شکست در مذاکره با پاستور

[ad_1]

دولت مصمم بود پشت سر تهران بماند و با تمام ظرفیت به حل مشکلات تهران کمک کند. رئیس جمهور در دیدار با شهردار تهران و معاون وی این قول را داده است. اما در لایحه بودجه 1401 هیچ نشانی از حمایت دولت از تابعیت دیده نمی شود.

به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نسبت به لایحه بودجه هشدار داد و گفت: طبق پیش بینی ها تهران به دو واگن هم نمی رسد. وی وضعیت تهران را بحرانی توصیف کرد و به کمیسیون های مجالس مختلف مجلس خبر داد.

سخنان اعضای شورای شهر تهران حاکی از موفقیت آمیز نبودن آرای علیرضا زاکانی است، در حالی که مدافعان و تعهد به شهروندی هستند زیرا چهره ملی زاکانی توانایی حل همه مسائل را در ظرفیت تهران دارد. دیروز جعفر تسکیری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمله به شورای شهر تهران نیز در بودجه سال آینده سال آینده گفت: تنها 57.2 میلیارد تومان برای تکمیل خطوط اولویت دار مترو در سال آینده اختصاص یافته است. تهران.تجهیزات 1200 میلیارد تومان ارزش گذاری شد، در واقع بودجه ای برای ساخت و تکمیل خط اول مترو تهران به طول 5 متر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باربری ها، واگن های مترو و اتوبوس های شهر تهران بسیار قدیمی هستند و این ناوبرها قادر به ارائه خدمات مناسب به شهر تهران و شهروندان نیستند، گفت: موضوع آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی تهران و … حومه آن جدی گرفته شده است، اما اعداد خیره کننده است.

با توجه به تامین تجهیزات واگن به ارزش 1.2 میلیارد تومان برای هر کشور، برآورد می شود که اگر به حداقل هزینه هر متر 3 میلیارد تومان برای بازسازی نگاه کنیم، کمتر از 5 واگن برای کل بودجه کشور در نظر بگیریم. این در حالی است که محدوده 5 واگن مترو تهران نیاز به بازسازی دارد. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز هشدار داد که با بودجه ۵۰ میلیاردی نمی توان چند متر ساخت و حتی یک واگن هم نمی توان خرید. مترو را با بودجه ۲ میلیارد تومان ساختیم اما بدون این ارقام مترو توسعه پیدا کرد.

یکی دیگر از مشکلات موجود در بودجه «بی توجهی به دولت، بی توجهی به سهم دولت در پرداخت و تأمین اعتبار شهروندی» بود و گفت: تابعیت درخواستی است که این سهم دولت تا 80 درصد هم برود. این در حالی است که در این بودجه 5 درصد از دولت نیز حذف شده است و در صورت ابطال مالی، صد در صد باید به شهروندان بازپرداخت کند و وضعیت به این صورت است که درآمد شهروندان به شدت کاهش یافته است.

لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی و امور شورای شهر تهران هفته گذشته با بیان اینکه از بودجه 1401 روزه رضایت نسبی وجود دارد، بودجه را تهیه و به کمیسیون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم. با کارشناسان مختلف هم صحبت کردیم و آنها را توجیه کردیم. آقای زاکانی نیز در اظهارنظرهای خود از دولت دفاع کرد و تاکید کرد که رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور کسانی بودند که نظرات را دیدند.

دادستان به جلسات برگزار شده در سازمان مدیریت اشاره کرد و گفت: قول داده بودیم در بودجه در نظر بگیریم اما توافق تقریباً 5 درصد بود و 5 درصد محقق نشد. از نظر دولت، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور تمایلی به اظهار نظر نداشتند و حتی آقای میرکاظمی نیز بر این نکته تاکید ویژه ای داشته است، اما نمی دانم چرا تبصره های لایحه ارائه شده به مجلس را حذف کرده است. . حذف و حذف خطوط حمایتی از اعتصاب عمومی تنها نظارت اعضای شورای شهر تهران نیست.

پیش از این میثم مظفر، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اشاره به تغییرات در لایحه بودجه به ویژه افزایش قیمت سهم مالیات شهری، افزود: شهر تهران است اما متأسفانه در اقدام جدیدی که مدیریت تهران دنبال می‌کند و مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بر خلاف تفسیر حکم (ز) است، به صورت غیررسمی در داخل و خارج حریم شهر تهران بر اساس 311 هزار نفر واقع شده است. دستگیر شدند و از این 311 هزار نفر، سهم و درصدی برای اسکان غیررسمی به سمت تهران جده گرفته شد که تخمین چهار میلیون نفر غیرواقعی است. مدیریت در این راستا فشار زیادی را به مدیریت و مدیریت برنامه استان تهران وارد کرده است تا 30 درصد از ارزش کل را از شهر کسر کرده و آن را مستبد بدانند. با توجه به شرایط موجود و تلخی‌هایی که در چند ماه گذشته رخ داده است، منتظر تعطیلی فوری شهر تهران در این خصوص و همچنین 311 هزار نفر از ساکنان غیررسمی اطراف شهر تهران بر اساس نامه رسمی هستیم. وزارت امور خارجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در حال فعالیت است.

مظفر هشدار می دهد: در صورت بروز چنین شرایطی، شهر تهران در تامین منابع مالی با بحران بسیار حاد مواجه خواهد شد، شورای محترم قانونگذاری در مذاکرات تسریع خواهد کرد. معاون شهردار تهران نیز در این خصوص توضیح داد: در رابطه با ارزش افزوده دوستان تعبیر اشتباهی داریم اطلاع رسانی کردیم.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما