(ویدئو) یک ربات انسان نما که از دسترسی دیگران به حریم خصوصی خود جلوگیری می کند

[ad_1]

در رفتن پیشرفته ترین ربات انسانی جهان در آزمایشگاهی در بریتانیا رونمایی شد. این ربات به نام Ameka دارای حرکات و حالت های صورت است.

به گزارش فرارو، در جدیدترین ویدیوی به اشتراک گذاشته شده توسط این ربات، ربات با فشار دادن بینی خود عصبانی می شود. این ربات که شباهت عجیبی به فیلم «من ربات هستم» با فشردن دماغش عصبانی می شود. در ویدئوی منتشر شده، یک محقق انگشت خود را روی آماکا و نزدیک آن قرار می دهد تا زمانی که ربات دست او را گرفته و به صورتش نزدیک می کند.

Engineered Arts در وب سایت خود می گوید: “Amka یک پلت فرم ربات انسان نما کامل برای تعامل انسان و ربات خواهد بود که به طور خاص به عنوان پلت فرمی برای توسعه فناوری رباتیک آینده طراحی شده است. ما بر ارائه فناوری نوآورانه، قابل اعتماد، مدولار و توسعه آن تمرکز می کنیم.” انجام آن آسان است، ما تمرکز می کنیم.”

ربات انسان نما هنگام ورود به حریم خصوصی دست محقق را می گیرد // ویرایش
Engineered Arts در سال 2005 تاسیس شد و اولین ربات تولید شده توسط این شرکت “Thespian” نام داشت که یک ربات مکانیکی برای اجرای روی صحنه بود. آخرین فناوری تولید شده توسط این شرکت، رباتی است که با ورود یک جسم به «فضای شخصی» خود واکنش نشان می دهد. پس از تماشای ویدیوی منتشر شده، کاربران از واقعی بودن این ربات شگفت زده می شوند.

ربات انسان نما هنگام ورود به حریم خصوصی دست محقق را می گیرد // ویرایش

100,000,000 برای استفاده از چهره خود برای طراحی ربات بدهید

این شرکت فناوری 150000 دلار به شرکت پرداخت می کند که به شرکت اجازه می دهد از آن برای قرار دادن چهره خود روی ربات استفاده کند. ایده قرض دادن صورت خود به یک ربات برای استفاده شبیه به داستان یک قسمت از Black Mirror است. سازنده ربات Promobot به دنبال چهره ای برای ربات انسان نما بعدی خود است که از سال 2023 در هتل ها، مراکز خرید و فرودگاه ها استفاده می شود. این شرکت 150000 (200000 دلار) به یک داوطلب شجاع می پردازد که باید به آنها حق استفاده دائمی از صورت خود را برای استفاده از ربات بدهد.

یکی از کاربران نوشت: «تعجب آور است که چگونه چیزهای کوچکی مانند یک چشم به هم زدن و منحنی های ظریف او را شبیه به یک انسان زنده واقعی می کند». به صورت ماژولار و مقیاس پذیر طراحی شده و قابلیت راه رفتن روی آن را نیز اضافه می کند. این ربات
Engineered Arts همچنین در حال ساخت یک سر رباتیک به نام Adran است که دارای 22 محرک سفارشی است که به ربات اجازه می دهد چشم و دهان خود را مانند یک انسان حرکت دهد.

آدران هنرهای مهندسی شده را به عنوان “Mesmer” توصیف می کند، سیستمی برای ایجاد ربات های انسانی واقعی که قدرتمند، زیبا و مقرون به صرفه هستند. به گفته این شرکت انگلیسی، ربات‌های مسمر می‌توانند طیف وسیعی از احساسات انسانی را به نمایش بگذارند و می‌توانند مانند هر انسانی باشند. این ربات از اسکن سه بعدی افراد واقعی طراحی و ساخته شده است و به ما امکان تقلید دقیق از ساختار استخوان، ساختار پوست و وضعیت بدن انسان را می دهد.

این ربات آمریکایی از ایده ربات انسان نما سوفیا پیروی می کند که در سال 2016 ظاهر شد و یک سر انسان فوق العاده باهوش با چهره ای واقع بینانه بود که می توانست چشمک بزند، ببیند و به پهلو صحبت کند. این ربات انسان نما که توسط شرکت Hanson Robotics در هنگ کنگ ساخته شده است، قادر به چت کردن، خندیدن و جوک گفتن است. این ربات در اکتبر 2017 تابعیت قانونی عربستان سعودی را دریافت کرد.

منبع: دیلی میل

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما