آمیکرون چه تاثیری روی شما خواهد گذاشت؟

[ad_1]

شواهد به دست آمده از آفریقای جنوبی نشان داده است که نوع جدیدی از کوید به نام آمیکرون، خفیف‌تر از سایر انواع ویروس است. به نظر می رسد که به طور قابل توجهی خفیف تر از انواع دیگر ویروس های Quid در حداقل سه حوزه است:

1- بستری شدن کمتر

احتمال کمتری وجود دارد که فرد مبتلا به آمیکرون نسبت به فردی که به نوع قبلی کووید آلوده شده است به درمان بیمارستانی نیاز داشته باشد.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل بیمار در هیوستون نشان داد که یک سوم بیماران مبتلا به آمیکرون در مقایسه با بیماران مبتلا به سویه دلتا به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند. در بریتانیا، تنها نیمی از مبتلایان به آمیکون به مراقبت های بیمارستانی نیاز داشتند. این الگو در کانادا نیز مشابه است.

با این حال، نرخ بستری شدن در بیمارستان در ایالات متحده در حال افزایش است زیرا آمیکرون آنقدر مسری است که باعث افزایش انفجاری در موارد شده است و بسیاری از بیمارستان ها با کمبود تخت و کارمند مواجه هستند. بزرگترین مشکل این است که بیمارستان های تحت فشار نمی توانند مراقبت های ساده اما ضروری را به بیماران مبتلا به کووید یا سایر عوامل استرس زا و انواع مختلف ارائه دهند و می توانند منجر به مرگ برخی افراد شوند. به همین دلیل است که بسیاری از اپیدمیولوژیست ها هنوز از مردم می خواهند تا در طول موج آمیکرون که انتظار می رود حداقل تا چند هفته آینده در ایالات متحده ادامه یابد، اقداماتی برای کاهش شیوع کوید انجام دهند.

2- بستری خفیف

آمیکرون نه تنها افراد نیازمند بستری را کاهش می دهد، بلکه افرادی که نیاز به مراقبت های بیمارستانی دارند نیز به طور متوسط ​​علائم خفیف تری نسبت به کسانی که در گذشته بستری شده اند دارند. به نظر می رسد دلیل مهم این است که آمیکرون مانند سویه کووید قبلی به ریه ها حمله نمی کند. در عوض، آمیکرون بر روی بینی و گلو تمرکز می کند و باعث می شود بیماران کمتر دچار مشکل تنفسی یا نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی شوند.

اکثر بیمارانی که آزمایش آمیکرون آنها مثبت است مرخص می شوند و نیازی به بستری شدن ندارند. در لندن، با وجود افزایش موارد، تعداد بیمارانی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند، در هفته‌های اخیر ثابت مانده است.

3- وضعیت مرگ و میر چگونه است؟

بسیاری از کارشناسان می گویند که تعداد مرگ و میر ناشی از کووید در ایالات متحده در هفته های آینده افزایش می یابد و می تواند علت میلیون ها بزرگسال غیر ایمن و واکسینه نشده باشد. با این حال، بعید است که تعداد تلفات به اندازه تابستان گذشته که موج دلتا آغاز شد، افزایش یابد. پزشکان توصیه می کنند که شهروندان علاوه بر دوزهای تقویت کننده واکسن، از ماسک های KN95 یا N95 استفاده کنند و دولت ها را تشویق به اجباری کردن واکسیناسیون کنند.

در مورد افراد مسن یا نقص ایمنی در معرض خطر ابتلا به کووید، حتی اگر واکسینه شده باشند، چطور؟

افرادی که دچار نقص ایمنی شدید هستند، مانند آنهایی که اعضای بدنشان پیوند زده شده یا تحت درمان سرطان هستند، باید بیشتر مراقب باشند. از سوی دیگر، برای افراد مسن سالم، داده ها دلگرم کننده است. قبل از آمیکرون، یک فرد 75 ساله واکسینه شده مبتلا به کوویدوز در معرض خطر مرگ یک نفر از 200 قرار داشت و خطر مرگ بر اثر آنفولانزا یکسان بود. با این حال، به نظر می رسد سالمندانی که با آمیکرون واکسینه شده اند در معرض خطر بسیار کمتری نسبت به آنفولانزای سالانه و فصلی هستند. علائم خفیف و خفیف آمیگدال به این معنی است که یک خطر کلی برای سلامتی فرد وجود دارد.

منبع: نیویورک تایمز

ترجمه: فرارو

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما