آبریزش بینی در کودکان آیا باید آنتی بیوتیک مصرف کنیم؟!

[ad_1]

آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس هایی که باعث سرماخوردگی یا آبریزش بینی می شوند (خواه ترشحات بینی غلیظ، زرد یا سبز) عمل نمی کنند.

به گزارش ایسنا، آبریزش بینی جزء طبیعی سرماخوردگی است. پزشک یا دایه شما ممکن است داروی دیگری تجویز کند یا به شما در درمان علائمی مانند تب و سرفه کمک کند.

علت آبریزش بینی در سرما چیست؟

هنگامی که ویروس آنفولانزا بینی و سینوس ها را آلوده می کند، بینی مخاط شفاف تولید می کند. این به خروج ویروس از بینی و سینوس ها کمک می کند. پس از دو یا سه روز سیستم ایمنی بدن مبارزه می کند و مخاط سفید یا زرد می شود. در طی بهبودی، باکتری هایی که به طور معمول در بینی زندگی می کنند دوباره رشد می کنند و مخاط سبز می شود. این طبیعی است و به این معنی نیست که کودک به آنتی بیوتیک نیاز دارد.

چرا از آنتی بیوتیک برای عفونت های ویروسی و سرماخوردگی استفاده نمی کنید؟

زمانی که آنتی بیوتیک ها مورد نیاز نباشند، کمکی نمی کنند و می توانند باعث آسیب شوند. مصرف آنتی بیوتیک باعث ایجاد مقاومت می شود. مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می دهد که باکتری ها توانایی تجزیه داروهایی را که برای از بین بردن آنها طراحی شده اند را به دست آورند. هر زمان از آنتی بیوتیک ها استفاده شود، می تواند عوارض جانبی ایجاد کند و منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شود. عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها می تواند شامل بثورات پوستی، سرگیجه، مشکلات گوارشی و عفونت های قارچی باشد.

چگونه می توانم به بهبودی فرزندم کمک کنم؟

با توجه به سازمان غذا و داروی آمریکا، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید تا در مورد درمان مناسب برای فرزندتان راهنمایی شود. به طور کلی به این نکات توجه کنید:

مطمئن شوید که کودک شما استراحت کرده و مایعات زیادی می‌نوشد.

از یک مرطوب کننده هوا مانند بخارشوی خنک استفاده کنید.

از اسپری ها یا قطره های بینی سالین معمولی استفاده کنید.

برای کودکان خردسال، از پودر نرم برای تمیز کردن مخاط بینی استفاده کنید.

کودکان بزرگتر می توانند بخار را از کاسه آب گرم دریافت کنند.

برای کودکان بالای یک سال از عسل برای تسکین سرفه استفاده کنید.

از پزشک یا داروساز خود در مورد داروهای بدون نسخه ای که می توانند به بهبودی کودک شما کمک کنند، بپرسید.

همیشه طبق دستور از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. به یاد داشته باشید، داروهای بدون نسخه می توانند به طور موقت علائم را تسکین دهند، اما بیماری فرزند شما را درمان نمی کنند.

استفاده صحیح از آنتی بیوتیک ها می تواند به مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی کمک کند و اطمینان حاصل کند که آنتی بیوتیک های لازم برای نسل های آینده در دسترس است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما