آیا همه ما باید حشره خوار شویم؟

[ad_1]

در رفتن خوردن حشرات موضوع جدیدی نیست و در بسیاری از فرهنگ ها حشرات به طور سنتی در چرخ دستی های غذا وجود دارند، اما اکنون دانشمندان عوامل مختلفی را در فرآیند تهیه چنین غذایی بررسی کرده و به این نتیجه رسیده اند که نه تنها سلامتی سالم بلکه هوشیاری و فداکاری او نیز وجود دارد. بیشتر مورد نیاز هستند. بلکه راه های پایدارتری برای حفاظت از محیط زیست در اختیار ما قرار می دهد.

به گفته فرارو، حشرات سال‌هاست که غذای آینده در نظر گرفته می‌شوند، به خصوص به دلیل فواید طولانی مدتشان. آنها به عنوان بهترین منبع پروتئین شناخته می شوند که نسبت به محصولات کشاورزی معمولی از منابع کمتری برای تولید استفاده می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که حدود 2 کیلوگرم غذا به حشرات مزرعه خود می دهید، تا 1 کیلوگرم پروتئین خوراکی دریافت می کنید، در حالی که برای همان مقدار گوشت گاو، 10 برابر فضای بیشتری و چندین برابر غذای بیشتری خواهید داشت. مورد نیاز است. البته این پایان ماجرا نیست و برای تولید این مقدار گوشت گاو 18 برابر گازهای گلخانه ای بیشتر تولید خواهید کرد.

اکنون دانشمندان در یک مقاله نظری جدید ادعا می کنند که تغییر رژیم غذایی حشرات نه تنها می تواند از نظر امنیت غذایی مفید باشد، بلکه تأثیر مثبت بیشتری بر رشد سایر محصولات کشاورزی دارد. در این مقاله، نویسندگان در مورد استفاده از مواد زائد حشرات برای غذای انسان و حیوان و مزایای این ضایعات در رشد پایدار محصولات صحبت می‌کنند. به عبارت دیگر، محصولات جانبی مزرعه حشرات به طور بالقوه می‌توانند یک مکمل خاک ارگانیک را در اختیار پرورش دهندگان قرار دهند که باعث رشد بهتر گیاه می‌شود و بر میکروبیوم خاک تأثیر می‌گذارد به گونه‌ای که سلامت گیاه را بهبود می‌بخشد.

دانشمندان می گویند که تولید غذا و حشرات برای غذا معمولاً منجر به دو محصول جانبی می شود که یکی از آنها exuviae و دیگری فریزر Exuviae اسکلت های بیرونی هستند که پس از خز حشرات باقی می مانند و frass اساساً ضایعات حشرات و غذای غیرقابل خوردن آنها است. این دو محصول فرعی ممکن است جایگزین های بالقوه ای برای کودها و آفت کش های معمولی باشند. نویسندگان این مطالعه گفتند: “یک جزء مهم حشرات اگزویه کیتین است، یک پلی ساکارید آمینو قند با وزن مولکولی بالا که در دیواره سلولی قارچ و اسکلت بیرونی بسیاری از سخت پوستان نیز یافت می شود.” اکنون ثابت شده است که درمان خاک با ترکیبات حاوی چاتنی می تواند در تقویت رشد گیاه بسیار مفید باشد.

مارسل دایک، زیست شناس گیاهی در دانشگاه واگنینگن در هلند و یکی از نویسندگان برجسته آن، گفت: من کمک می کنم. وقتی Exoia به خاک اضافه می شود، جمعیت این باکتری های مفید افزایش می یابد. علاوه بر این، افزودن نیش حشرات به خاک می تواند رشد گیاه را افزایش دهد، زیرا نعمت این حشره سرشار از نیتروژن است، ماده غذایی که برای رشد گیاه مهم است اما در بیشتر خاک ها نادر است. در کشاورزی معمولی، نیتروژن اغلب به عنوان کود مصنوعی به خاک اضافه می شود.

این مطالعه جدید نشان می دهد که تغذیه حشرات در خاک، نیتروژن و سایر مواد مغذی را برای گیاهان فراهم می کند که به زیست توده و مواد مغذی آنها می افزاید. نویسندگان می گویند که “هم کیتین و هم دافع حشرات ساختار میکروبیوم خاک را تغییر می دهند و ممکن است عامل مهمی در تقویت آن و البته رشد و سلامت گیاه باشند.”

محققان همچنین به پتانسیل استفاده از اگزویا به عنوان وسیله ای برای کنترل آفات کشاورزی اشاره کردند. باکتری‌های مفید خاک که کیتوزان را از Axuya متابولیزه می‌کنند نه تنها باعث رشد گیاه می‌شوند، بلکه می‌توانند فیزیولوژی گیاه را نیز تغییر دهند، حشرات متقابل مانند گرده‌افشان و ضد حشره‌کش‌ها را جذب کنند، حتی دشمنان طبیعی. به عبارت دیگر، هنگامی که گیاه مورد حمله حشرات قرار می گیرد، برگ های آن قادر به ایجاد نوساناتی هستند که توسط شکارچیان جذب می شود. دک می‌گوید: «من این فرآیند را کمک به گیاه می‌نامم که از طریق آن گیاه به نگهبانانش فریاد می‌زند.

نویسندگان مطالعه جدید بر این باورند که استفاده از آفت کش ها در کنار سایر محصولات کشاورزی می تواند گامی به سوی یک سیستم غذایی دایره ای باشد که در آن ضایعات تقریباً حذف می شوند. حشرات از فاضلاب حاصل از کشاورزی یا تولید مواد غذایی تغذیه می کنند، سپس غذا و محصولات گوشتی را در اختیار انسان قرار می دهند و سپس با استفاده از محصولات جانبی حشرات برای تقویت رشد سایر محصولات کشاورزی حلقه می زنند.

دایک می گوید گام بعدی این است که افراد بیشتری در جهان در مورد استفاده از حشرات به توافق برسند. در بسیاری از نقاط جهان، حشرات در حال حاضر یک غذای اصلی هستند. ملخ ها معمولاً در ده ها کشور آفریقایی خورده می شوند، جایی که حشرات در اوایل روز قبل از فعال شدن جمع آوری می شوند و سپس آب پز، تمیز و نمک زده می شوند. در جمهوری دموکراتیک کنگو، کرم های پروانه ای در تمام طول سال در بازارها موجود است، در حالی که موریانه ها را می توان با سرخ کردن موریانه ها یا خشک کردن آنها در آفتاب به آرد خرد شده تبدیل کرد. او اضافه کرد؛ بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان واقعاً باید عادت به خوردن حشرات را پیدا کنند، زیرا می تواند سلامت و امنیت غذایی آنها را تضمین کند.» این ممکن است در نگاه اول دشوار به نظر برسد، اما واقعیت این است که این موجودات دارای طعمی مشابه سایر فرآورده های گوشتی دارد.” گرایش در علوم گیاهی منتشر شده است.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما