محفوظ شمشکی: اعضای تیم ایران غذای من را آلوده نکردند

[ad_1]

کد خبر: 1811388 |
30 فوریه 1400 ساعت 09:49 |
469 بازدید |

0
نظرات

قبل از ارسال هر چیزی پیگیر تست دوپینگ من بودند!

اسکی المپیک ایران می گوید شایعاتی مبنی بر اینکه برخی افراد قبل از اعزام به المپیک زمستانی پکن مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفته اند، منتشر شده است.

تنها نماینده اسکی آلپاین مردان ایران در المپیک 2022 پکن حسین سویاشمشکی بود که قرار بود در بخش مارپیچ کوچک و بزرگ این بازی ها شرکت کند اما چند روز پیش تست دوپینگ وی مثبت شد. از شرکت در تمامی مسابقات ورزشی خودداری کرد.

ساوه شمشکی به دوپینگ اعتراف کرد اما عمدی بودن آن را انکار کرد و همچنان در CAS پرونده خود را پیگیری می کند.

حسین سه شمشکی درباره مثبت شدن تست دوپینگش در المپیک به ایسنا گفت: با اطمینان تست دادم و سیاه پوست بودم. نداشتم با این حال، قبولی در تست مثبت آسان نبود. از طرفی به محض اعلام خبر گفت می توانید برای نمونه ب اقدام کنید. البته بیش از 95 درصد موارد نمونه اول را تایید می کنند، اما تنها یک آنالیز ارائه می دهند. من برای تست B درخواست دادم تا شانس خود را امتحان کنم و تجزیه و تحلیلی از آنچه واقعاً اتفاق افتاده است دریافت کنم.

وی افزود: می خواستم آنالیز دقیقی از چیستی این ماده، نحوه و زمان ورود آن به بدن و نحوه تغذیه آن داشته باشم تا بتوانم از خودم دفاع کنم، زیرا اطلاعات نادرستی از ایران دریافت کردم، دوز آن خیلی زیاد بود. اما وقتی پرس و جو کردم متوجه شدم که درد خیلی خفیف است، از راه دهان وارد بدنم شده و امکان تزریق وجود ندارد.

احتمال آلودگی مواد غذایی توسط کاروان ایران صفر است.

ساوه شمشکی با بیان اینکه این ماده وارد بدن من شده و مسئولیت آن را پذیرفته ام، بیان کرد: یک سری ایراداتی داشتم و با خودم خیلی کلنجار رفتم. وقتی به پکن رسیدم، آزمایش کرونای من مشکوک بود. در مدت 36 ساعتی که من در قرنطینه بودم، کمیته بین المللی المپیک این کار را نکرد، با اینکه وظیفه کنترل و تغذیه بازیکنان را بر عهده دارد، اما انتظار دارد خودمان را کنترل کنیم. در این مدت بچه های تیم غذای من را آوردند. البته احتمال آلوده شدن غذا به این شکل صفر است و من باور نمی کنم کسانی که در کاروان همراه ما بودند این کار را کرده باشند. نمی دونم پایه علمی داره یا نه چون نمونه من حاوی مقادیر کمی استروئید آنابولیک بود که اگر در چند روز گذشته بود باید بیشتر می شد. بنابراین زمان رسیدن مواد به قبل از سفر برمی گردد.

وی افزود: ما در فرهنگی زندگی می کنیم که اصلا نمی توانیم غذای خود را کنترل کنیم زیرا هر جا می رویم می گویند بنشین چای بنوش یا کاری بکن. به اندازه کافی تازه است که می توانید بخورید. اما دلیل مطرح شدن این موضوع در CAS این بود که حتی کمیته بین المللی المپیک نیز توانایی کنترل رژیم غذایی ورزشکاران روستا را ندارد، پس چگونه می توان انتظار کنترل از ورزشکار داشت. از طرفی دلیلی برای این کار نداشتم.

دلیلی برای دوپینگ نداشتم.

اسکایر با اشاره به ناامیدی ها و اضطراب هایی که ایران در سال های اخیر پشت سر گذاشته است، گفت: این ماه های آخر سال 2018 بود که از سوی دیگر از حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی جهان 2019 محروم شدم. شیب آسمان. فیزیزم فعال نشد و اجازه شرکت در مسابقات و همچنین جواز حضور در جام جهانی ایتالیا را نداشتند. به CAS هم گفتم که این اتفاقات برای من افتاد و بعد از گذراندن همه این اتفاقات به المپیک رسیدم و دلیلی برای دوپینگ نداشتم.

روند تجدید نظر به شانس برنده شدن و هزینه بستگی دارد.

ساوهشمشکی درباره محرومیتش پس از مثبت شدن تست دوپینگ گفت: او 4 سال محرومیت اعلام کرده اما من فرصت تجدید نظر دارم. اگر کار کند باز هم CAS آن را از من قبول نمی کند و ممنوعیت قطعی می شود. با این حال پرونده در حال بررسی است و می توانیم مدارکی برای کاهش محرومیت چهار ساله ارائه کنیم.

وی درباره امکان طرح شکایت در کمیته استیناف گفت: این بستگی به شانس من دارد که برنده شوم زیرا بررسی ایرادات سخت است. از طرفی باید هزینه کار را هم چک کنم. اگر شانس کم و هزینه ها زیاد باشد این کار را نمی کنم.

وی درباره احتمال مثبت شدن تست دوپینگ در اثر مصرف این قرص گفت: من خودم نمی توانم مکمل ها را تایید کنم اما از داروخانه تهیه کردم. در CAS لیست مکمل هایم را هم اعلام کردم و آن ها چیزهایی بودند که همه ورزشکاران از آن استفاده می کنند.

در زمان اعزام به المپیک عده ای دنبال طستم بودند.

ساوه شمشکی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است فردی در ایران غذایی حاوی این ماده حرام به شما داده باشد، گفت: شبهات زیادی وجود دارد. در زمان اعزام به المپیک عده ای گفتند که دنبال طستم هستند. ابتدا فکر کردم در مورد آزمایش کرونا صحبت می کند، برای همین چند بار آزمایش PCR دادم، اما بعد از منفی شدن آزمایشش شنیدم که دنبال دوپینگ است. با طرح این مسائل در شرایطی که هیچ مدرک معتبری وجود ندارد، فضای عمومی اسکی متشنج است و نمی خواهم در این موضوع گیر کنم چون محیط خوبی نداریم. اگر چند بار در اردوهای تیم ملی همدیگر را ملاقات کرده بودیم، به وسایل شخصی دسترسی داشتیم و یکدیگر را برادر خطاب می کردیم، اعتماد اطرافیانمان را از بین می بردیم.

وی در خصوص نقش فدراسیون اسکی در این امر و نبود اردوهای متمرکز و کنترل شده، گفت: باید قبل از المپیک یک اردوی متمرکز برگزار می شد اما امکان اعزام چند نفر به اردوهای خارجی وجود نداشت. و دیگران را در ایران تربیت کنید، چون ابهام وجود داشت. «اما باید طوری می شد که برنامه آموزشی، غذا و سایر برنامه ها طبق اصول و نظارت اجرا شود.

محیط اسکی جالبی وجود ندارد و همه به دنبال اتو هستند.

ساوه ششمکی گفت: در فضای مجازی صحبت هایی می شود که برای من ارسال می شود و می خواهند پاسخ بدهم، اما من زیاد ثابت قدم نیستم و نمی خواهم این گونه مسائل را دنبال کنم چون چیزی نیست، تغییرات و در پاسخ به آنها. فقط محیط را متشنج تر می کند. از آنجایی که اسکی سرگرم کننده نیست و همه به دنبال کسی هستند که جای آنها را بگیرد، من باید بیشتر مراقب بودم. ما بازیکنان گاهی دچار مشکل می شویم و هر چیز کوچکی روی ما تاثیر می گذارد، آنها می توانند محاسبات خود را از طریق ما انجام دهند، اما زمانی که من نبودم. من و تیم ملی در پیست اسکی خیلی به مشکل خوردیم، تا به حال با بازیکن یا مربی صحبت و مصاحبه نکرده ام و حالا ترجیح می دهم فعلا سکوت کنم، چون مثل همیشه بعد از مدتی یک یا چند نفر جانبازان ابتکار عمل را برای از بین بردن شلوغی ها به دست می گیرند و وقتی دور یک میز جمع می شویم، آرزو می کنیم که ای کاش این را نمی گفتیم. من هم سکوت می کنم تا زمان همه چیز را ثابت کند. من

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما