کشاورزان توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار و نماینده کارگران در شورای عالی کار گفتگو در رفتن وی با اشاره به اینکه نمایندگان کارگران در شورای عالی کار خواهان تعیین حداقل دستمزد به صورت منطقه ای هستند، گفت: اگر دستمزد بر اساس منطقه جغرافیایی یا مشاغل و طبقات مختلف تعیین شود، بنابراین میزان دستمزد بر اساس آن تعیین می شود. قطعاً بیشتر از حداقل دستمزد.» که در سطح جهانی و جهانی تعیین می شود.

وی افزود: تعیین دستمزد بر اساس محدوده جغرافیایی نیازمند زیرساخت های متفاوتی است که در حال حاضر وجود ندارد، بنابراین حداقل دستمزد در سطح جهانی تعیین می شود، در حالی که قبل از انقلاب تجربه تعیین دستمزد بر اساس منطقه و بر اساس آن وجود داشته است. ندیدم.

توفیقی گفت: نوع متراژ این کار و نوع کارگاه های این مناطق، قدرت خرید مردم منطقه، قیمت تمام شده کالا و خدمات در منطقه، گسترش و پراکندگی جمعیت بر اساس سبد معیشت است. نیاز به تعیین مشاغل مختلف و اطلاعات مشابه. چنین اطلاعاتی در دسترس نیست.

عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه در سال 1401 امکان تعیین دستمزد به صورت منطقه ای وجود داشت، افزود: اگر دولت و وزارت کار بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری و در اختیار شورای عالی کار قرار دهند. سبد معوقه هر منطقه را می توان به صورت جداگانه محاسبه کرد و بر این اساس می توان دستمزد را به صورت منطقه ای یا بر اساس طبقات مختلف تعیین کرد.

وی افزود: مسلم است که با توجه به افزایش تورم مواد غذایی و یا سایر قیمت ها در نقاط مختلف کشور، نرخ ثابت بالاتر از حداقل دستمزد تعیین شده در سطح جهانی است. با این حال، همیشه این تصور غلط وجود داشته است که حداقل دستمزد در منطقه بسیار کمتر از حداقل دستمزد سالانه و توافق شده جهانی است، در صورتی که این درست نیست و بالعکس.

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار با مثالی توضیح داد: اگر مثلا حداقل دستمزد را چهار میلیون تومان در سال فرض کنیم، معدنچیانی که در معادن دور از پایتخت کار می کنند، کار و در سختی کار می کنند. قطعاً بیش از حداقل دستمزد تعیین شده دریافت خواهند کرد، زیرا کار آنها نسبت به سایر مشاغل دشوارتر است و دسترسی به ایمنی و شرایط مساعد زندگی در منطقه وجود ندارد و سطح آن نیز در دسترس نیست، بنابراین تعیین دستمزد بستگی به منطقه ای از شرایط آن، منطقه و اشتغال آن، که ممکن است بسیار بالاتر از حداقل دستمزد تعیین شده سالانه باشد.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما