fastescobanner

روش صحیح تنفس؛ ضمیر ناخودآگاه مهم است!

[ad_1]

این گزارش به بررسی اتفاقاتی می پردازد که در طول تنفس در بدن رخ می دهد. این گزارش همچنین نکات و تمرین هایی را برای بهبود عملکرد تنفسی ارائه می دهد.

به گزارش مدیکال نیوز امروز؛ این نکات برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و همچنین افراد سالم مناسب است.

در طول تنفس چه فرآیندهایی در بدن اتفاق می افتد؟

تنفس یا استنشاق یک فرآیند پیچیده تبادل هوا است که شامل اعضای بدن است که در زیر توضیح داده شده است.

ریه هاریه ها یک جفت اندام اسفنجی شکل هستند که در دو طرف قفسه سینه قرار دارند. ریه ها در طول تنفس منبسط می شوند (زمانی که فرد هوا را به داخل ریه های خود استنشاق می کند) و در طول تنفس منقبض می شود (یعنی زمانی که فرد هوا را از ریه ها خارج می کند).

هر ریه توسط یک غشای نازک به نام ریه احاطه شده است که از ریه ها محافظت می کند و به آنها اجازه می دهد در هنگام تنفس به جلو و عقب حرکت کنند.

سوراخ: دیافراگم ماهیچه ای نازک است که در زیر ریه ها و بالای حفره شکمی قرار دارد. حرکت دیافراگم به بالا و پایین به ریه ها کمک می کند تا منقبض و منبسط شوند.

تماشای عضلات: ماهیچه های بینایی ماهیچه هایی در دنده ها هستند. این ماهیچه ها با انبساط و انقباض قفسه سینه به تنفس کمک می کنند.

برای اینکه فرد بتواند نفس بکشد، ریه ها، دیافراگم و عضلات بین دنده ای باید با هم کار کنند.

برای انجام عمل دم، دیافراگم منقبض شده و به پایین می لغزد. این کار فضای قفسه سینه را افزایش می دهد و ریه ها را منبسط می کند و هوا را پر می کند.

برای بازدم، دیافراگم شل می شود و قفسه سینه فشرده می شود. این باعث انقباض ریه ها و دفع هوا می شود.

راه صحیح نفس کشیدن چیست؟

تنفس صحیح؛  ضمیر ناخودآگاه که مهم است

اگرچه تنفس یک فرآیند طبیعی است، اما باید بدانید که راه‌های درست و غلطی برای تنفس وجود دارد. انجمن ریه آمریکا آن را توصیه می کند زیرا در مورد چگونگی تنفس صحیح است.

از بینی استفاده کنید

تنفس از طریق بینی تنفس را کاهش می دهد و به ریه ها اجازه می دهد کارآمدتر عمل کنند. همچنین جذب اکسید نیتریک را تسهیل می کند که به بدن در حمل اکسیژن کمک می کند.

استنشاق های بینی می توانند سموم و آلرژن های موجود در هوا را از بینی فیلتر کرده و از ورود آنها به بدن جلوگیری کنند. همچنین هوای سرد را گرم می کند و هوای خشک را مرطوب می کند.

با این حال، تنفس از طریق دهان نیز گاهی ضروری است، به خصوص در هنگام ورزش یا احتقان سینوسی.

از شکم استفاده کنید

موثرترین راه برای تنفس، بیرون راندن هوا به داخل شکم است. با انقباض دیافراگم، شکم منبسط می شود تا ریه ها پر از هوا شود. “تنفس شکمی” موثر است زیرا ریه ها را به سمت پایین می کشد و به سینه فشار منفی وارد می کند. این کار ریه ها را پر از هوا می کند.

نکاتی برای تنفس سالم و سلامت ریه

فکر کردن به نحوه تنفس، حفظ سبک زندگی سالم و کنترل کیفیت هوا از جمله مواردی است که به ریه ها برای تنفس و سالم ماندن کمک می کند.

زیاد به نحوه صحیح نفس کشیدن فکر نکنید

در حالی که دانستن نحوه تنفس صحیح مفید است، مهم است که زیاد در مورد آن فکر نکنید. تفکر بیش از حد در مورد چگونگی تنفس صحیح می تواند در برخی افراد باعث اضطراب و تنگی نفس شود.

لازم به ذکر است که تنفس طبیعی فرآیندی است که به دقت تنظیم شده است و نیازی به توجه آگاهانه ندارد.

ریه ها و کلیه ها با هم pH خون را در سطح محدودی نگه می دارند تا بدن بتواند به درستی عمل کند. گیرنده های بدن PH خون و اکسیژن را تنظیم می کنند.

این گیرنده‌ها سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستند و تکانه‌های عصبی را ارسال می‌کنند که به بدن می‌گوید چقدر و چقدر عمیق نفس بکشد.

سبک زندگی سالم را حفظ کنید

یک سبک زندگی سالم می تواند به تقویت تنفس کمک کند. برای حفظ یک سبک زندگی سالم، ورزش منظم، حفظ وزن متوسط، ترک سیگار و پرهیز از وعده های غذایی زیاد توصیه می شود.

ورزش منظم به تقویت ظرفیت ریه ها کمک می کند، میزان اکسیژنی که فرد در هر نفس جذب می کند. همچنین خوردن مقادیر زیاد غذا می تواند باعث تورم شود.

هنگامی که لگن متورم می شود، به دیافراگم فشار وارد می کند و از بالا و پایین رفتن موثر اندام جلوگیری می کند. این باعث مشکل در تنفس می شود.

مراقبت از وزن متوسط: اضافه وزن خطر مشکلات تنفسی مانند آپنه انسدادی خواب را افزایش می دهد. افراد می توانند با حفظ وزن متوسط ​​این خطر را کاهش دهند.

ترک سیگار: ریه ها حاوی کیسه های هوایی به نام “آلوئول های تنفسی” هستند که مسئول تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین رگ های خونی ریوی و مویرگی هستند.

سیگار به این کیسه های هوا آسیب می رساند و کارایی آنها را کاهش می دهد.

پایش کیفیت هوا

تنفس صحیح؛  ضمیر ناخودآگاه که مهم است

مردم کیفیت هوای محل سکونت و محل کار خود را کنترل می کنند. آنها می توانند از این اطلاعات برای تعامل با آلاینده ها و آلرژن های کمتری که بر تنفس تأثیر می گذارند استفاده کنند.

همچنین در صورت امکان از مناطقی که ترافیک سنگین دارند خودداری کنید و همیشه قبل از ورزش در خارج از منزل کیفیت هوای بیرون را کنترل کنید.

نکاتی برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند

افراد مبتلا به مشکلات تنفسی، مانند آسم و بیماری انسداد مزمن ریه، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای محافظت از تنفس و سلامت ریه خود انجام دهند.

هیدراته بمانید: نوشیدن آب زیاد به مرطوب شدن گلو و دهان با هوایی که تنفس می کنند کمک می کند. هوای مرطوب خطر تحریک راه های هوایی را کاهش می دهد.

حذف منابع آلودگی هوا در خانه و محل کار: مردم باید مطمئن شوند که محیط زندگی و کارشان تمیز، مطبوع و عاری از گرد و غبار است. حذف منابع آلودگی هوا در خانه و محل کار از سوختگی راه های هوایی جلوگیری می کند.

استفاده از تجهیزات حفاظتی در محل کار: افراد باید در محیطی کار کنند که در معرض گرد و غبار، مواد شیمیایی یا بخار باشد. این افراد برای جلوگیری از استنشاق این مواد مزاحم باید از ماسک استفاده کنند.

دریافت واکسن آنفولانزا یا ذات الریه: این واکسن به محافظت از افراد مبتلا به مشکلات تنفسی کمک می کند.

ورزش راحت: تمرین‌های تنفسی و سایر تکنیک‌های آرامش‌بخشی می‌توانند به فرد کمک کنند آرام بماند و از شیدایی عمیق و عمیق که می‌تواند منجر به تهویه بیش از حد شود، جلوگیری کند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما