وزیر بهداشت: مردم می‌خواهند که واکسن‌ها به ما برکت داده شود

[ad_1]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تامین تجهیزات به محققان کشورمان و سرعت ساخت واکسن کرونا، از آمادگی این زمینه برای واکسن جدید در کشور خبر داد و بر اساس مطالعات علمی، کوو واکسن برکات یکی است. یکی از کم پیچیده ترین واکسن های کرونا در جهان.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه تولید واکسن کرونا وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرک دارویی برکت و ساوجبلاغ در جمع خبرنگاران افزود: گروه دارویی برکت امروز آخرین فناوری روز دنیا را معرفی کرد. از نظر تولید «داروها و واکسن هایی در کشور تهیه شده است از جمله شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ که راه حلی بی بدیل است.

وی در ادامه گفت: دانشمندان جوان کشورمان امکاناتی را در مجتمع برکت ایجاد کرده‌اند که قلب مردم را قوی می‌کند، زیرا در حالت مهار و ارعاب هستیم و فراهم شدن این امکانات باعث شده است که به خود متکی شویم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه هم اکنون 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل کشور تامین می شود، گفت: سه درصد داروها مربوط به بیماری های خاص و وارداتی است.

انالله همچنین افزود: تلاش برای توسعه تجهیزات از جمله کارهای زیرساختی برکت برای تامین 100 درصدی دارو در داخل در حال انجام است.

وی در تشریح امکانات و مراکز تولید داروی شهرک دارویی برکت در ساوجبلاغ گفت: این مجموعه در تلاش است تا با جذب شرکت های جدید، داروهای مورد نیاز کشور را تامین کند.

87 درصد از جمعیت کشور حداقل یک دوز از این واکسن را دریافت کرده اند

وزیر بهداشت گفت: تاکنون 115 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. است.

وی گفت: امروز این امکانات در کشور فراهم می شود تا هر نوع جدید کرونا در دنیا سرایت کند، ما در ایران جایی برای ساخت واکسن آن داریم.

وی گفت: عدم توزیع یکنواخت واکسن منجر به شیوع ویروس جدید کرونا “امیکرون” در جهان شده و شیوع این ویروس زیاد است.

مردم پروتکل را جدی می گیرند

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم واکسیناسیون مردم در کشور گفت: از مردم انتظار می رود با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات از شیوع بیماری امیکرون در کشور جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد که دوز سوم واکسن کرونا از 70 تا 80 درصد ابتلا به بیماری امیکرون جلوگیری می کند.

وزیر بهداشت و درمان در سفر یک روزه خود به استان البرز از نقاط مختلف شهرستان برکت ساوجبلاغ بازدید کرد.

57 شرکت داروسازی در این شهرستان فعال هستند.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما